کد خبر 985160
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
تیراندازی در امریکا

پس از وقوع هر تیراندازی جمعی در آمریکا برای شهروندان این کشور این سوال مطرح می‌شود که چه چیزی در پس این اقدامات وجود دارد.

به گزارش مشرق، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا که بنابر آمار دست‎کم چهار قربانی می‌گیرد در این کشور رواج پیدا کرده است.
 
به گزارش دیلی استار، بسیاری از کارشناسان بر این باورند تیراندازی‌های پشت سر هم که در ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو رخ داد ضربه محکمی بر لابی اسلحه آمریکا به ویژه انجمن ملی تفنگ بود. انجمن ملی تنفگ مدت‎هاست که در مسیر کنگره آمریکا برای اقدامات کنترل سلاح کارشکنی کرده است.
 

 بیشتر بخوانید:

ترامپ برای نگهداری در تیمارستان استحقاق بیشتری دارد

آمریکائی‌ها خواستار اعمال سیاست‌های کنترلی بر فروش اسلحه شدند

 
پس از تیراندازی جمعی در مدرسه سندی هوک در ایالت کنتیکت که ۲۰ دانش آموز و ۶ نفر از کارکنان مدرسه را به قتل رساند باراک اوباما متعهد شد تا اقدامی برای ممانعت از بروز این نوع حوادث در جامعه آمریکا انجام دهد.

در واقع برای برخورد با معضل تیراندازی جمعی در آمریکا، به کار بستن قانونی منطقی برای کنترل حمل سلاح نباید مشکل ساز باشد.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۹۲ درصد از مردم آمریکا از قانون "بررسی سوء پیشینه خرید سلاح " حمایت می‌کنند.با این وجود ۶۲ درصد از شهروندان آمریکا خواهان فروش تسلیحاتی هستند که خشاب‌هایی با ظرفیت بالا دارند و می‌توانند همانند سلاح‌های جنگی عمل کنند.
 

اما این در حالی است که حتی پس از تیراندازی مرگبار سندی هوک، سنای آمریکا ۲ اقدامی که برای سختگیرانه تر کردن قوانین کنترل سلاح در نظر گرفته شد را رد کرد.
 


 
حتی وقتی بیشتر آمریکایی‌ها از قوانین سختگیرانه‌تر برای کنترل حمل اسلحه حمایت می‌کنند، این موضع لزوماً در ترکیب مجلس سنای آمریکا منعکس نمی‌شود.

در حال حاضر مخالفان قانون کنترل حمل سلاح تا حد بسیاری از قانون متمم دوم که منطقی هم نیست ذینفع می‌شوند. بر اساس این قانون نگهداری و حمل سلاح حق شهروند غیر نظامی است که تخلف به شمار نمی‌آید.
 
 


 
شواهد نشان می‌دهد که در سال‌هایی که ممنوعیت حمل سلاح نیمه خودکار در آن وجود داشت، نرخ مرگ و میر در تیراندازی‌های جمعی کاهش یافته بود، اما پس از برداشتن این قانون روند صعودی پیدا کرد.
 
این گزارش در پایان می‎گوید در صورتی که یک ممنوعیت جدید سختگیرانه برای سلاح‌هایی که خشاب آن‌ها ظرفیت ۱۰ تا ۱۰۰ دور دارند اعمال شود، می‎توان گفت ترامپ و کنگره در مورد مهار تیراندازی‌های اقدامی جدی انجام داده‎اند، این در حالی است که احتمال وقوع آن بسیار اندک است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 0
    چه چیزی نهفته هست! فاشیسم اینترنتی آمریکا نهفته هست! فاشیسم مواد مخدر در آمریکا نهفته هست! فاشیسم پلیس در آمریکا نهفته هست! بیسوادی مردم آمریکا نهفته هست! فاشیسم اسلحه در آمریکا نهفته! آمریکا کشور گوسفندان پرواری که اروپایی سالهاست با اینترنت به خاطر فاشیسم اینترنتی مردم آمریکا رو سلاخی میکنند. آمریکا کشوری که برای حفاظت از تعادل مالی اش مردمش رو جاوی توپ میفرستد. آمریکا صلاحیت داشتن کنترل بر این اینترنت را ندارد. البته نمی‌گویم که اروپایی ها ندارند ها چون اروپایی ها از خود آمریکایی ها بدترند. چون اصلا زادگاه فاشیسم همین اروپاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس