کد خبر 963357
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
بانک‌ها ملزم به پذیرش رسید‌های دفاتر خدمات "به‌جای کارت ملی هوشمند" هستند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه رسیدهای صادره از دفاتر خدمات دولت الکترونیک به منزله کارت هوشمند است، گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی دولت، تمام دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها موظف به پذیرش این رسیدها به جای کارت ملی هوشمند هستند.

به گزارش مشرق، صدور همراه با تاخیرهای طولانی‌مدت "کارت‌های ملی هوشمند" در ماه‌های اخیر، دردسرهای بسیاری را برای هموطنان ایجاد کرده و حتی این تاخیرها در دریافت کارت‌های ملی به ۶ ماه نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید:

با توجه به اتمام مهلت اعتبار کارت‌های ملی قدیمی همچنین عدم صدور کارت ملی هوشمند، در حال حاضر بسیاری از افراد برای دریافت خدمات در دستگاه‌ها و سازمان‌ها و بانک‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند و بسیاری از آنها نسبت به این موضوع گلایه داشته و بر این مسئله تاکید دارند که به دلیل عدم دریافت کارت‌های ملی خود، امکان دریافت خدمات در بانک‌های عامل سطح کشور را ندارند! موضوعی که آن را از سیف‌الله ابوترابی؛ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور پیگیری کردیم.

ابوترابی درباره این مشکل شهروندان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی سازمان ثبت احوال کشور برای افرادی که هنوز نتوانستند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند، رسیدهایی صادر و در اختیار آنها قرار داده شده که این رسیدها به منزله کارت هوشمند بوده و دارندگان این رسیدها می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها و ادرات نسبت به ارائه خدمت اقدام کنند.

ابوترابی همچنین از جلسه‌ای از سوی مسئولان فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال با مسئولان بانک مرکزی اشاره داشت و اعلام کرد که از این به بعد بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی دولت، تمام دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها موظف و ملزم به پذیرش این رسیدها به جای کارت ملی هوشمند هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    11 0
    پس این همه پول دریافت کردین بخاطریه تکه کاغذ؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    14 0
    آخه وقتی عرضه ندارید چرا کارت ملی را عوض می کنید؟ هم پول ازمون گرفتید هم وقتمون رو و هم اینکه حالا این مشکلات!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 0
    بانکها قبول نمیکنند رسید کارت مل را!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 0
    من و گفتن ۶ ماه دیگه بیا کارت ملیتو تحویل بگیر.۸ ماه شده ولی هنووز خبری نی
  • محمد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    هیچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس