کد خبر 979709
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
شهنازی

کارشناس والیبال با بیان اینکه برنامه‌ای پشت انتخابات والیبال وجود دارد گفت: حساسیت مردم و دولت بر روی والیبال زیاد است و این نکته باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، ناصر شهنازی درباره نتایج تیم والیبال جوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: ابتدا کسب عنوان قهرمانی را به بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون والیبال تبریک می‌گویم که برای نخستین بار چنین مقامی در رده جوانان به دست آمد. عوامل بسیاری از جمله تلاش کادر فنی، فدراسیون و انگیزه بالای بازیکنان دست به دست هم دادند تا این مقام به دست آمد.

بیشتر بخوانید:

واکنش داورزنی به احتمال حضورش در انتخابات

کارشناس والیبال ادامه داد: با توجه به حضور بازیکنان با تجربه در رده نوجوانان، جوانان و همچنین حضور تعدادی در تیم بزرگسال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها پیش بینی بهترین عملکرد از سوی بازیکنان می‌شد.  پیش از اعزام به مسابقات نیز آرزو و یقین داشتیم بهترین اتفاق رخ دهد چراکه بهترین تیم جوانان را در سال‌های اخیر در اختیار داشتیم.

* فشار بازیکن سازی بر دوش فدراسیون است
وی در پاسخ به این سوال که این تیم  با ترکیب ثابت تعدادی از بازیکنان که عنوان قهرمانی جهان در رده نوجوان و حال جوانان را کسب کرده آیا پتانسیل قهرمانی جهان در  رده بزرگسالان با همین تیم وجود دارد یا خیر؟ گفت: پروسه و پروژه بازیکن سازی در ایران با سایر کشورهای پیشرفته متفاوت است چرا که بار بازیکن سازی در ایران بر دوش فدراسیون است. در کشورهای پیشرفته جهان باشگاه‌ها نقش بسزایی در بازیکن سازی دارند اما در کشورمان به دلیل ریشه دواندن بحث نتیجه گرایی در ارکان ورزشی، فشار پروسه بازیکن سازی بر دوش فدراسیون است. شاهد برگزاری اردوهای طولانی مدت در فدراسیون هستیم و همین هزینه بسیاری در پی دارد.

شهنازی تاکید کرد: برای ادامه دار بودن روند موفقیت باید هماهنگی خوبی در تمرینات و یکسان سازی بین مربیان رده‌های سنی وجود داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد و بازیکنان جوان کم کم به تیم بزرگسال تزریق شوند نتیجه خواهیم گرفت. ما مانند سایر کشورهای پیشرفته  نمی‌توانیم به یک باره بازیکنان جوان را به تیم بزرگسال اضافه کنیم چون بحث بازیکن سازی ما با آنها تفاوت دارد. ما به دنبال نتیجه در هر رویدادی هستیم حتی در رده نوجوانان!

* باید فشار از روی مربیان برداشته شود
کارشناس والیبال با بیان اینکه مربیان مقصر نیستند ادامه داد: به دلیل بحث نتیجه گرایی مربیان از تمام ظرفیت استفاده نمی‌کنند و نمی توان از مربیان خورده گرفت چرا که از مربی نتیجه می‌خواهند و مجبور است برای بقا از بهترین‌ها استفاده کند در غیر این صورت عواقب بدی برایش خواهد داشت. باید فشار را از روی مربیان برداشت و هماهنگی بیش تری بین مربیان رده های سنی برقرار کرد. بازیکنان در رده‌های پایه بحث‌های تکنیکی و آموزشی را آموخته و سپس در رده بزرگسال مسائل دیگر را تمرین کنند.

* کار سختی در روسیه داریم
شهنازی درباره مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک نیز گفت: تیم ملی در گروه سختی قرار دارد. تیم روسیه با جوانان خود موفق شد عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ ملت‌ها را به دست آورد و حال با انگیزه خوب، سایر بازیکنان شاخص خود را به تیم اضافه کرده و با تمام قدرت در مرحله اول انتخابی حاضر خواهد شد. شرایط تیم کوبا نیز در حال حاضر مشخص نیست بنابراین در گروه سختی قرار داریم.

* ایگور دیدگاه‌های خاص خود را دارد
وی افزود: شنیده‌ها حکایت از این دارد تعدادی از بازیکنان مصدوم هستند و به همین دلیل اعزام به بلغارستان برای برگزاری اردوی تدارکاتی لغو شده است. شاید ایگور صلاح دانسته بدون بازی تدارکاتی به روسیه برود. اینها دیدگاه‌های خاص کولاکوویچ است و متوجه نمی‌شوم چرا اینگونه تصمیم گیری می کند. این دیدگاه‌ها مخصوص ایگور است و طبق آن پیش می رود. مانند فشار بر روی بازیکنان اصلی در لیگ ملت‌ها که حال مصدومیت‌ها را به وجود آورده است. امیدوارم برای مسابقات قهرمانی آسیا از بازیکنان اصلی استفاده نشود، به آنها فرصت ریکاوری و استراحت داده شود تا برای مسابقات مهم تر آماده باشند.

* برنامه ای پشت انتخابات والیبال است
ناصر شهنازی درباره به تعویق افتادن انتخابات والیبال نیز گفت: نمی‌دانم چه دیدگاه و نقطه نظراتی پشت انتخابات ریاست فدراسیون والیبال وجود دارد. از سیاست‌ها برای انتخابات، تعداد افراد خیلی کمی سر در می‌آورند و مطمئنا برنامه ای پشت این انتخابات است. شاید تعدادی از افراد در حال گذراندن مراحل ثبت نام هستند که ببیند می‌تواند در انتخابات حضور داشته باشند یا خیر؟

* مردم و دولت بر روی والیبال حساسیت دارند
وی تاکید کرد: پس از فدراسیون فوتبال، مهم ترین انتخابات برای فدراسیون والیبال است. باید فردی آگاه، مدیر و مدبر برای این پست انتخاب شود. تصورم این است چینش این افراد سخت شده بنابراین زمان را به تعویق انداخته تا بهترین گزینه را انتخاب کنند. انتخاب سخت است چون مردم و دولت بر روی والیبال حساسیت دارند. قطعا پس از انتخابی المپیک ثبت نام‌ها آغاز و امیدوارم اصلح ترین فرد انتخاب شود تا بهترین رشته توپی ایران دچار مشکل نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس