سعید لیلاز

عضو کارگزاران می‌گوید دولت روحانی از اختیارات موجود برای بهبود اوضاع اقتصادی استفاده نکرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سعید لیلاز در روزنامه اعتماد نوشت: در مورد حامل‌های انرژی باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم روزی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر معادل نفت خام از مصرف بنزین، گازوییل و گاز طبیعی کشور کم کنیم و به صادرات اختصاص بدهیم. هم‌اکنون احیای کارت سوخت، اقدامی ‌است با دو سال تاخیر. کاش کارت سوخت باطل و از دور خارج نمی‌شد. حالا هم که بنا به احیای کارت‌های سوخت است، بعضی‌ها بهانه‌های مختلف می‎آورند که مثلا به لحاظ امنیتی به مصلحت نیست. این به نوعی پراکندگی اختیارات برای تصمیم‌گیری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دولت آقای روحانی در زمینه تحریم‌ها دچار نوعی بی‌عملی است که بخشی از آن به‌خاطرترسانده شدن دولت از سوی واحدهای خارج از دولت است.

به‌طور مثال، خود مجلس که از بخشی از اختیارات برخوردار است، شاید خیلی دلش نخواهد به چالش‌های موضوع مقابله با تحریم ورود کند؛ به‌ویژه حالا که انتخابات مجلس هم در اسفندماه امسال در پیش است. در زمینه احیای کارت‌های سوخت هم این‌ترساندن دولت وجود داشته است.

چه از سوی خود وزارت کشور و چه از طرف مقامات عالی امنیتی. اگر از دو سال یا حتی از یک سال پیش این اقدامات اصلاحی در زمینه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی اتفاق می‌افتاد، تابه‌حال دستاوردهای زیادی حاصل شده بود و کشور از نظر اقتصادی به مراتب جلوتر از جایی بود که الان هست. طوری که قیمت دلار هرگز به بالای ۹‌هزار تومان نمی‌رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    15 0
    دولت اگر می خواست خوب مدیریت کند همان اول که می دید عرضه اداره امور را ندارد ضمن پوزش از ملت و توبه به درگاه ایزد بساط کاسه کوزه خود و اصلاح طلبان تهوع آور را جمع می کرد و مثل بچه آدم می نشست و کشورداری و مذاکره کردن و سیاست را از بر و بچه های انقلابی و مخلص و مؤمن می آموخت! لعنت اللّه علی قوم الظالمین!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 0
    اول اینکه با اگه گفتن کارها درست نمیشه ولی اصطلاحات رویایی مدیریت خوب .نظارت خوب.مسئولیت پذیری خوب.تعهد خوبدرقبال وظایف.کارامدی خوب مسئولان .مگه درخواب ببینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس