کد خبر 980813
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کشتی نوجوانان

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: حضور 8 فینالیست آسیایی و 6 فینالیست جهانی نباید کم‌رنگ شود، اما متاسفانه همه دنبال این هستند که چرا قلی‌زادگان دیسکالیفه شد و این نقطه سیاه را برجسته می‌کند.

به گزارش‌ مشرق، امیر توکلیان درباره نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مسابقات جهانی گفت: زمانی تیم را تحویل گرفتیم که 9 ماه فدراسیون بلاتکلیف بود و از مسابقات نونهالان که در کرج برگزار شد نفراتی را انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت کردیم.

وی ادامه داد: حضور 8 فینالیست آسیایی و 6 فینالیست جهانی نباید کم‌رنگ شود. این بچه‌ها باید دیده شوند؛ چراکه با تمام وجودشان برای افتخار ایران کشتی گرفتند، اما متاسفانه همه دنبال این هستند که چرا قلی‌زادگان دیسکالیفه شد و این نقطه سیاه را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خشم توکلیان علیه کشتی‌گیر خطاکار: گمشو!

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان تصریح کرد: اتحادیه جهانی کشتی این مسابقات را به عنوان آزمون استاژ داوری قرار داده بود. نمی‌دانم دلیل این تصمیم چه بود و چرا باید در مسابقات جهانی چنین آزمونی صورت بگیرد؟ از طرفی نماینده اتحادیه جهانی همان خانمی بود که در ایتالیا مدال یخ‌کشی را از گردن او درآورد.

توکلیان با بیان اینکه تا ظهر روز دوم تیم ما قهرمان بود، گفت: با توجه به اینکه 5 کشتی‌گیر در مسابقات فینال و رده‌بندی روز دوم داشتیم که اگر هر 5 نفر آنها هم بازنده می‌شدند با توجه به اختلاف 21 امتیازی ما با روسیه؛ باز هم ما قهرمان بودیم، اما به‌گونه‌ای عمل کردند که این قهرمانی به روس‌ها برسد.

وی ادامه داد: تعریف دیسکالیفه کاملا مشخص است، اما این تعریف در دیدار قلی‌زادگان اتفاق نیفتاد، در حالی‌که طبق این تعریف کشتی‌گیر آمریکایی در دیدار با نماینده ایران با مربیان و کشتی‌گیر ما دست نداد، اما او را دیسکالیفه نکردند. در مسابقه قلی‌زادگان داور بیش از 10 بار سوت اشتباه زد. کشتی‌گیر ما در حالی که اشک می‌ریخت، نزد من آمد، او را آرام کردم و گفتم دیسکالیفه می‌شوی، به وسط تشک برو. او در حالی‌که گریه می‌کرد وسط تشک رفت و مراسم اعلام برنده برگزار شد، اما بهانه کردند چرا از بالا با مربی حریف دست نداده است و به پایین رفته و بعد دست داده است؛ روی حرکتی کاملا بچگانه او را دیسکالیفه کردند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان تصریح کرد: متاسفانه نماینده‌ای در اتحادیه جهانی نداریم که حرف ما را بزند. کاملا تنها هستیم. از طرفی شاهد رفتارهای دوگانه از سوی مسئولان برگزاری مسابقات هستیم. در حالی که طبق قانون اتحادیه مربیان باید قرعه کشتی‌گیران را بردارند، اما در وزن 45 کیلوگرم مربی کشتی‌گیر قرقیز که حریف نماینده ما بود، حضور نداشت و اعلام کردند دیسکالیفه شده است، اما فردا دیدیم که روی تشک آمده است و وقتی علت را جویا شدیم، گفتند این از اختیارات ماست. این رفتارهای دوگانه باعث آزار ما می‌شود که متوجه می‌شویم حتما دشمنی و عنادی در کار بوده است تا ایران قهرمان نشود.

توکلیان ادامه داد: سهیل یوسفی در نقطه صفر مرزی زندگی می‌کند، اما هیچ‌کس به مدال طلای او توجه نکرد. چه بخواهیم و چه نخواهیم در المپیک 2024 همین آینده‌سازان باید برای ایران افتخارآفرینی کنند. از مسئولان خواهش می‌کنم از این بچه‌ها به عنوان قهرمان تجلیل و تقدیر کنند.

وی که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این سوال که آیا پزشک روانشناس در کنار تیم حضور داشت یا نه، عنوان کرد: همانطور که گفتم زمانی تیم را تحویل گرفتیم که فدراسیون بلاتکلیف بود و تنها در یک تورنمنت به صورت نصفه و نیمه شرکت کردیم و روانشناس هم نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان روزهای 7 تا 9 مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با 3 مدال طلای رحمان عموزاد در وزن 48 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 80 کیلوگرم و سهیل یوسفی در وزن 92 کیلوگرم، 3 مدال نقره علی عرب در وزن 45 کیلوگرم، مهدی ویسی در وزن 55 کیلوگرم و عرفان الهی در وزن 60 کیلوگرم و کسب 166 امتیاز بعنوان نایب قهرمانی رسید. تیم روسیه نیز با 168 امتیاز قهرمان شد.

در وزن 51 کیلوگرم این مسابقات علی قلی‌زادگان در حالی‌که در دیدار رده‌بندی مقابل حریف اوکراینی ضربه شده بود از سوی داوران دیسکالیفه شد و تیم ایران امتیاز این وزن را از دست داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس