image-20190818022652-1.png

در این مسیر هرچند حوزه ی تحریم فلزات کمی کار را سخت می کرد اما پیش بینی صحیح مدیران فولاد سبب شد تا این شرکت پر و پا قرص تولیدی از ادامه ی مسیر پیشرفت باز نماند.

 حرکت رو به جلوی فولا د در تولید آنقدری در سالهای گذشته مورد توجه بوده و توانسته با رویکرد اقتصاد مقاومتی تطابق داشته باشد که بر همین گواه در روزهایی که حال اقتصاد کشور خوب نبود و بسیاری از محصولات نفتی به سبب برخی تحریم ها یا فروششان با مشکل روبرو می شد و یا دریافت پولشان با هزار اما و اگر روبرو بود فولادیها با قدرت در بخش تولید به بالندگی هرچه بیشار اقتصاد کشور فکر می کردند.

در این مسیر هرچند حوزه ی تحریم فلزات کمی کار را سخت می کرد اما پیش بینی صحیح مدیران فولاد سبب شد تا این شرکت پر و پا قرص تولیدی نه تنها از ادامه ی مسیر پیشرفت باز نماند بلکه با قوت بیشتری به هدف گذاری خود در بازار ایران و جهان فکر کنند. وجود این تدبیر در نزد فولادیها نتایج ثمر بخشی برای اقتصاد کشور داشت و ضمن اینکه فولاد مبارکه را تبدیل به یکی از قویترینهای منطقه کرد حالا آوازه ی فولادیها در سطح جهان شنیدنی است.

کسب رکورد در تولید محصول نهایی کلاف گرم با تولید 6  میلیون و ۳۴۳ هزار تن و تولید کلاف سرد به میزان ۱ میلیون و ۵۵۵ هزار تن؛ کسب بالاترین سطح فروش شرکت با دستیابی فروش ۲۳۴ هزار میلیارد ریال؛ کسب بیشترین میزان سودآوری شرکت باسود ۱۶۶ هزار میلیارد ریال در گروه (تلفیق) و سود ۱۲۲ هزار میلیارد ریال در شرکت اصلی؛ تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایۀ کشور در تاریخ برگزاری مجمع (۳۰ تیرماه ۹۸) با ارزش بازاری بالغ ‌بر 558   هزار و 610  میلیارد ریال مؤید این ادعاست.

این موضوع تنها در حسابرسی های فولاد قابل لمس نیست بلکه موضوع تأثیر حضور فولاد در کالبد اقتصاد کشور مورد توجه بسیاری از شخصیت ها نیز قرار گرفته آیـت‌الله سیــد یـوســف طباطبایی‌نژاد نماینــــدۀ ولی‌فقیـــه و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: تلاش مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه در تولید و رفع وابستگی به بیگانگان قابل‌تقدیر است. ایشان درادامه گفت: خودکفایی در تولید محصولاتی که کشور را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند، باعث افزایش روحیه و امید در کشور و تقویت نگاه اقتصادی درون‌زاست که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خاتمۀ سخنان خود اظهار امیدواری کرد مدیران و کارکنان در راه تولید و عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران همچنان موفق باشند.

این موضوع بدون شک نشان دهنده ی جاذبه و اهمیت فولاد مبارکه در اوضاع اقتصادی کشور است که در آن ضمن اتکاء به نیروهای داخلی و ایجاد اشتغال محصولات بالادستی کشور را به سمت بومی سازی می برد. در سال رونق تولید این استراتژی می تواند نتیجه بهتری هم برای کشور و مجموعه فولاد داشته باشد.

منبع : نبض بازار

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس