کلانترهای آمریکا

روزانه ۶۷ کلانتر در آلاباما اقداماتی را برای اعمال قانون و دستگیری مجرمان انجام می‌دهند. این کلانترها مسئول زندان‌های شهر و سهیم در اقدامات دولت فدرال هستند.

به گزارش مشرق به نقل از جام نیوز، در آلاباما کلانترها جایگاه بالاتری نسبت به قانون دارند. آنها قوانین شهری را خودشان اعمال می‌کنند و بر زمین‌ها و مناطق حومه شهر نظارت دارند. بر خلاف رئیس پلیس‌ها که توسط شهردار انتخاب می‌شوند و نسبت به شورای شهر تمکین دارند، کلانترها به هیچ نهاد و شخصی پاسخگو نیستند، جز مردمی که به آنها رای داده‌اند. از این رو قانون‌گذاران و دیگر مقامات شهر مایل به نقض جایگاه آنها نیستند.

روزانه ۶۷ کلانتر در آلاباما اقداماتی را برای اعمال قانون و دستگیری مجرمان انجام می‌دهند. این کلانترها مسئول زندان‌های شهر و سهیم در اقدامات دولت فدرال هستند. بیشتر آنها مسئول بودجه‌های چندین میلیون دلاری‌اند و خودشان تصمیم می‌گیرند این بودجه کلان در چه زمینه‌ای هزینه شود.

هر دو سال یکبار، کلانتر باید در انتخابات برای حفظ موقعیت خود مبارزه کند و در صورت شکست، می‌بایست تمام امور را به کلانتر بعدی واگذار نماید. اگر چه از دست دادن موقعیت برای تمامی مقام‌ها ناراحت کننده است اما برای کلانترها کمی بیشتر! کلانترها قدرت بیشتری را نسبت به دیگر مقامات در استفاده از بودجه‌های عمومی دارند و کمتر در معرض بازرسی قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید طبق یک عادت قدیمی، کلانترهای ایالت آلاباما در صورتی که رای نیاورند، دست به اقدامات عجیب و غیرقانونی می‌زنند. این رفتار شامل به جیب زدن بودجه‌ها، حذف سوابق بایگانی، در مواردی شلیک به گوشی‌های دولتی، آیفون و آندروید و نیز دور ریختن ذخیره‌ی برنج است! عادتی که کلانترها به ندرت بخاطر آن بازخواست می‌شوند.

سایت تحلیلی پروپابلیکا با ۱۰ کلانتر درباره این موضوع ( اقدامات لحظه آخر کلانترهای سابق ) مصاحبه کرد که ۹ نفر از آنها گفتند که این اقدامات تاثیر منفی روی جایگاه دفتر کلانتر و باطبع، افکار عمومی داشته است.

برای مثال، شواهد بدست آمده توسط یکی از کلانترها نشان می‌دهد که فیل سیمز، کلانتر جدید منطقه مارشال ایالت آلاباما، بعد از ورود به دفتر جدیدش متوجه می‌شود که ۵ گوشی هوشمندی که دولت به دفتر هر کلانتر تحویل می‌دهد، سوراخ سوراخ شده‌اند؛ سوراخ‌هایی که توسط شلیک گلوله بوجود آمده بودند! مدت زیادی طول نکشید که سیمز فهمید گوشی‌های آندروید و آیفون قبلا به کلانتر سابق و دستیارانش تحویل داده شده بودند.

سیمز همچنین متوجه می‌شود که درایوهای حافظه از رایانه‌های اتاق او و اتاق معاون او جدا شده و هیچ اطلاعاتی از سوابق مجرمان و اقدامات کلانتر قبلی وجود ندارد!

تحقیقات بعدها ثابت کرد که چند ماه پس از پیروزی سیمز، کلانتر سابق ده‌ها هزار دلار از صندوق این دفتر خارج کرده و بیش از ۳۰ هزار دلار از صندوق کارمندان هم گم شده بود. کلانتر سابق همچنین از دستیارانش می‌خواهد تا مقدار قابل توجهی برنج را در دو روز مانده به تحویل دفتر به کلانتر جدید، دور بریزند.

این مستندات که مورد تایید دو سایت معتبر Al.com و ProPublica می‌باشند و فقط بخشی از یک تحقیقات یکساله در مورد عملکرد کلانترهای است، نشان می‌دهد که دفتر کلانتر ده‌ها هزار دلار صرف خریدن چیزهایی کرده که به گفته کلانتر جدید فقط می‌توان آن را غیر ضروری و هدر دادن عمدی پول نامید؛ خریدن چیزهایی مانند ۲۰ هزار بسته دستمال کاغذی برای سرویس بهداشتی، صدها بسته پلاستیک آشغال، ۱۰ قوطی بزرگ مایع ظرف شویی، خرید اتومبیل از محل هزینه‌های اختیاری، خرید ماشین ظرفشویی و خرید صدها بسته‌ دستکش گران‌تر از قیمت اصلی آنها در بازار.

سیمز تنها کسی نبود که کلانترهای سابق را بخاطر سوء استفاده از قدرت‌شان متهم می‌کرد. در حقیقت مخمصه‌ای که او در آن قرار داشت فقط یک نمونه از رسم مشکوک و کمتر شناخته‌ شده‌ی کلانترهای آلاباماست که برای سرگرم کردن کلانترهای جدید انجام می‌دهند!

در شهرهای دیگر نیز حداقل سه کلانتر دیگر توانسته بودند تا بودجه تخصیص یافته برای مصارف عمومی را قبل از تحویل به جانشین خود، از این دفاتر خارج کنند. برای مثال سال گذشته، طبق گزارش سایت Al.com، کلانتر منطقه اتوا، تاد انترکین، بیش از ۷۵۰ هزار دلار از بودجه‌ای که برای خرید غذا برای زندانیان تخصیص یافته بود، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، به جیب زده بود. او بعدها با این پول یک خانه ساحلی به همین مبلغ خریداری کرد!

دانلود 

طبق اسناد کشف شده توسط سایت پروپابلیکا، این کلانتر همچنین تنها شش ماه پس از شکست در انتخابات یک چک ۲۶۹ هزار دلاری از حساب دفتر کلانتر، از محل پولی که قرار بود صرف هزینه‌های غذایی مهاجران زندانی شود، برای خودش نوشت! او بعدها از اظهار نظر در این مورد طفره رفت اما اسناد مالی این موضوع را ثابت کرد.

گاهی وقت‌ها نفرت کلانترهای سابق از اینکه انتخاب نشدند، کار را به جایی می‌رساند که هیچ تعاملی با کلانترهای جدید نکرده و حتی الباقی غذاها و مواد مصرفی را بار ماشین‌های خودشان می‌کنند و می‌برند! یا حتی سیاست‌هایی را که باعث رونق آن منطقه شده‌ است را لغو می‌کنند و اقتصاد آن مناطق را در روزهای پایانی تحویل سمتشان به چالش جدی می‌کشند!

منبع:

  Wasted Funds, Destroyed Property: How Sheriffs Undermined Their Successors After Losing Reelection

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    1 6
    اینها واقعی بود؟ اگه واقعی بود، واقعا وحشتناکه.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    13 3
    درود بر کلانتر های امریکا که با جود مسلح بودن یه مشت سیاهپوست خلافکار امنیت رو در امریکا با شجاعت مثالزدنی برقرار میکنن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
      1 5
      اتفاقا در کشتارهای بی هدف سالهای اخیر قاتلین همشون سفید پوست بودند !
  • LB ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    8 1
    از فردا ایرانم یاد میگیرن، عشاق کدخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس