کد خبر 985269
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
image-20190819111225-2.png

عضو شورای سیاسی انصارالله پس از بازگشت از سفر تهران نوشت، در دیدارهای تهران از هیچ مسئولی نشنیدیم که از ما چیزی بخواهد بلکه حرف آنان این بود که برای حل بحران چه کمکی می‌توانند بکنند.

به گزارش مشرق، «عبدالملک العجری»، عضو شورای سیاسی انصارالله که به تازگی با هیئتی از انصارالله به ایران سفر کرد پس از بازگشت به صنعا در یادداشتی برای وبگاه خبری شبکه «المسیرة» درباره ایران و نحوه تعامل تهران با متحدانش نوشت.

در این یادداشت با عنوان «این ایرانی است که به آن پی بردم»، آمده است: ایران کشوری است که بیشترین حمایت و همبستگی را با یمن داشته و بیش از هر کشور دیگری، جنایات وحشیانه و تحریم‌های ظالمانه کشورهای متجاوز علیه یمن را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید:

العجری افزود: ایران بیشترین حمایت را از راه حل سیاسی و تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران یمن ابراز کرد و در ماه‌های نخستین جنگ، طرحی مرکب از چهار بند را به عنوان اصول کلی راه حل سیاسی و توقف جنگ پیشنهاد داد.

به گفته این مقام انصار الله، در جریان دیدارهایش در تهران، مقامات ایران از رأس هرم سیاسی تا ریاست جمهوری و وزارت خارجه بر پایبندی خود به یکپارچگی و استقلال یمن تاکید کرده و در برابر هر چیزی که وحدت، حاکمیت و استقلال یمن را تهدید کند، ایستاده‌اند.

العجری با بیان اینکه ایران هرگز در امور داخلی یمن دخالت نکرده و به دنبال تحمیل دیدگاه خود بر تصمیم حاکمیتی یمن نبوده است، افزود:  آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی انقلاب ایران از طرف خود و حکومت ایران تاکید می‌کند که مسائل مورد اختلاف در یمن باید از طریق گفت‌وگوی یمنی-یمنی و بدون دخالت هیچ طرف خارجی حل شود.

وی ادامه داد: ایران کشوری است که بیش‌ترین احترام را به دوستان و متحدان خود می‌گذارد و با آنها در کمال شایستگی و دوستی برخورد می‌کند. از طریق تجربه خودم و دیدارهای مکرر ما با آنها ، چیزی را که حاکی از تمایل آنها برای تحمیل نظرشان بر یمن  یا تمایل به اینکه ما یا متحدان و دوستانشان را سرسپرده خود نشان بدهند، احساس نکردم.

دیدار هیأت یمنی با رهبر انقلاب- 22 مرداد ماه

این عضو انصار الله گفت: در تمام جلساتمان با مقامات ایران و مقامات وزارت خارجه ایران بیش‌ترین حرف آنها به ما این بود که «چه چیزی از ما می‌خواهید؟». «تصور شما از راه حل سیاسی چیست و چگونه می‌توانیم به شما در آن کمک کنیم؟» و هرگز از آنها کلمه‌ای مثل «از شما می‌خواهیم» یا «شما باید»، حتی به اشتباه هم نشنیدم.

العجری افزود: ایران بر خلاف برخی کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) اگر کار خوبی کرد، آن را با منت گذاشتن و آزار و اذیت خراب نمی‌کند. ایران کشوری است که بیشترین حمایت را از مسئله فلسطین داشته و در برابر هژمونی آمریکا ایستاده و بهای سنگینی به دلیل مواضع خود در قبال مهم‌ترین مسائل جهان عرب داده است.

این عضو انصار الله تاکید کرد: ایران بارها آمادگی و تمایل خود را برای امضای پیمان عدم تجاوز به همسایگان و همکاری مشترک برای حفظ امنیت خلیج (فارس) و منطقه به دور از هر گونه حضور نیروهای خارجی اعلام و مرتب تاکید می‌کند که تامین امنیت خلیج (فارس) و منطقه مسئولیت کشورهای حوزه خلیج (فارس) است.

العجری تصریح کرد: این ایران بود که داعش را در منطقه سرنگون کرد و این ایران بود که به واقع در برابر تروریسمی که آمریکا و متحدانش آن را برای ایجاد هرج و مرج خلاق بکار گرفتند، ایستاد. این ایرانی است که ما شناختیم و شواهد بی شماری گواه این قضیه است. پس چرا باید علیه ایران جنجال کرد یا سفر به آن را جنجالی کرد و علیه برقراری روابط با آن موضع گرفت؟

وی افزود: ایران می‌گوید دشمن من و شما، اسرائیل است و هیچ کدام از آنها (ایرانی‌ها) نمی‌گویند عربستان یا هیچ کشوری عربی یا اسلامی را دشمن خود قرار دهید. پس چرا می خواهید ایران را به جای اسرائیل دشمن قرار دهیم و رابطه با ایران را خراب کنید؟

در پایان این یادداشت آمده است: ایران یک کشور اسلامی است و قانون اساسی یمن و نتایج گفت‌وگوی ملی از یمن می‌خواهد روابط خود را با کشورهای عربی و اسلامی مطابق با منافع ملی و نه منفعت هیچ کشور دیگری نظیر آمریکا، عربستان یا هر کشور دیگری توسعه بدهد. پس به چه حقی می‌خواهید با ایران قطع رابطه کنیم؟

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات ملی مذاکرات صلح یمن هفته گذشته در رأس هیأتی به تهران آمد و با رهبر انقلاب، وزیر امور خارجه و شماری از مقامات دیگر دیدار کرد. در پایان این سفر دولت یمن در صنعاء از تعیین محمد الدیلمی که در این هیأت بود، به عنوان سفیر یمن در ایران خبر داد. عبدالملک العجری عضو دیگر این هیأت بود که این یادداشت را نوشته است.

عبدالسلام. العجری. الدیلمی
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 6
    چرا کلمه خلیج حتی در مصاحبه با یمن داخل پرانتز نوشته شده مگر آنها هم خلیج فارس را رسمی نمی دانند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    6 34
    انصارالله جز جبهه مقاومت است ‌.منغی نده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس