کد خبر 985144
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
انزوای تیم ب همزمان با تصمیم امارات برای خروج از یمن و مشکلات پیش روی نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

یکی از مقامات ائتلاف مخالف کابینه رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که نخست‌وزیر این رژیم در انتخابات شهریورماه نتواند به پیروزی برسد این احتمال وجود دارد که لیکود نتانیاهو را از ریاست حزب کنار بگذارد.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی باقی مانده است، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که نتایج انتخابات پیشین تکرار خواهد شد و نتانیاهو بار دیگر قادر نخواهد بود تا اکثریت پارلمان را با خود همراه کند تا بتواند کابینه را تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: ضرورت داشته باشد علیه غزه علمیات گسترده آغاز می‌کنیم

رقیب نتانیاهو: حماس دیگر هراسی از اسرائیل ندارد

در پی افزایش این گمانه‌زنی‌ها، «یائیر لاپید» فرد شماره 2 ائتلاف مخالف آبی و سفید، سناریوی دیگری را پیش‌بینی کرد و گفت در صورتی که نتایج انتخابات پیشین تکرار شود، باید اقدام دیگری انجام شود و حزب لیکود که در حال حاضر تحت رهبری نتانیاهو قرار دارد، رییس خود را کنار گذاشته و کابینه وحدت را با ائتلاف آبی و سفید و بدون نتانیاهو تشکیل دهد.

وی که با تایمز اسرائیل مصاحبه می‌کرد مدعی شد که اعضای حزب لیکود که در حال حاضر بالاجماع از نتانیاهو در انتخابات جدید حمایت می‌کنند در صورتی که در انتخابات آتی نتواند پیروزی آشکاری را بدست بیاورد وی را رها خواهند کرد.

در حالی که برخی از کارشناسان سیاسی اعلام کرده‌اند که برگزاری دو انتخابات در کمتر از 5 ماه در سرزمین‌های اشغالی سبب خواهد شد تا حضور شهروندان صهیونیست کمرنگ شود اما لاپید معتقد است که حضور حامیان ائتلاف آبی و سفید در انتخابات آتی بهتر از انتخابات ماه آوریل خواهد بود.

وی گفت: «من خوش بین هستم که حضور بسیار بهتر از قبل خواهد بود چون مردم به این احساس رسیده‌اند که در حال حاضر یک فرصت وجود دارد.»

اخبار احتمال برکناری نتانیاهو از رهبری حزب لیکود در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش نیز «یائیر نتانیاهو» پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که «یولی ادلشتین» رئیس کنست و از اعضای برجسته حزب لیکود اسرائیل به همراه «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب اسرائیل بیتنا، در حال طراحی کودتا علیه پدرش هستند. 

پسر نتانیاهو برای اثبات ادعای خود به مصاحبه لیبرمن با برنامه «Meet the Press» ‌شبکه 1 این رژیم اشاره کرد که در آن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفته بود در صورتی که بنیامین نتانیاهو موافق تشکیل کابینه وحدت با حضور «بنی گانتز» نباشد، وی از حزب لیکود خواهد خواست تا نامزد دیگری را برای نخست وزیری معرفی کند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس