چطور متوجه شویم به «روان‌پزشک» یا «روان‌شناس» نیاز داریم؟

یک روان‌پزشک درباره اینکه فرد دچار اختلالات روانی چه وقت به روان‌پزشک و چه زمان به روان‌شناس نیاز دارد، توضیح داد.

به گزارش مشرق، سوده تاجیک اسماعیلی، روان‌پزشک، در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی فرد دچار اختلالات روحی و روانی باید به روان‌شناس و چه زمانی باید به روان‌پزشک مراجعه کنند؟»، اظهار داشت: برای تشخیص یک اختلال روانی ابتدا باید به روان‌پزشک مراجعه کرد و توسط وی ویزیت شد و روان‌پزشک بر اساس تشخیص خود اعلام می‌کند که فرد دچار اختلال روان‌پزشکی است یا اینکه مشکل وی مربوط به بیماری‌های روان‌پزشکی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اولویت افراد در هنگام بروز اختلالات روانی باید مراجعه به روان‌پزشک باشد، گفت: اگر در مسائل خانوادگی، ارتباطی، برنامه‌ریزی‌های کاری و تحصیلی مشکلاتی وجود داشته باشد، فرد باید به مشاور و روان‌شناس مراجعه کند.

بیشتر بخوانید:

این روان‌پزشک بیان داشت: البته در برخی موارد فردی با این موضوع مراجعه می‌کند که نمی‌تواند برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد؛ در حالی که پس از بررسی متوجه می‌شویم مسائل متعدد اختلالات روان‌پزشکی در خود به صورت نهفته دارد که تا وقتی که شناسایی نشود، مشکل حل نخواهد شد و این کار برعهده روان‌پزشک است.

اسماعیلی اضافه کرد: در بسیاری از اوقات در کنار درمان دارویی، فرد نیاز به کسب مهارت‌هایی دارد که در چنین شرایطی روان‌پزشک  فرد را به یک روان‌شناس ارجاع می‌دهد.

وی با اشاره به موضوعات مختلفی که می‌تواند یک روان‌شناس در حل مشکلات فرد کمک کننده و مؤثر باشد، اظهار داشت: برای آموزش مهارت‌های زندگی، افزایش تمرکز، آموزش بهداشت خواب و مسائلی که نیازمند اصلاح باورها و رفتارهای غلط فرد است  یک روانشناس می‌تواند کمک‌کننده خوبی باشد.

این روان‌پزشک تصریح کرد: البته در این مسیر یک روان‌پزشک نیز می‌تواند فرد را یاری دهد؛ ضمن اینکه باید بگوییم روان‌پزشک و روان‌شناس مکمل یکدیگر هستند اما باید گفت که فردی که دچار اختلالات روانی است ابتدا باید به یک روان‌پزشک مراجعه کند و در عین حال یک روان‌شناس می‌تواند جزو تیم درمانی قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    6 1
    اتفاقا کاملا بر عکس . از مشرق خواهشمندم این متن شدیدا اشتباه و گمراه کننده را حذف کند. روان پزشکان جز تجویز دارو اطلاع چندانی از تکنیک های روان درمانی ندارند. روان شناس است که تشخیص می دهد بیمار دیگر به تکنیک های گفتار درمانی یا ... جواب نمی دهد و باید درمان با دارو با تجویز روان پزشک اغاز گردد. این را تقریبا همه می دانند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 0
    اگر به اختلالات شخصیت هم دچار شدید همین کار رو کنید! تا قبل از اینکه مذهبی نماها بفهمند و به گناه کرده و نکرده آبروتون رو برای نزدیکی به خدا و قربتا الی الله ببرن به درمان خودتون، بازشناسی و پذیرش هویت تان بپردازید!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    4 1
    چه مزخرفاتی. اول میرن پیش روانشناس اگر تشخیص اختلال داد میفرسته پیش روانپزشک تا دارو درمانی کنه. بیخودی بازارگرمی نکن خانم دکتر
  • فردین IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 0
    روانشناس فقط برا پول حروم کردن هست، تجربه ی شخصی خودم اینو میگه، به نظر من فقط روان پزشک جواب میده
  • امیدس IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 1
    دوستان به روانشناس ومشاور مراجعه کنید..روانپزشو فقط شمارو به دارو وابسته میکند وخوابتان رازیاد میکندهمین
  • م IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 1
    کلا هر وقت خواستیم پول بدیم بریم روانپزشک. هر وقت از پول خبری نبود بریم پیش روانشناس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس