کد خبر 98237
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵

مردم مناطق نفت خیز شرق عربستان در اعتراض به کشتار روزهای اخیر نیروهای امنیتی عربستان سعودی، روز شنبه را در این کشور عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری پرس تی وی اعلام کرد که مردم شرق عربستان سعودی به دلیل کشته شدن یکی از جوانان این منطقه به دست نیروهای آل سعود، روز شنبه را عزای عمومی اعلام کردند.

بنابر این گزارش، هم‌زمان با برنامه معترضان برای برگزاری تظاهرات، تمامی مدارس و فروشگاه‌های منطقه تعطیل خواهد شد .

شامگاه روز گذشته (جمعه) نیروهای امنیتی و نظامی آل‌سعود با حمله به تظاهرات مسالمت آمیز مردم منطقه "العوامیه" یکی از جوانان این منطقه را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

"زهیر عبدالله آل سعید"، جوان شیعه عربستانی به همراه دیگر شهروندان منطقه العوامیه عربستان بعد از ظهر روز گذشته به دعوت آیت الله شیخ "نمر آل نمر" در تظاهراتی مسالمت آمیز شرکت کرده بود که مورد حمله نیروهای امنیتی آل‌سعود قرار گرفت.

تظاهرات بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) العوامیه در اعتراض به ادامه سرکوب‌ها و شهادت یکی از شهروندان در تظاهرات مسالمت آمیز روز پنج‌شنبه برگزار شد که با حملات نیروهای سرکوب‌گر آل‌سعود مواجه شد.

در جریان حمله نیروهای امنیتی آل‌سعود به تظاهرات‌کنندگان العوامیه به جز زهیر عبدالله آل سعید که به ضرب گلوله مزدوران آل‌سعود به شهادت رسید،‌ دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

روز پنجشنبه نیز یکی دیگر از جوانان منطقه العوامیه به نام "منیر عبدالله المیدانی" به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی به شهادت رسیده بود.

اعتراضات ضد دولتی عربستانی‎ها از نوامبر ۲۰۱۱ و در پی تیراندازی نیروهای امنیتی سعودی به تظاهرکنندگان در شهر قطیف که پنج کشته وبیش از ده‌ها زخمی به جای گذاشت، شدت گرفته است.

به گفته فعالان بیش از سی هزار فعال سیاسی در زندان‎های عربستان سعودی، زندانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس