مسلمانان میانمار

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) کشورهای جهان را به یاری مسلمانان میانمار فراخواند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با گزارشی درباره شرایط کودکان راخینی در اردوگاه های بنگلادش اعلام کرد: حدود ۹۰۰ هزار مسلمان راخینی نزدیک ۲ سال است که در اردوگاه مهاجران بنگلادش به سر می برند؛ دولت میانمار باید هرچه سریعتر شرایط بازگشت این افراد به کشورشان را را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

در این گزارش آمده است: 'راه حل نهایی حل این بحران این است که مسلمانان راخین داوطلبانه با روشی مطمئن و افتخارآمیز به سرزمین خود در میانمار بازگردند و با آرامش و هماهنگی با همسایگان خود به عنوان اعضای جامعه زندگی کنند.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: باید در مورد سرنوشت مسلمانان راخینی با آنها بحث و مشورت شود. بنگلادش طی این دو سال کمک‌های بشردوستانه زیادی به مسلمانان راخین انجام داده است و کشورهای دیگر نیز باید در این زمینه کمک رسانی کنند. بیشترین گروه در معرض خطر در اردوگاه های پناهندگان، دختران و کودکان دارای معلولیت هستند.

گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد.

در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش میانمار و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس