کد خبر 981108
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
وطن امروز

از ابتدای خبر عدم انتشار روزنامه وطن امروز، هر فرد و رسانه ای بخشی از تیترهای جذاب این رسانه را بازنشر و یا یادآوری کرده است.

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:  روزنامه دوست داشتنی، «وطن امروز» تنها برای فعالین و علاقه‌مندان به دو جناح اصلی کشور جاذبه و دافعه نداشت بلکه برای کسانی که به روزنامه‌نگاری به ماهو روزنامه‌نگاری نیز علاقه‌مند هستند، یک رسانه جذاب بود.

تا همین لحظه نیز مشخص شده، توقف انتشار این روزنامه چه کسانی را خوشحال و چه کسانی را غمگین کرده است. آنقدر دو طرف این ماجرا مواضع‌شان روشن است که می توان گفت این رسانه در عالم سیاست با خودش، مردمش و حتی در برابر رقبا و مخالفینش نیز شفاف عمل کرده است.

از ابتدای خبر عدم انتشار روزنامه وطن امروز، هر فرد و رسانه ای بخشی از تیترهای جذاب این رسانه را بازنشر و یا یادآوری کرده است. این یعنی اینکه این رسانه، یک مزیت فنی و رسانه‌ای داشته که مشابه آن نیز در دیگر از روزنامه های کشور، کمتر تکرار شده است.

همچنین بسیاری از فعالین سیاسی و رسانه‌ای می توانند تعدادی از تیترهای این رسانه را به راحتی بیاد بیاورند. این نیز به معنای این است که اینک از یک رسانه حرفه‌ای که با جملات کوتاه و تصویر مناسب، هم عواطف و هم عقلانیت سیاسی مخاطبین خود را اغنا کرده، محروم هستیم.

از سوی دیگر، رصد و تحلیل واکنش فعالین فضای مجازی به توقف روزنامه وطن امروز، نشان داد که این رسانه محدود به دکه‌ها نبوده و با اتکا به محتوایش، خود یک رسانه جریان‌ساز در فضای مجازی بوده است.

وطن امروز البته در تیترها و گزارش‌های وزین سیاسی‌اش خلاصه نمی‌شود بلکه حرف همان هست که حسام الدین آشنا گفت: یاددداشت‌های جسورانه! این بخش دیگری از باطن نهفته در این روزنامه بوده است؛ یعنی شجاعت سیاسی! این را هم اضافه کنید به گرافیست‌های نوآور و جوانان با انگیزه؛ این ترکیب رسانه‌ای برای دولتی که آقای آشنا مشاور فرهنگی‌اش باشد، قطعا تحمل‌پذیر نیست.

و آخر آنکه هیات تحریریه وطن امروز تنها نخواهند ماند و این روزنامه انقلابی بازخواهد گشت؛ چون حتی تصور جبهه رسانه‌ای انقلاب بدون وطن امروز و انسانهای مومنی که خالق آن هستند، سخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    18 2
    ان شا الله از طریق سایت ها و فضای مجازی فعال باشند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    6 0
    کمک به همچین نهادهای انقلابی .خودش میتونه یک نذر یا کار خیر باشه
  • عربی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    5 0
    درود بر وطن امروز و شرم بر مدعیان دروغین آزادی بیان
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      1 0
      احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس