کد خبر 980561
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
مورینیو و گواردیولا

پپ گواردیولا در آستانه شکستن یکی دیگر از رکوردهای لیگ برتر بوده و این بار به رکوردی نزدیک می‌شود که تا کنون در اختیار ژوزه مورینیو بوده است.

به گزارش مشرق، پپ گواردیولا که اخیراً به اولین مربی‌ای تبدیل شد که در یک فصل هر سه جام فوتبال انگلیس را بدست می‌آورد حالا به رکورد دیگری نزدیک می‌شود که تا کنون در اختیار ژوزه مورینیو بوده است. گواردیولا به شکستن رکورد بدست آوردن 100 پیروزی در لیگ برتر با کمترین تعداد بازی نزدیک می‌شود.

این رکورد در حال حاضر در اختیار ژوزه مورینیو است. آقای خاص در دوران حضور در چلسی موفق شد اولین 100 پیروزی خود را تنها در 142 بازی بدست آورده و از این حیث رکورددار لیگ برتر فوتبال انگلیس بشود. رکوردی که تا کنون در اختیار ژوزه است.

اما گواردیولا به سرعت به این رکورد نزدیک می‌شود. پپ تا اینجا از 114 بازی 87 پیروزی بدست آورده یعنی او در 27 بازی آتی تیمش به 13 پیروزی نیاز دارد تا رکورد مورینیو را بشکند. آماری که به نظر می‌رسد رسیدن به آن برای گواردیولا و تیم پرقدرتی که در منچسترسیتی ساخته نباید چندان دشوار باشد.

چهره‌های دیگری که در این رکورد پشت سر مورینیو قرار دارند عبارتند از سر الکس فرگوسن با 162 بازی، آرسن ونگر با 179 بازی، رافا بنیتس با 181 بازی و کلودیو رانیری با 187 بازی. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد گواردیولا بی‌تردید می‌تواند در فصل آتی از این مربیان بزرگ سبقت گرفته و در نهایت با عبور از مورینیو این رکورد را به خود اختصاص دهد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس