کد خبر 979604
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
عدالت در نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی ذبح شده/ کشاورزان گندم خود را تحویل سیلو نمی دهند

نماینده رامیان در مجلس با اشاره به قیمت پایین نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت گفت: عدالت در نرخ‌های اعلامی خرید تضمینی محصولات کشاوررزی وجود ندارد و هم اکنون دسترنج کشاورزان به دلیل قیمت کم به جیب دلالان و کارخانه‌داران می‌رود.

به گزارش مشرق،  علیرضا ابراهیمی نماینده رامیان درباره انتقادات کشاورزان به پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم گفت:‌گندم محصولی استراتژیک و حساس برای کشور است. اما با سیاستی که دولت درباره خرید تضمینی قیمت آن دنبال کرده روند تحویل گندم و خرید از کشاورزان کاهش شدیدی پیدا کرده که تاکنون به میزان یک چهارم سال قبل گندم خریداری شده است.

وی گفت: کشاورزان به دلیل نرخ پایین خرید تضمینی گندم، این محصول کشاورزی خود را به سیلوها تحویل نمی‌دهند و یا اقبالی به این کار ندارند.

بیشتر بخوانید:

نماینده رامیان در مجلس تصریح کرد:‌ دولت هم اکنون باید برای واردات هر کیلو گندم خارجی بیش از 4هزار تومان هزینه کند در حالی که گندم داخلی کیلویی 1700 تومان خریداری می‌کند و این موضوع یعنی ضربه زدن به پیکره کشاورز.

ابراهیمی در مورد وضعیت خرید تضمینی دیگر محصولات کشاورزی هم گفت: برای مثال وضعیت خرید گوجه فرنگی هم بغرنج است چرا که این محصول را هم کیلوی 700 تومان از کشاورز خریداری می‌کنند در حالی که این رقم در بازار آزاد 4 هزار تومان است.

وی  گفت: دسترنج کشاورزان در حال حاضر و با سیاست غلطی که دولت در خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است به جیب دلالان و کارخانه‌داران می‌رود.

نماینده رامیان در مجلس گفت: عدالت در نرخ‌های اعلامی خرید تضمینی محصولات کشاوررزی وجود ندارد و حمایتی از آنها نمی‌شود.

وی گفت: با سیاست و برنامه‌هایی که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در وزارتخانه خود پیش گرفته به نظر می‌رسد در انتها کشاورز به خاک سیاه خواهد نشست.

نماینده رامیان در مجلس گفت: سیاست خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی با حالت هرم وارونه در حال اجراست و با آنکه نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردند که باید نرخ خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کند اما دولت هیچ کمکی به کشاورزان نکرده است.

ابراهیمی گفت: اگر به دنبال خودکفایی تولید گندم در سال آینده هستیم با روش‌های فعلی این امکان وجود نخواهد داشت زیرا وقتی جو کیلویی 2300 تومان و گندم کیلویی 1700 است دامدار قطعا به سمت خرید گندم سوق پیدا کرده و گندم را با آنها یک محصول استراتژیک است اما خوراک دام خود می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    1 0
    ماشاالله خیلی باهوشید .تکید ‌‌‌‌‌‌.حرف ندارید ‌.مشرق جان.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    1 0
    دولت ضد تولید داخلی .
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    5 0
    بدبخت گندم کار زیر فشار دولت امید خفت کردن زورگیری
  • کورش شعاعی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    1 0
    یک عدد شیمیایی گیر نماید برا گشاورز بعد چهجور تولید ملی گندم بکاریم برا دولت امید فقط خدا خداخدابه داد گشاورز برسه
  • یوزارسیف حکیم IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 2
    ما گندم رایگان به کسانی میدهم که در زمان فراوانی به سیلوها گندم نحویل داده باشند
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    0 0
    گندم از اب معدنی هم ارزانتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس