پیام تسلیت فرمانده سپاه به سید حسن نصرالله

طبیعی است که ترسیم جنگ نامحدود و بی پایان در مواجه نظامی با ایران، کار ویژه مقامات نظامی و سیاسی ایران برای تصحیح محاسبات مقامات آمریکا در مواجه نظامی با تهران بوده باشد.

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:  جنگ بی پایان دقیقا همان تصویر راهبردی است که آمریکایی‌ها را از شروع یک جنگ جدید برحذر می دارد. اما مشخصات جنگ‌های بی پایان برای آمریکا چیست؟

یک: برای درک موضوع، باید به خود جنگ افغانستان اشاره کرد، یعنی ابعاد و تجربه جنگ افغانستان، مشخصات تصویر یک جنگ بی پایان برای آمریکا است. در جنگ افغانستان، آمریکا این کشور را تسخیر نظامی کرد، سپس تلاش کرد، نظام سیاسی جدیدی سرکار بیاورد، نیروهای مخالف خود در افغانستان همانند طالبان را از بین ببرد، صاحب مراکز نظامی و جاسوسی گسترده و قابل اتکایی برای مهار ایران، چینی و روسیه در افغانستان شود. اینک پس از سالها حضور نظامی آمریکا در افغانستان، ایران در نظام سیاسی جدید کابل پرنفوذتر از قبل است، نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان به نیروهای آسیب‌پذیری در برابر قدرت نظامی ایران تبدیل شده اند، طالبان نه تنها از بین نرفته بلکه مساحت زیادی از افغانستان را دراختیار دارد و آمریکا را پای میز مذاکره نیز آورده است! هزاران میلیارد دلار آمریکا خرج شده و هزاران سرباز آمریکایی نیز از بین رفته است. این بخشی از مشخصات یک جنگ بی پایان در افغانستان است. آنهم کشوری چند تیکه و بسیار بی ثبات به لحاظ وحدت ملی و بسیار ضعیف در حوزه نظامی، که قاعدتا لقمه‌ای راحت برای ایالات متحده محسوب می‌شد!

دو: قدرت نظامی افغانستان و ترکیب اجتماعی و سیاسی افغانستان با ایران بسیار متفاوت و اساسا قابل قیاس نیست. بنابراین وقتی یکا در افغانستان درگیر یک جنگ نامحدود و بی پایان شده،در مواجه نظامی با ایران وضعیتش چگونه خواهد بود؟!

سه: تفاوت عمده ایران با افغانستان نیز در این بخش است که ایران در مقابل آمریکا تنها دفاع نخواهد کرد، بلکه در فاصله زمانی کوتاهی صدها مقر نظامی و موقعیت اقتصادی آمریکا را در منطقه به آتش خواهد کشید و کل منطقه خاورمیانه عرصه نبرد ایران و آمریکا خواهد شد.

چهار: طبیعی است که ترسیم جنگ نامحدود و بی پایان در مواجه نظامی با ایران، کار ویژه مقامات نظامی و سیاسی ایران برای تصحیح محاسبات مقامات آمریکا در مواجه نظامی با تهران بوده باشد.

پنج: طی هفته های اخیر بی شک سخنرانی ها و تصمیمات نظامی سرلشکر سلامی دقیقا بر همین مدار بوده است. یعنی ادبیات راهبردی که مرتبا به ترامپ یادآوری می‌کند که مواجه نظامی با ایران محدود نخواهد ماند و آمریکا را وارد جنگی بی پایان خواهد کرد و مهمتر از آن پایان این جنگ نیز با تصمیم تهران خواهد بود. بنابراین با دقت بیشتری به متن سخنرانی های سردار سلامی باید توجه کرد، پیام های راهبردی دیگری نیز نهفته است که شاید مقامات غربی از برخی داخلی‌ها بیشتر پیام آن را درک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سیروس IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    مخلص سردار. اگر سپاه نبود کشور هم نبود
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    37 97
    سلامتیش صلوات
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    12 32
    از نیروی بسیج اصلا حرفی نمیزنید؟؟
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      10 26
      بسیج بخشی از سپاه است.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    19 79
    ترامپ که عاقل نیست. حرفهای فرمانده سپاه را تروریست های سنتکام متوجه میشوند و با زور میکنند تو کله ترامپ.
  • من IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    48 9
    اگه آمریکا از بمب اتم استفاده کنه نتیجه ی جنگ چی میشه؟
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      0 48
      غلط میکنه +تو
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    10 40
    عقلانیت پاسداران هر بی عقلی را به سر عقل می آورد.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    11 27
    سرداران وپاسداران سپاه انقدر عاقلند که هر بی عقلی را به سر عقل می آورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس