کد خبر 983141
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
روز عرفه؛ بهترین فرصت برای شناخت خود و خداوند

حجت الاسلام ارزانی گفت: دعای عرفه به تعبیر نورانی ائمه اطهار (ع)، زمینه ساز شناخت پروردگار و شناخت خود است.

به گزارش مشرق، برنامه صبح و گفتگو با موضوع میزبانی مساجد و دانشگاه های تهران از مهمانان عرفه در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

حجت الاسلام ارزانی در این برنامه بیان کرد: دعای عرفه به تعبیر نورانی ائمه اطهار (ع)، زمینه ساز شناخت پروردگار و شناخت خود است.

بیشتر بخوانید:

بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب/ بعدازظهرِ روز عرفه یکی از ساعات بهشت است

وی افزود: حجاج بیت الله الحرام، مناسک معنوی روز عرفه را در کنار خانه خداوند و عرفات انجام می دهند اما افرادی که موفق به حضور در عرفات نشده اند در فضای مسجد به عنوان خانه خدا حاضر شده و با معبود خود ارتباط برقرار می کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به نگاه ویژه خداوند به جوانان گفت: خداوند به همه انسانها کرامت ذاتی عطا کرده اما جوان جایگاه ویژه تری دارد. در روایات داریم که خداوند، عاشق جوانان توبه کننده است.

حجت الاسلام ارزانی همچنین در ادامه مطلب، ارتباط معنوی انسان با حضرت معبود در روز عرفه را زمینه ساز نگاه ویژه خداوند به انسان دانست و گفت: خداوند می فرماید: اگر بنده ای روی زمین یا الله بگوید خود خداوند پاسخ می دهد و چه زمانی بهتر از روز عرفه که روز خاصی برای صدا زدن و شناخت خداوند است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با رویکرد مؤمنان به آینده گفت: بنده ای که با خداوند ارتباط برقرار می کند نگاه متفاوتی به جهان اطراف دارد و تلاش خود را به خداوند می سپارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس