کد خبر 981558
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
نتانیاهو: شهرک‌سازی‌ها تا ابد ادامه می‌یابد

تصمیم رژیم صهیونیستی برای استقرار یک تیپ ویژه در مرزهای غزه، افشای ابتلای نظامیان صهیونیست فعال در سامانه گنبد آهنین به سرطان و آخرین وضعیت دو حزب عمده اسرائیل از جمله خبرهای رسانه‎‌های اسرائیلی است.

به گزارش مشرق، یک رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد شبح مرگ هر نظامی را که در سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی خدمت می‌کند، تعقیب می‌کند که این امر پس از آن صورت می گیرد و که رسانه های عبری از ضربه جدیدی به صفوف دفاع هوایی ارتش رژیم پرده برداشتند.

بیشتر بخوانید:

ثروتمندترین یهودی حامی نتانیاهو نیز دست از او کشید

کانال سیزدهم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی گزارش داد 30 نظامی نیروی هوایی ارتش اسرائیل از بیماری سرطان رنج می برند که بیشتر آنها در سامانه گنبد آهنین خدمت می کنند، آنها خواستار انجام معایناتی برای تحقیق درباره ارتباط میان کار و بیماری‌شان شده‌اند.

این در حالی است که شکست سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر اثبات می شود، از شکست در مقابله با موشک های شلیک شده مقاومت از سمت نوار غزه تا مبتلا شدن کارکنان سامانه به سرطان، و معلوم نیست خلل و شکست جدید در آینده چه خواهد بود؟

برای اولین بار، ارتش رژیم صهیونیستی تیپ «کفیر» را در مرزهای غزه مستقر می‌کند

خبر دیگر اینکه تیپ موسوم به کفیر ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته رزمایش گسترده ای را برگزار کرد که طی آن به شبیه سازی سناریوهای جنگی مختلف در جبهه جنوبی در نوار غزه و در چارچوب آمادگی های این تیپ برای استقرار در مرزهای غزه در ماه نوامبر آینده پرداخت.

کانال هفتم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی گزارش داد برای اولین بار تیپ کفیر در مرزهای نوار غزه مستقر می‌شود، در حالی که در برهه اخیر، استقرار آن محدود به مناطقی در کرانه باختری بود. از جمله سناریوهایی که نیروهای تیپ کفیر ارتش رژیم صهیونیستی در رزمایش خود تمرین کرده بودند، جنگ در مناطق پرجمعیت و باز و نیز جنگ در تونل ها و کوچه های تنگ و باریک بود.

بزرگترین حزب رژیم صهیونیستی قادر به تشکیل دولت نیست

نظرسنجی جدیدی که در رژیم صهیونیستی درباره انتخابات آتی کنست(پارلمان) صورت گرفته نشان داد که اگر انتخابات کنست اکنون برگزار شود، حزب کاحول لاوان به عنوان بزرگترین حزب از این کارزار بیرون خواهد آمد، ولی با وجود این مسئله، بنی گانتس رئیس این حزب هرگز نخواهد توانست دولت آتی را بدون پیوستن احزاب راستگرا یا حریدی تشکیل دهد.

این نظرسنجی را که شبکه تلویزیونی کان اسرائیل در روز یکشنبه منتشر کرد، بر خلاف نظرسنجی هایی که روزهای اخیر منتشر شد، نشان داد که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو بزرگترین حزب در انتخابات آتی خواهد بود، این در حالی است که بر اساس این نظرسنجی، حزب لیکود 29 کرسی کسب خواهد کرد در حالی که حزب کاحول لاوان(آبی –سفید)، 30 کرسی کسب خواهد کرد.

احزاب رژیم صهیونیستی فهرست های انتخاباتی خود را پنجشنبه دهم مرداد ارائه کردند، بر اساس نظرسنجی شبکه کان، فهرست راستگرای افراطی موسوم به «راستگرای متحد» به ریاست ایلیت شاکید در انتخابات آتی به 11 کرسی، حزب یسرائیل بیتینو به ریاست آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق) به 11 کرسی و فهرست مشترک هم به 11 کرسی دست خواهند یافت.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که آنچه به «اردوگاه دموکراتیک» موسوم است، تنها هشت کرسی کسب خواهد کرد که معنایش این است که ایهود باراک نخست وزیر اسبق خارج از کنست باقی خواهد ماند.

شبح مرگ، ماموران «گنبدآهنین» را تهدید می‌کند

بر اساس این نظرسنجی، فراکسیون «یهدوت هتوراه» و حزب «شاس» از احزاب حریدی، هر کدام هفت کرسی، ائتلاف حزب «کار-گیشر» به ریاست عمیر پرتز، 6 کرسی کسب خواهند کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تعداد کرسی های فراکسیون میانه- چپ در کنست از 44 کرسی فراتر نمی رود، در حالی که تعداد کرسی های فراکسیون احزاب راستگرا و حریدی بدون حضور حزب یسرائیل بیتنیو لیبرمن به 54 کرسی خواهد رسید و معنایش این است که هر یک از دو حزب بزرگ(لیکود و کاحول لاوان) بدون خروج از قالب های اردوگاه های راستگرا، میانه و چپ، قادر به تشکیل دولت نخواهند بود.

نظرسنجی جدید در مقایسه با نظرسنجی های قبلی نشان داد که حزب راستگرای افراطی «عوتصما یهودیت» به ریاست ایتمار بن غفیر و «زیهوت» به ریاست موشه فایگلین قادر به کسب موفقیت در انتخابات آتی نخواهند بود که معنایش این است که راستگرایان، دهها هزار رای را از دست خواهند داد.

هیچ تفاوت اساسی میان لیکود و کاحول لاوان وجود ندارد

انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی برای دومین بار طی سال جاری، تا یک ماه و نیم دیگر برگزار خواهد شد، دلیل برگزاری مجدد این انتخابات، شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود در تشکیل دولت در پی انتخابات نهم آوریل گذشته و تلاش وی برای انحلال کنست به منظور جلوگیری از فراهم شدن فرصت تشکیل دولت برای بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی-سفید) بود، در آن زمان، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق و رئیس حزب موسوم به یسرائیل بیتینو(اسرائیل خانه ما) مسبب اصلی این وضع یعنی شکست نتانیاهو در تشکیل دولت بود، چرا که برای پیوستن به دولت جدید به ریاست نتانیاهو، اجرای قانون خدمت نظامی برای جوانان حریدی را شرط گذاشته بود، شرطی که با مخالفت احزاب حریدی روبرو شد و در نتیجه مذاکرات تشکیل ائتلاف دولتی را به بن بست و شکست کشاند.

نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که قدرت حزب لیکود و کاحول لاوان تقریبا با هم برابر است، و با وجودی که فراکسیون احزاب راستگرا و حریدی یعنی لیکود و راستگرای متحد و دو حزب حریدی «یهدوت هتوراه» و «شانس» بزرگتر از فراکسیون احزابی که در رژیم صهیونیستی به عنوان میانه-چپگراها خوانده می شوند، یعنی «کاحول –لاوان) و «اردوگاه دموکراتیک»(شامل میرتز، ایهود باراک و جداشدگان ازحزب کار) و «کار-گیشر» بیشتر است، ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که قدرت راستگرایان و حریدی ها بین 54 تا 58 کرسی در کنست از مجموع 120 کرسی است، در حالی که قدرت میانه- چپ بیشتر از 44 کرسی نیست و در اینجا به این نکته اشاره می شود که حزب «یسرائیل بیتینو» در وضعیت کنونی و نیز فهرست مشترک خارج از بازی تشکیل دولت هستند.

عمیر اورن تحلیلگر سیاسی پایگاه اینترنتی واللا می‌گوید هیچ فرق اساسی میان لیکود و کاحول لاوان از نظر مواضع سیاسی وجود ندارد، نظرسنجی های اخیر بر پیروزی حزب لیکود تاکید کرده ولی به این نکته اشاره کرده که تنها یک شک و تردید باقی می ماند و آن، اینکه،‌کدام یک از رقبا، دولت آینده را تشکیل خواهد داد و نخست وزیر آینده چه کسی خواهد بود؟ در این انتخابات از خارج لیکود، حریدی‌ها، اعراب و دموکرات‌ها فقط رقابت می کنند،

نتانیاهو فقط برای زندگی خود می‌جنگد؟

ولی در صورتی که نتایج انتخابات مشابه نظرسنجی ها و نتایج انتخابات قبلی باشد، و هیچ یک از نامزدها اکثریت کنست را به دست نیاورند، چه سناریویی وجود خواهد داشت؟ بن کسبیت تحلیلگر پایگاه المانیتور که تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری معاریو هم به شمار می‌رود، می گوید فرق انتخابات آینده و گذشته این است که نتانیاهو این بار هرگز قادر به انحلال کنست نخواهد بود و اگر نتانیاهو در هجدهم سپتامبر، 61 عضو کنست را بدون کنست با خود همراه نکند، هرگز موفق به تشکیل نخواهد شد و در نتیجه احتمال اعلام پایان دوران نتانیاهو وجود خواهد داشت.

کسبیت افزود نتانیاهو همچنان خوش بین است به اینکه حزب لیکود همچنان 35 کرسی را کسب خواهد کرد و حریدی‌ها هم 16 کرسی و راستگرای متحد هم 10 کرسی کسب خواهد کرد، این مسئله غیرممکن نیست، ولی حتی اگر ائتلاف جدیدی برای نتانیاهو با 61 کرسی شکل گیرد، این ائتلاف متشکل از احزاب راستگرا بدون لیبرمن خواهد بود و وضعیت باثباتی نخواهد داشت، زیرا تضمینی نیست که تمام 61 عضو به نفع وی(نتانیاهو) رای خواهند داد تا به وی مصونیت کاملی از طریق متلاشی کردن دادگاه عالی و دستگاه اجرای قانون اسرائیل داده شود.

وی افزود در صورتی که این پیش بینی محقق نشود، نتانیاهو از امکانات و فریبکاری سیاسی خود استفاده خواهد کرد تا مانع تشکیل دولت توسط فرد دیگری شود، .

کسبیت اظهار داشت فصل سوم به ائتلاف ها و جدایی ها متکی است، اگر نتانیاهو پس از انتخابات آتی مامور تشکیل دولت شود، وی پیشنهادهای اغواکننده ای به افرادی که احتمالا از طرف مقابل جدا شوند، خواهد داد که هرگز آن را رد نخواهند کرد. اورلی لیوی ابیکاسیس از نتانیاهو پیشنهاد پست وزارت دارایی و تحقق رویایش را در برابر جدا شدن از ائتلاف حزب کار-گیشر دریافت خواهد کرد و عمیر پرتز رئیس حزب کار هم به پیشنهادمشابه ای دست خواهد یافت تا اردوگاهش را همراه خود کند.

این تحلیلگر صهیونیست افزود آخرین گزینه در سناریوهای باقی ماندن نتانیاهو در قدرت، دولت متحد میان لیکود و کاحول لاوان است به ویژه با توجه به اینکه لیبرمن از چنین سناریویی حمایت می کند و رووین ریولین رئیس اسرائیل رویکرد تشکیل چنین دولتی را دنبال می‌کند و امور را به این سمت سوق می دهد، با این حال نتانیاهو از این گزینه عبور خواهد کرد و مسئله چرخشی شدن ریاست با بنی گانتس برای تصدی نخست وزیری را مطرح می کند به این شرط که خودش در ابتدا نخست وزیر شود.

گانتس پنجشنبه دهم مرداد به این نکته اشاره کرده بود که حزبش هر کاری را در راستای منافع اسرائیل انجام خواهد داد، ولی احتمال ائتلاف با نتانیاهو در دولت مشترک را تکذیب نکرد، ولی دقایقی طول نکشید که گانتس از این موضع خود عقب نشینی کرد و در پاسخ به سئوالی که از وی مطرح شده بود، گفت سئوال را نشنیده است. چالشی که در برابر گانتس وجود دارد این است که بتواند کاحول لاوان متحد را در صورتی که نتانیاهو مسئله مشارکت در دولت را بدهد، حفظ کند که در چنین وضعیتی ممکن است جدایی هایی در کاحول لاوان رخ دهد که این مسئله اکسیژن لازم را به نتانیاهو برای ادامه حیات سیاسی خود می دهد، در حالی که گانتس تلاش می کند اعضای لیکودی کنست را به جدایی از آن و پیوستن به دولت خود متقاعد کند، ولی برتری نتانیاهو بر گانتس، لاپید، اشکنازی و یعالون به سبب یک اصل ساده است اینکه: آنها برای ریاست خود می جنگند، در حالی که نتانیاهو برای زندگی خود می جنگد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس