اکبر محمدی والیبال

سرپرست تیم والیبال جوانان کشورمان گفت: ولاسکو را به بازی فینال رساندند تا ما را بترسانند و ایتالیا بهتر بازی کند ولی انتقام شکست دور قبلی را به سختی گرفتیم و قهرمان شدیم.

سرویس ورزش مشرق – پیرو قهرمانی تیم والیبال جوانان کشورمان در رقابتهای ۲۰۱۹ بحرین درباره نحوه ورود این تیم به همین رقابت ها و نتایج تاریخی که رقم خورد با سرپرست تیم حرف زدیم.

اکبر محمدی در گفت و گو با مشرق، درباره مسایل روز والیبال و تورنمنت اخیر و پیش روی تیم جوانان حرف زد.

** نطفه قهرمانی در بحرین بسته شده بود!

*ما سال گذشته در همین بحرینی که میزبان رقابتها بود قهرمان آسیا شدیم. همان جا سهمیه شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان جهان را بدست آوردیم. به همراه تیم های کره جنوبی و چین که آنها هم دوم و سوم شده بودند. این سه تیم به رقابتهای جهانی راه پیدا کردند و بحرین هم که میزبان بود چهارمین تیم آسیایی لقب گرفت. همان روز نطفه این قهرمانی بسته شد.

**فروردین ۹۸ به این تیم رسیدیم!

*ما از همان ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۷ بازیکنانی که سن شان به سن جوانان می خورد را از تیم های مختلف در لیگ برتر و لیگ دسته یک زیر نظر داشتیم و نهایتا حدود ۳۰ نفر شناسایی شدند و اواخر اسفند ماه سال قبل نیز حدود ۱۰، ۱۲ نفر دیگر به تیم دعوت شدند و پس از تست نهایی در تاریخ ۲۳ فروردین امسال با حضور ۲۶ بازیکن کادر نفرات مان را بستیم و اردوی اصلی مان را شروع کردیم.

بیشتر بخوانید:

درخواست معافیت برای دو قهرمان زیر ۱۸ سال ایران

**در بلغارستان و اسلوونی دورخیز کردیم!

*این در حالی بود که ۳ نفر از بازیکنان مان به نامهای شریفی، یلی و حضرت پور در اختیار تیم بزرگسالان بودند. در نهایت پس از دو سه ماه تمرین شبانه روزی خوب، در آکادمی ملی المپیک در مجموعه انقلاب یک اردوی ۱۰ روزه در کشور بلغارستان و اسلوونی برگزار کردیم و آنجا ۷ بازی دوستانه خوب برابر تیم های آنجا داشتیم و البته تیم بحرین که همزمان با ما اردو داشتند.

**دو بازیکن از آمریکا به بحرین آمدند!

*در بازگشت به ایران هم تمرینات تیم ادامه یافت و با نفرات کمتری در نهایت با جلسه ای که با کولاکوویچ داشتیم موافقت او را گرفتیم که یلی و حضرت پور با تیم بزرگسالان بمانند. البته شریفی را دو هفته قبل به ما داده بودند. یلی و حضرت پور هم پس از مرحله نهایی لیگ ملتها که در شیکاگو آمریکا بود از همان جا با پرواز به ما در بحرین اضافه شدند و ما با ۱۰ بازیکن ۲۳ تیرماه عازم بحرین شدیم و از آنطرف آن دو آمدند و با ۱۲ نفر در رقابتها شرکت کردیم.

**به روس باختیم تا بازی مان با چک حساس شود!

*در گروه ما تیم روسیه حضور داشت که قهرمان اروپا بود. چک که نایب قهرمان اروپا بود و تیم تونس که قهرمان آفریقا بود. یک گروه قوی! ما در دیدار اول موفق شدیم تونس را به رغم اینکه یلی و حضرت پور بدون هیچ تمرینی بازی کردند ۰-۳ شکست بدهیم. بازی با روسیه که روز بعد اتفاق افتاد سخت بود. هنوز به آن مرز از هماهنگی نرسیده بودیم و بازی را علی رغم اینکه بچه ها بازی خوبی انجام دادند ۱-۳ باختیم و نهایتا در دیدار سوم روبروی چک مصافی بود که حتی اگر ما ۱-۳ هم برنده می شدیم یا احیانا می باختیم یا ۲-۳ برنده می شدیم احتمال داشت روز آخر طوری شود که در بحث گیم شماری و پوئن شماری روسیه و چک صعود کنند و ما اصلا به ۸ تیم برتر صعود نکنیم و بمانیم نهمی تا شانزدهمی برویم.

**خیلی ریلکس برنده شدیم!

*یک استرس خاصی در بازیکنان بود که جلساتی گذاشتیم و همه را به آرامش دعوت کردیم و کارهای روحی روانی روی بچه ها انجام شد و یک تیم ریلکس و خوب با تمرین عالی را روانه بازی کردیم  و موفق شدیم چک را هم ۰-۳ شکست بدهیم.

**برزیل را روحی روانی شکست دادیم!

*در دور بعد که روبروی ایتالیا، بحرین و آرژانتین قرار گرفتیم از ایتالیا ۱-۳ شکست خوردیم در حالی که خیلی هم خوب بودیم ولی آرژانتین را که بازی سخت و نفس گیری بود خوشبختانه شکست دادیم و بحرین را هم بردیم و به جمع چهار تیم رفتیم در حالی که در گروه مان دوم شدیم و می خوردیم به تیم اول آن گروه که برزیل بود. تیمی جنگنده و خوب که بازیهای خوبی را به نمایش گذاشته بود و ما باز هم کار روحی روانی را روی تیم انجام دادیم و بچه ها را برای بازی آماده کردیم. من و سرمربی بیشتر این کارهای روحی روانی را انجام می دادیم و نهایتا بازی روبروی برزیل را ۰-۳ بردیم و به فینال رسیدیم.

**ایتالیا ته دلمان را خالی کرد ولی...!

*در فینال منتظر بودیم بین روسیه و ایتالیا کدام تیم بالا می آید که ایتالیا به دور نهایی رسید. در دور نهایی متوجه شدیم ولاسکو که مدیر تیمهای پایه ایتالیاست به بحرین آمده تا کنار تیم ایتالیا قرار بگیرد. هم به آنها انگیزه دادند و هم مشورت. چون به هر حال ولاسکو شناخت خیلی خوبی از ایران داشت. اینها البته باعث شد تا کمی هم ته دل ما را خالی کنند ولی با اعتمادی که به تیم خودمان داشتیم و می دانستیم که ایرانی ها هم دنبال حس انتقام گیری هستند و چون به ایتالیا باخته بودیم بدمان نمی آمد بار دیگر با این تیم بازی کنیم.

**در سِت چهارم فینال خطا دادیم!

*بازی با ایتالیا بازی سختی شد. ست اول را باختیم و ست دوم و سوم را بردیم. ست سوم را در حالی بردیم که از ایتالیا عقب بودیم و با تلاش بچه ها نتیجه گرفتیم. ست چهارم زورمان نرسید و خطا زیاد داشتیم و آنها هم هماهنگ بودند و خوب کار کردند.

**ولاسکو هم به دادشان نرسید!

*در برخی اوقات ولاسکو از جایی که مستقر شده بود می آمد کنار نیمکت فنی و حرفی می زد و یا ارنج را تغییر می دادند و یا کاری می کردند که نتیجه می گرفتند. ما ست پنجم را یک پوئن، یک پوئن بالا می رفتیم و ۹-۹ بودیم و گاهی هم آنها جلو می افتادند ولی با تایم اوتی که آقای عطایی گرفت و بچه ها را آرام کرد، توانستیم ست را ۱۵-۱۲ ببریم و برای اولین بار تیم مان قهرمان شد و برای اولین بار به این عنوان رسید.

**همه به ایران احترام گذاشتند!

*پس از قهرمانی تیم مان خیلی مورد احترام قرار گرفت و باور کنید که در روزهای اول با این دید به ما نگاه نمی کردند و حتی آن شب که برگشتیم هتل، دیدیم که یک کیک بزرگ سفارش داده اند و مراسمی برای تیم در نظر گرفته بودند و در نهایت این شد که خدا را شکر عظمت و افتخاری برای ایران کسب شد که تا سالهای سال برای ایران ماندگار شود.

**۵ نفر را به نوجوانان دادیم!

*ما ۵ تن از بازیکنان مان همزمان در تیم نوجوانان هم حضور دارند و فکر می کنم دو روز هم استراحت کردند و از امروز می روند سر تمرین نوجوانان و حدود ۱۰ روز دیگر آنها اعزام می شوند به تونس برای مسابقات قهرمانی جهان و آرزو می کنم آنجا هم انشاالله قهرمانی را بدست بیاورند و کسب افتخار مجددی برای ایران عزیز باشد.

**فدراسیون نمی خواهد تیم ملی والیبال فرسوده شود!

*از تیم ما یلی و حضرت پور جدا و به تیم بزرگسالان اضافه شدند که به روسیه اعزام می شوند برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰. منتهی تیم بزرگسالان ما هم یک مسابقاتی در شهریور ماه دارد که مسابقات قهرمانی آسیاست که ایران در تهران میزبان است و درباره آن رقابتها صحبتهای اولیه این است که در این دوره تیم جوانان مان برای اینکه تیم بزرگسالان چندین ماه سخت درگیر مسابقات است و برای اینکه نفرات بزرگسال فرسوده نشوند چون پس از آن ما مسابقات قهرمانی جهان را هم داریم و ۴، ۵ ماه دیگر باز هم رقابتهای قهرمانی آسیا برای انتخاب قهرمان آسیا برای راهیابی به المپیک از راه می رسد اینها همه باعث شده است که شاید همین شاکله تیم جوانان حفظ شود و به اضافه چند نفر یار کمکی در مسابقات شهریور ماه شرکت کنند. امروز و فردا هم نتیجه اش اعلام می شود.

**انتخابات فدراسیون شهریور ماه برگزار می شود!

اینکه فدراسیون والیبال با این عظمت چند ماه با این شکل با سرپرست اداره شود ذاتا کار خوبی نیست ولی از طرفی وزارت ورزش آقای داوری را سرپرست گذاشته که ایشان هم خوشبختانه مدیریتش در این زمینه خیلی خوب بود. علی رغم حجم این همه مسابقات لیگ ملتها، مقدماتی المپیک، جوانان، نوجوانان، قهرمانی آسیا، قهرمانی بانوان و همه اینها باز هم تیمها با آرامش کار کردند. انصافا آقای داوری در کارهایی که ما نیاز داشتیم خیلی به ما کمک کرد و در این زمینه او قطعا انتخاب خوبی بود ولی کلا خیلی از والیبالی ها و تیمها موافق این نیستند که این سرپرستی ادامه دار شود منتهی آقای داورزنی و مجموعه وزارت یک تعبیری را بکار بردند که این تعبیر هم درست است. گفتند در این یکی دوماه آینده که ما این همه رویدادهای سخت را داریم جابجایی ها شاید باعث بروز برخی ناهماهنگی ها شود و صلاح را در این دیدند  که این یک ماه آینده هم با همین شرایط پیش برود و قطعا در شهریور ماه این انتخابات انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    1 1
    در برخی اوقات ولاسکو از جایی که مستقر شده بود می آمد کنار نیمکت فنی و حرفی می زد و یا ارنج را تغییر می دادند و یا کاری می کردند که نتیجه می گرفتند.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    1 1
    البته با اعتمادی که به تیم خودمان داشتیم و می دانستیم که ایرانی ها هم دنبال حس انتقام گیری هستیم
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    0 14
    ۳ نفر از بازیکنان مان به نامهای شریفی، یلی و حضرت پور افتضاح هستند
  • تاتی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    7 0
    دمشون گرم واقعاااااااااااااااااااا گل کاشتن
  • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    6 0
    بجای ژنهای الوده به حرام بعضی از اقایان از ما بهتران که به ترفندهای مختلف معاف از خدمت شدند و یا پایان خدمت گرفتند این جوانان استحقاق معافیت را دارند که برای مملکت افتخار افریدند نه اینکه مثل اونها دنبال چپاول مملکت باشند
  • اذری IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 1
    چی بگم فقط بوسه ما بر دستان طاول زده تان جوانان وطن
  • مادرومعلم IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    4 0
    ماشاءالله به ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس