توضیحات سردار کمالی درباره وضعیت خدمت مشمولان در مناطق سیل‌زده لرستان

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که چیزی به نام معافیت سربازی برای نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی درباره اینکه آیا رتبه‌های برتر کنکور نخبگان و ... امکان معافیت از سربازی را دارند یا خیر؟ گفت: چیزی به عنوان معافیت نخبگان، استعدادهای برتر، رتبه‌های تک رقمی کنکور و نظایر آن از خدمت سربازی نداریم اما ستاد کل نیروهای مسلح تسهیلاتی را برای این افراد در نظر گرفته و بر این اساس با توجه به رویکرد جدیدی که در مورد انجام سربازی وجود دارد این افراد می‌توانند در ازای انجام پروژه تحقیقاتی کارت پایان خدمت بگیرند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب سازمان نظام وظیفه برای مشمولان

کمالی با بیان اینکه مسئله پایان خدمت سربازی با معافیت از سربازی فرق دارد، گفـت: دانشجویان نخبه، رتبه‌های برتر کنکور، المپیادی‌ها، استعدادهای درخشان و نظایر آن در صورت کسب یکسری امتیازات از سوی بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش آموخته برتر شناخته شده و به دانشگاه دفاع ملی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد به مرکز نخبگان رفته و در آنجا با توجه به توان، دانش و مهارتی که دارند و همچنین با توجه به نیازهای دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح پروژه‌های تحقیقاتی در مورد مسائل مطرح شده دریافت کرده و ملزم به انجام این پروژه‌ها می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پروژه‌های این افراد در مورد مسائل فناوری، صنعت، دفاعی و دیگر موارد مهم و مورد نیاز کشور است اظهار کرد: این افراد پس از اتمام پروژه که تحت نظارت کارشناسان دانشگاه دفاع ملی و بنیاد ملی نخبگان انجام شده است به مراکز آموزش نظامی معرفی شده و پس از طی دوران آموزشی کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

سردار کمالی با بیان اینکه پروژه برای این افراد به گونه‌ای تعریف می‌شود که پس از دوران آموزشی کارت پایان خدمت بگیرند و دیگر نیازی به طی کردن دوران سربازی نداشته باشند، گفت: بر اساس رویکرد جدید ستاد کل نیروهای مسلح این اتفاق رخ داده است. همانطور که در موارد دیگر نیز برخی از سربازان به عنوان استاد دانشگاه، سرباز معلم و ... خدمت می‌کنند.

وی در مورد اینکه آیا این افراد در حین تحصیل نیز می‌توانند نسبت به دریافت پروژه اقدام کنند گفت: این امکان برای این افراد وجود داشته و آنها می‌توانند در حین تحصیل نیز مقدمات و مراحل دریافت پروژه را طی کنند اما بار دیگر تاکید می‌کنم که این یک معافیت از سربازی نیست بلکه مدت زمان انجام پروژه به عنوان زمان خدمت سربازی لحاظ شده و فرد کارت پایان خدمت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس