کد خبر 984573
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
فیلم/ پرنده ای که اف16 را سرنگون کرد!

چین به آمریکا هشدار داده است اگر به تایوان جنگنده بفروشد با خشم و اقدام مقابله جویانه این کشور مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، موضع وزارت خارجه چین روز شنبه پس از آن اعلام شد که گزارش هایی مربوط به بررسی فرایند فروش جنگنده های اف 16 به تایوان توسط سناتورهای آمریکایی منتشر شد.

روزنامه ساوت چایناروز شنبه از قول «مارک روبیو» یکی از سناتورهای آمریکایی آورده است که ما باید تا می توانیم از تایوان برای افزودن بر توان دفاعی اش حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید:

موافقت آمریکا با ادامه پشتیبانی ناوگان اف 16 پاکستان

روابط چین و آمریکا بشدت پرتنش است و اگر واشنگتن تصمیم بگیرد جت های جنگنده اف 16 به ارزش 8 میلیارد دلار را به تایوان بفروشد، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

روبیو می گوید چین در حال تقویت قوای نظامی است این کشور قدرت نظامی خود را در منطقه بسط می دهد و این یک خطر برای آمریکا محسوب می شود و لازم است که از تایوان نیز در چنین شرایطی با فروختن تسلیحات بیشتر حراست شود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای آورده است گزارش هایی در این باره در رسانه ها مطرح شده است ولی تا زمانی که نهایی نشود درباره آن موضعگیری نخواهد شد.

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین خیلی سریع در این باره موضعگیری کرد و گفت که این یک مساله بسیار حساس است و چنین فروش تسلیحاتی می تواند واکنش جدی از سوی چین در برداشته باشد.

وی روز شنبه با صدور بیانیه ای به آمریکا هشدار داد اگر بخواهد فروش های تسلیحاتی را ادامه دهد و به چنین کاری دست زند، مسئول پیامدهای آن خواهد بود.

جت های جنگنده اف 16 جدید آمریکا موسوم به وایپر که این کشور می خواهد به تایوان بفروشد حامل موشک های هوا به هوای کوتاه برد و میان برد است و قدرت بالایی برای مقابله با جنگنده های سوخو ارتش چین دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    46 1
    به جای خشم احمق جان به ونزوئلا برس چرا انقد ضعیف هستید شماشرقی ها
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    12 4
    درسته اف 16 جنگنده ی فوق العاده شایسته ای در مقابله با جنگنده ی سوخو 35 چینه. ولی چیزی که مهمه مساحت یک کشوره. مساحت تایوان 35 هزار کیلومتره. طرفداری از چین نمیکنم ولی چین اگه به تایوان حمله کنه تو نیم ساعت این جزیره رو میگیره و این یک واقعیته!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    1 1
    خوب چین که جنگنده بسیار فوق مدرن جی 20 رو داره که به گفته کارشناسلی مشرق از اف سیو پنج هم بالاتره چرا ناراحته ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس