طنز عروسکی

یک مجموعه طنز عروسکی سیاسی به‌زودی به روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

به گزارش مشرق، مجموعه طنز عروسکی «بلبشو» در 40 قسمت 20 دقیقه‌ای به رخدادهای سیاسی روز خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

در این مجموعه که توسط اداره کل برنامه‌های سیاسی رسانه ملی در حال تهیه است، به توهمات سیاست‌پیشگان غربی و آمریکایی درباره مردم ایران پاسخ داده می‌شود و ماهیت اصلی دشمنان در قالبی طنزآمیز به تصویر کشیده می‌شود. چرا که رفتارها و گفتارهای دشمنان ما به دلیل دوری از خرد و استدلال؛ ظرفیت بالایی برای دستمایه قرار گرفتن در یک کار طنز را دارد.

عروسک‌های این مجموعه که از کیفیت قابل توجهی برخوردار است در ایران ساخته شده و این عروسک‌ها کاریکاتور سیاست‌پیشگان غربی و آمریکایی است.

گفتنی است؛ در گذشته و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ‌ایران نمونه چنین اثری ساخته و پخش شده بود اما پیش‌تر و به دلایل نامعلوم تولید چنین آثاری متوقف گردید که این امر فرصتی برای به میدان ‌آمدن رسانه‌های معاند ایجاد کرد اما این اقدام دیر هنگام ولی بجا در رسانه ملی نویدبخش به کارگیری همه ظرفیت‌های مختلف هنری برای برملا ساختن ماهیت پلید دشمنان ملت بزرگ ایران است.

تفاوت این اثر با نمونه‌های تولید شده گذشته این است که در مجموعه «بلبشو» سعی شده در دو قالب نماهنگ و بخش نمایشی، هم در متن نگاه جدیدی اعمال گردد و هم در نوع پرداخت تصویری که به‌نظر می‌رسد به لحاظ کیفی با استانداردها و سلیقه امروزی مخاطبان سازگار است.

استفاده از ظرفیت موسیقی با کلام هم از نکات قابل توجه این برنامه است که می‌تواند انتقال پیام را برای نسل جوان تسهیل سازد.  تهیه‌کننده این مجموعه احسان میرزا ابوالحسنی و کارگردانی آن بر عهده مهیار مجیب است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    2 6
    البته پیش‌تر به علت نفوذ کدخداپرستان از پخش و تولید مجدد آن جلوگیری شد! ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس