کد خبر 982719
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
شکلات نمایه شکلات تلخ

نتایج مطالعه اخیر نشان می دهد مصرف شکلات تلخ تاثیر مثبت بر خلق و خو و تسکین علائم افسردگی دارد.

به گزارش مشرق، محققان دانشگاه لندن برای اولین بار به بررسی ارتباط افسردگی با نوع شکلات مصرفی پرداختند. محققان در این مطالعه داده های 13,626 فرد بزرگسال را بررسی کردند. مصرف شکلات و علائم افسردگی شرکت کنندگان براساس پرسشنامه تکمیلی توسط آنان بررسی شد.

بعد از بررسی سایر فاکتورها نظیر قد، وزن، وضعیت تاهل، سیگار کشیدن، درآمد، فعالیت فیزیکی، و مشکلات مزمن سلامت، مشخص شد افرادی که در دوره 24 ساعتی، هر نوع شکلات تلخ مصرف کرده بودند 70 درصد کمتر علائم افسردگی را گزارش داده بودند.

بیشتر بخوانید:

همچنین کسانی که زیاد شکلات مصرف می کردند (هر نوع شکلات و نه فقط شکلات تلخ) کمتر علائم افسردگی را گزارش کرده بودند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیش از 300 میلیون در جهان مبتلا به افسردگی هستند و این بیماری، علت اصلی ناتوانی در جهان است.

شکلات دارای خواص تقویت کننده خلق و خو است و مکانیسم های زیادی در مورد رابطه بین مصرف شکلات و بهبود خلق و خو مطرح شده است.

شکلات تلخ دارای میزان بالا فلاوونوئیدهاست؛ آنتی اکسیدان های که موجب بهبود التهاب می شوند. تحقیقات نشان می دهد التهاب در شروع افسردگی نقش دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 0
    سالهای ساله که مافیای صنعت کاکائو و شکلات (تلخ و شیرین) و همچنین مافیای قهوه و چای سیاه و شبکه تامین مواد اولیه اونها در جهان (که متشکل از سرمایه داران صهیونیست و شرکا و همکاران اونها هستن) برای تضمین سود و تجارت و بیزینس خودشون میان و به طور مرتب و مستمر اقدام به سفارش کار تحقیقاتی-تبلیغاتی به گروههای پژوهشی آکادمیک در مراکز دانشگاهی جهان میکنن (شیرینی خوبی هم بهشون میدن) و چون در جوامع غربی تریبون دانشگاه دارای یک نوع قداست هست موفق شدن از این طریق با تبلیغات فراوان این محصولات و مواد مصرفی خودشون رو تبلیغ و ترویج کنن و کارخانجات خودشونو رونق بدن... درحالیکه در دین اسلام و در کشورهای اسلامی مواد مصرفی خوراکی سنتی سالمی وجود داره که از کاکائو و شکلات خیلی بهتر و مفیدترن.... حالا بگذریم از اینکه انواع کاکائو و شکلات تلخ و شیرین (حتی مشهورترین برندها و گران قیمت ترین هاشون) از اساس با شیوه غلط و سودجویانه ای در کارخانجات مدرن فرآوری میشن به همین دلیل برآیند مصرفشون نه تنها مفید نیست بلکه عوارض خیلی بدی هم داره.... اما متاسفانه گروههای پژوهشی دانشگاهی مشهور جهانی که به صورت سفارشی درباره این محصولات مصرفی کار میکنن هیچوقت حرفی از عوارض این محصولات فرآوری شده خطرناک به مردم نمیگن و این خیانت محض محافل دانشگاهی جهان به مردم دنیاس
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      1 0
      شما که اینگونه ادعا میکنید عرضه داشته باشید هنین کار رو برای زعفرن بونید اگه چنین مافیایی که ادعا میکنید وجود داشته باشه پولی که از چنین کاری به دست میارن نوش جونشون بجای تخریب دیگران وغر زدن نشستن فکر کردنو تجارتی به راه انداختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس