کد خبر 980644
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
چند نفر تاکنون کارت ملی هوشمند خود را از پست تحویل نگرفته اند؟!

علی‌رغم اجبار به داشتن کارت ملی هوشمند برای دریافت خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانکی، هنوز تعدادی از این کارت‌ها در پست باقی مانده است.

به گزارش مشرق، پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال ۱۳۹۷ تعیین شده است، اما به دلیل تأخیر در فرآیند صدور این کارت‌ها، بسیاری از افراد هنوز موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند و از سوی دیگر از اول فروردین ماه تمام کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار خارج شد.

بیشتر بخوانید:

البته در ابتدای امسال مجدداً یک مهلت سه‌ماهه اعلام شد، اما در نهایت از تیرماه تمامی خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های کشور تنها با ارائه کارت هوشمند ملی انجام می‌شود.

برخی شعب بانکی هم دیگر کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند و مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند باید کارت ملی قدیمی به همراه رسید، ثبت‌نام کارت هوشمند خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند.

طبق آخرین آمار ارائه‌شده توسط شرکت ملی پست، تاکنون ۱۴۷ هزار و ۳۶۳ کارت ملی هوشمند هنوز در پست باقی مانده است.

البته بهزاد اقبال‌خواه عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست درباره‌ی این آمار، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از کارت‌های ملی هوشمند که به پست واگذار شده، توزیع شده است. ما در باجه‌های معطله تعداد کمی کارت ملی هوشمند داریم. به این دلیل که کارت ملی در همه شئون اجتماعی و کارهای روزمره مردم دخیل است، خود مردم پیگیرش بودند و اگر هم کارت‌های ملی در باجه‌های پستی بوده، مردم به تدریج مراجعه و دریافت کردند.

پس از صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی به پست، پیامکی مبنی بر زمان و مکان مراجعه به واحد پستی به متقاضی ارسال می‌شود و افراد برای دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود باید به واحد مورد نظر مراجعه کنند و با وجود این، تعدادی از این کارت‌ها در باجه‌های پستی دولتی سراسر کشور باقی مانده است اما با توجه به اینکه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانکی منوط به داشتن کارت ملی هوشمند شده و از طرفی برخی از این کارت‌ها در پست آماده‌ی تحویل به افراد هستند، لازم است این افراد نسبت به دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود از مراکز پستی اقدام کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    2 0
    یکسال است که برای تعویض کارت ملی اقدام کرده ام. قبض پست را دارم. ولی هنوز کارتی صادر نشده است هر بار هم که به ادلره پست مراجعه میکنم مرا به اداره ثبت احوال ارجاع میدهند، آنجا هم که رفته ام میگدیند بدلیل تحریم قادر به ساخت آن نیستیم. اما مشکل ما زمان مراجعه به بانک است که کارت ملی قدیمی را نمی پذیرند...
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 1
    ﻣﺮﺩﻩ ﺷﻮﺭ ﻫﻤﻪ ﻃﺮﺣﻬﺎﻱ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺗﻮﻧﻮ ﺑﺒﺮﻥ.ﻛﺜﺎﻓﺘﻬﺎ
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 0
    سال گذشته ثبت نام کرده ام هنوز به پست تحویل نداده اند
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 2
    چرا دروغ می گید شما پوکه ندارید کارت صادر کنید
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    ما هم ثبت نام نکردیم ! چون پول نداریم به تعداد اعضای خانواده بخواهیم بریزیم تو حلق دولت ! هر چی یارانه میدن هفتاد برابرش رو ازمون میگیرن !
  • راضیه US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 0
    کارت ملی هوشمند مادرم تو ادارهی ثبت احوال مونده نتوانستیم اورا به اداره ببریم زمینگیرشده مردان قوی نداریم اورا ازله های خونه به پایین بیارند خونه قدیمی وپله های بلند داره نمیشه کسی از اداره ی ثبت برای دادن کارت به خونه های افراد پیر مراجعه کنه واز مادرم در خونه امضا بگیره
  • احمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    من و خانمم از پارسال برج سه برای کارت هوشمندثبت نام کردیم متاسفانه هنوز کارتی برایمان نیامده چند بارهم به اداره پست مراجعه کردم میگن هر وقت بیاد برایتان اس مس میاد بانک یا اداره دیگر مرجعه کردم کارت جدید میخوان کارتهای قبلی فاقد اعتبار میباشند پس تکلیف ما چه مبشه خدا ازتان نگذره با این طرح خای مسخره تان
  • احمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 1
    خدا ریشه تان را خشک کنه این قدر ملت را اذیت میگنیدیک سال نیم است ثبت نام کردم هنوز صادر نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس