کد خبر 982837
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
رونالدو

سری A در فصل آینده قصد دارد بار دیگر مانند گذشته جذاب جلوه کند.

به گزارش مشرق، زمانی سری A، سری ستارگان و محل تمجع بهترین‌های دنیا بود؛ بهترین‌هایی با پول روسای متمولی مانند کرانیوتی، تاتزی، موراتی، برلوسکونی، آنیلی، چگگوری و سنسی جذب 7 خواهر همیشه حاضر در صدر جدول می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز رونالدو برای پیوستن ایکاردی به یووه

 پس از رخ دادن اتفاقی به بزرگی رسوایی کالچوپولی و برملا شدن تبانی گسترده داوری در ایتالیا، ستارگان پرشمار این لیگ تحت تاثیر سقوط یوونتوس، بدهی میلان و ضعف سایر بزرگان یک به یک از کشور خارج شدند. در واقغ اعتبار فوتبال ایتالیا تا حد زیادی مدیون ستاره‌هایش است؛ ستاره‌هایی که نه در یک دهه خاص بلکه با درخشش در تمامس اعصار نام این لیگ را پرآوازه کردند. این درخشش با شروع قرن ۲۱ بعد از 2  قهرمانی میلان در ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ و قهرمانی اینتر در ۲۰۱۰ به یکباره خاموش شد. پس از کالچوپولی حتی درخشش مقطعی نرآتزوری و قهرمان در جام‌جهانی 2006 و  نایب‌قهرمانی در یورو 2012  هم دوای درد فوتبال ایتالیا نشد. فوتبال این کشور می‌خواست اندکی کمر راست کند که در وادی تک قطبی بودن گرفتار شد. وقتی یوونتوس یکه تازی می‌کرد، میلان، اینتر، لاتزیو، ناپولی و رم، ضعیف و ضعیف‌تر شدند. سری A برای برگشت به یک شوک نیاز داشت و چه شوکی فراتر از ورود CR7 به این لیگ؟

 رونالدو، عامل تحول در سری A

با ورود کریس رونالدو به فوتبال ایتالیا، دنیای توپ گرد متوجه شد سرزمین چکمه‌ای دوباره می‌تواند جای مناسبی برای ستارگان باشد. نگاه‌ها دوباره به سری A برگشت و به دنبال آن اسپانسر و پول هم به این لیگ تزریق شد.  امسال یوونتوس، بوفون را به تورین برگزداند تا پس از یک فصل حضور روی نیمکت یووه، آماده حضور در کرسی‌های مدیریتی تیم شود.  در ادامه ساری، جای آلگری را  روی نیمکت مربیگری گرفت. ماتیاس دلخیت، ستاره خط دفاعی آژاکس هم  به عنوان مردی که آرزوی تابستانی هر تیمی بود، راهی شمال ایتالیا شد. در ضمن نباید رابیو و رمزی، 2 خرید جدید و احتمالا بسیار موثر تیم را هم فراموش کرد.

 اینتر و تابستانی خوب 

اینتر اما بزرگترین خرید رو برای نیمکتش انجام داد. بازگشت کونته به لیگ ایتالیا با خرید دیگو گودین از اتلتیکو و روملو لوکاکو از منچستر تکمیل شد.آن‌ها با کنار گذاشتن ایکاردی و ناینگولان، حاشیه  را  از تیمشان دور کردند تا تبدیل به یک رقیب سرسخت برای تصاحب جام قهرمانی شوند؛ هر چند شاید بهتر بود دنی آلوس را به خدمت می‌گرفتند تا سمت راست تیمشان کاملا و صددرصد بیمه شود.ناپولی با هدایت آنچلوتی یک صخره دفاعی مستحکم برای فصل آینده ساخته تا در کنار خط حمله‌ای قدرتمند و دفاع سرسخت در راه پایان انتظار 30 ساله برای قهرمانی در لیگ تلاش کند. مانولاس از رم به کولیبالی اضافه شد تا به اوسپینای خریداری شده از آرسنال در محافظت از تور دروازه کمک کند.در حالی که این3  تیم، مدعی اصلی قهرمانی در لیگ و حذفی هستند اما نباید رم، لاتزیو و میلان رو نادیده بگیریم که تلاش کردند با اصلاح مدیریت مالی و یکدست کردن تیم، وضعیت خودشان را بهبود بخشند. انتظار درخشش تیم‌هایی مثل سمپدوریا یا آتلانتا هم وجود دارد. با این اوصاف آیا شکی در جذابیت این لیگ در فصل آینده آن هم پس از یک دهه انفعال دارید؟

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس