منتجب نیا

عضو مستعفی حزب اعتماد ملی می‌گوید پدرخوانده‌ها، جبهه اصلاحات را به بن‌بست و ناکارآمدی رساندند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی که اخیراً حزب جمهوریت ایران اسلامی را راه‌اندازی کرده، درباره شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به خبر آنلاین گفت: زمانی لیست خط امام تهیه می‌شد و همه پای آن لیست را امضا می‌کردند بدون اینکه کسی به آنها فشار بیاورد یا برایشان تعیین تکلیف کند. اما متاسفانه از یک زمانی ائتلاف به شکلی دیگر درآمد و انحرافاتی در آن رخ داد. ائتلاف تبدیل شد به یک نهاد بالادستی و مجموعه که منتخب احزاب نبود.

بیشتر بخوانید:

برتری بزرگ روحانی نسبت به تمام رؤسای جمهور ایران چیست؟

بالاخره دستاورد نزدیک به صفر یا فتح‌الفتوح؟!

مجلس دهم نقطه مقابل اصلاح‌طلبان نبود


وی خاطرنشان کرد:  از سال ۹۴، یک مجموعه به صورت مقطعی برای حل اختلاف و با عنوان آن که (می‌خواهیم ائتلاف کنیم و وحدت نظر داشته باشیم) به وجود آمد. مجموعه‌ای مثلا چهل و پنج نفری برای همه اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری کرد. بیشتر افراد این مجموعه حقیقی بودند تا حزبی؛ از پتانسیل‌های بزرگان اصلاحات استفاده کرده و لیست را تهیه کردند. این کار ممکن است در مقطعی به‌عنوان مسکن و علاج اختلافات قابل قبول باشد؛ ولی اگر به صورت یک رویه کلی دربیاید  و این نهاد بخواهد واقعی و دائمی باشد با همه حرف‌های اصلاح‌طلبان مغایرت دارد و مبنای قانونی ندارد.


از نظر دموکراتیک هم صحیح نیست و دیدید که مشکلاتی به وجود آمد و خیلی احزاب به شورای عالی انتقاد کردند چرا که دیدند حضورشان در این شورا موثر نیست و تصمیم جای دیگر گرفته می‌شود. به هر حال دوستانی که دست بالایی داشتند به واسطه ارتباط‌شان با شخصیت‌های محبوب اصلاح‌طلب، توانستند حرفشان را به کرسی بنشانند و لیست‌هایی تهیه کنند که نتیجه آن هم لیست امید مجلس شد.


منتجب‌نیا می‌گوید: یک مجموعه‌ای که نزدیک به آقای خاتمی، بودند به نام شورای عالی سیاست‌گذاری لیستی منتشر کردند که همان لیست امید بود. خود من به ناچار در آن زمان در جلسات شرکت کردم و به صورت مقطعی برای حل اختلافات پذیرفتیم که این کار را انجام دهیم؛ ضمن آن که گفتم کار درستی نیست و نتیجه معکوسی هم گرفته شد. محصول شورای سیاست‌گذاری، نمایندگان مجلس فعلی است که بسیارشان اصلاح‌طلب نبوده و نتوانستند مشکلات مردم را حل کنند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ناکارآمدی مجلس برای همه آشکار است. نتیجه دیگر تصمیمات شورای عالی در شورای شهر رقم خورد. این تجربه تلخ نشان داد که این کار، کار درستی نیست و باید این سازوکار را کنار بگذارند و به احزاب بها بدهند اما متاسفانه بعضی از دوستان همچنان پافشاری کرده و می‌خواهند آن جمعیت بالادستی، برادرخوانده یا برادر خودخوانده اصلاح‌طلب را حفظ کنند. این انحرافاتی است که در جریان اصلاحات شکل گرفته است. اگر جریان اصلاحات به همان شکل و شیوه گذشته رفتار می‌کرد و احزاب خودشان وارد صحن می‌شدند؛ مجلس یا شورای شهر ناکارآمد نمی‌شد؛ قطعا افراد ممتازی وارد مجلس و شورا می‌شدند. ریشه همه مشکلات امروز اصلاح‌طلبان تصمیمات نادرست و این نوع انحرافات است.


عضو مستعفی حزب اعتماد ملی این را هم گفته که؛ می‌خواستیم بالاخره این حزب جایگاه و پایگاهی برای مردم، نیروهای جوانان و زنان باشد. محل رشد و ارتقای سیاسی و فرهنگی جامعه باشد، آرمان‌های مقدسی را در نظر گرفته بودیم؛ وقتی مساله شورای ‌عالی سیاست‌گذاری و همچنین مسئله  برادرخواندگی  و دخالت نابجا بعضی از مهره‌های احزاب را مطرح کردم آقایان علیه من توطئه کردند و تعدادی را در اعتماد ملی برانگیختند تا مشکل‌آفرینی کنند و دیدگاه من را زیر سوال ببرند و اجازه ندهند توفیقی داشته باشیم. هر چه ما مخالفتمان با این تشکیلات غیرقانونی بیشتر می‌شد آنها هم بیشتر به ما می‌تاختند.


اصلا هدفشان این بود که با حذف آقای کروبی حزب را تصرف کنند که من سپر بلای ایشان شدم و اجازه ندادم. اگر یادتان باشد چندبار آقای کروبی استعفا دادند که ایستادگی کردم  و اجازه ندادم این تلاش‌ها به جایی برسد. نهایتا آنها تلاش‌هایشان را به جایی رساندند که دیدم دیگر نمی‌توانم با وجود این افراد در حزب کار کنم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    حالا نه اینکه جریان افسادطلب از اول منحرف نبوده
  • بی نام مردمی IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    پس آقای منتجب نیا بگو اصلاحات دچار یک نوع رویه دیکتاتور مابانه حزبی شده چطور به آن امید باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس