کد خبر 985002
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
چرا مافیای واردات دارو مالیات نمی‌دهد؟

نماینده چابهار در مجلس با اشاره به فرار مالیاتی مافیای واردکنندگان دارو، گفت: چرا واردکنندگان دارو مالیات بر ارزش افزوده نمی دهند و این مالیات را باید تولید کننده داخلی بپردازد؟

به گزارش مشرق، عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش مافیا در واردات بی حد و حصر دارو و ضربه به تولیدات داخلی گفت: متاسفانه نقش مافیای دارو قابل کتمان نیست و آنها حتی با سلامت مردم هم بازی می کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال رونق تولید، افزود: واردات با سیاست های سال رونق تولید در تعارض است و ما نمایندگان باید اینها را اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید:

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به فرار مالیاتی وارد کنندگان دارو، تصریح کرد: برای من بعنوان یک نماینده این سوال جدی وجود دارد که چرا وارد کنندگان دارو مالیات بر ارزش افزوده نمی دهند و این مالیات را باید تولید کننده داخلی بپردازد.

ایران نژاد افزود: عده ای از وارد کنندگان انحصار طلب دارو از این منافذ سود های سرشاری عایدشان شده است و دائما به دنبال ضربه زدن بر پیکره تولید دارو در داخل هستند.

وی با بیان اینکه عده ای برای ضربه به تولیدات دارو در داخل از ابزارهای مختلف حتی رسانه بهره می برند، تصریح کرد: ما از دستگاههای نظارتی می خواهیم که پشت پرده این مافیا را شفاف سازی و با متخلفان در هر پست، مقام، لباس و منصبی هستند، برخورد کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تخلفات در واردات دارو گفت: برخی برای واردات دارو ارز چهار هزار و 200 تومانی دریافت کردند اما این پول را در جاهای دیگر هزینه کردند.

ایران نژاد افزود: در خبرها می شنویم که یک شرکت لوازم خانگی با گرفتن ارز دولتی دارو وارد کرده و یا پنچ پرونده تخلف ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تشکیل و برای پیگیری در اختیار مراجع قضایی ارسال شده است. اینها نشان می دهد که مافیا همچنان مشغولند.

وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس و دیوان محاسبات بعنوان بازوی نظارتی این قوه گفت: علاوه بر قوه مقننه، سازمان بازرسی، دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و نهادهای مسئول باید با هر گونه تخلفات دارویی برخورد کرده و بدانند که مسئول جان و سلامت مردم هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SG ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    0 0
    چرا مافياي هاي ديگر كه همه حكومتي هستند ماليات نمي دهند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس