تیراندازی در آمریکا

موسسه نظرسنجی گالوپ در آخرین نظرسنجی خود درباره افزایش تیراندازی‌های جمعی آمریکا می‌گوید تقربیاً نیمی از شهروندان این کشور از اینکه قربانی این نوع از حوادث خشنوت آمیز شوند ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، وقوع تیراندازی‌های مرگبار در ماه اوت در آمریکا که ۳۱ نفر را به کام مرگ کشاند باعث شد تا شهروندان آمریکایی به نسبت گذشته بیشتر نگران امنیت جانی فرزندان و خانواده‎شان باشند.

موسسه نظرسنجی گالوپ در آخرین نظرسنجی خود نوشت، در حال حاضر ۴۸ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا بسیار از موضوع تیراندازی جمعی کشورشان ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید:

بازهم تیراندازی در آمریکا و کشته شدن شهروندان بی‌گناه

بحران حمل گسترده سلاح در آمریکا

۵۴ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا

حمایت مردم آمریکا از تسریع اعدام عاملان تیراندازی‌های کور


 
افزایش نگرانی های بزرگسالان

این در حالی است که پس از تیراندازی مرگبار ۲۰۱۷ توسط فردی مسلح در لاس وگاس که ۵۸ نفر کشته شدند و تیرانداری مرگبار ۲۰۱۵ در سان برناردینو کالیفرنیا با ۱۴ کشته، میزان نگرانی افراد بزرگسال در موضوع تیراندازی‌های جمعی به ترتیب ۳۹ و ۳۸ درصد اعلام شد.

 
 
 
آخرین نظرسنجی انجام شده از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ ماه اوت نشان می‌دهد در کمتر از ۲ هفته بعد از تیراندازی‌های جمعی پشت سرهم طی ۱۳ ساعت ۹ نفر در شهر اوهایو و ۲۲ نفر در فروشگاه والمارت ال پاسو تگزاس کشته شدند.

در مجموع ۱۹ درصد از شهروندان بزرگسال آمریکا از وقوع تیراندازی‌های جمعی بسیار ابراز نگرانی کردند و ۲۹ درصد از آنها تا حدودی در خصوص وقوع این حوادث نگران هستند.
 
نگرانی های احزاب آمریکا

علاوه بر آن نگرانی‌های ۲ حزب اصلی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان آمریکا در مورد وقوع تیراندازی‌های جمعی از سال ۲۰۱۵ روند صعودی پیدا کرده است.

در سال ۲۰۱۵ در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما دموکرات‌ها به نسبت جمهوریخواهان کمتر نگران بودند که قربانی تیراندازی‌های جمعی شوند، اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ میزان نگرانی احزاب تغییر کرد.
 
 

در حال حاضر ۶۴ درصد از دموکرات‌ها و ۲۷ درصد از جمهوریخواهان از اینکه قربانی تیراندازی جمعی شوند بسیار و یا تا حدودی ابراز نگرانی کردند. در سال ۲۰۱۵، ۴۶ درصد از جمهوری خواهان و ۳۲ درصد از دموکرات‌ها همین میزان از نگرانی را بیان کردند.

در حالی که زنان به نسبت مردان همیشه از وقوع تیراندازی‌های جمعی در هر ۳ نظرسنجی ابراز نگرانی کرده‎اند، اما طی ۲ سال گذشته مردان بیشتر در این خصوص نگرانی خود را بیان کردند.

با وجود آنکه شهروندان آمریکایی از اینکه قربانی تیراندازی‌های جمعی شوند بسیار ابراز نگرانی کردند، اما اقدامات کمی از سوی دولت آمریکا برای مقابله با این حوادث صورت گرفته است.
 
 


 
در این نظرسنجی برای اولین بار از شرکت کنندگان پرسیده شده که آیا افزایش تیراندازی‌های جمعی باعث شده تا آنان از حضور در اماکن عمومی مانند فروشگاه‎ها، رستوران‌ها و یا کلیساها اجتناب کنند و یا اینکه وقوع این نوع از خشونت‌ها آنان را به خرید اسلحه و یا هر سلاح دیگری که به نوعی بتواند جان آنان را در مقابل تیراندازی‌ها نجات دهند خریداری کرده‎اند یا خیر؟
 
عدم حضور در اماکن شلوغ و خرید سلاح

بر اساس این نظرسنجی ۱۳ درصد از آنان اقدام به خرید اسلحه کردند و ۱۲ درصد از حضور در اماکن پر جمعیت همانند کنسرت‎ها، فستیوال و مسابقات فوتبال اجتناب کردند.

افزایش تیراندازی‌های جمعی در آمریکا به گفته مقام‎های این کشور به یک اپیدمی تبدیل شده و باعث شده تا خانواده از اینکه ممکن است روزی خود و یا اعضای خانواده‎شان  قربانی این نوع از خشونت‌ها شوند ابراز نگرانی کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس