کد خبر 979559
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
بی بی سی

شاید قرار است این ماجرا هم شبیه شایعه دیوارکشی در خیابان، یا هزینه‌تراشی به بهانه "کنسرت" و "گشت ارشاد" و... محملی باشد برای منحرف ساختن اذهان از دغدغه‌های مبنایی همچون معیشت و امنیت.

به گزارش مشرق، بزرگنمایی یک مسأله با توسل به تکرار و تمرکز تبلیغاتی، از تکنیک‌های قدیمی برای جابجایی اولویت‌ها در حوزه‌های گوناگون اعم از سیاسی و غیرسیاسی است.

رسانه دولتی انگلیس سابقه‌ای طولانی در استفاده از این ترفند روانی دارد.

بیشتربخوانید:

آبرومند تر از BBC پیدا نکردید؟!

در تازه‌ترین نمونه، حاشیه‌های مربوط به ماجرای صدور مجوز جهت ورود زنان به استادیوم فوتبال، برجسته‌ترین سوژه بی بی سی فارسی در روزهای اخیر بوده است.

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید، سرویس فارسی بی بی سی طی دو روز گذشته بیشترین تمرکز خود را به پمپاژ خبر و گزارش در این باره معطوف کرده است که طبعا موضوعی دست اول به‌شمار نمی‌رود و با هیچ توجیهی در زمره اولویت‌های کشور قرار نمی‌گیرد.

باید دید بی بی سی از این پروپاگاندا چه اهدافی را تعقیب می‌کند و با بزرگنمایی یک مسأله فرعی، در صدد است کدام مسائل اصلی را به حاشیه براند؟!

شاید قرار است این ماجرا هم شبیه شایعه دیوارکشی بین زن و مرد در خیابان، یا هزینه‌تراشی به بهانه "کنسرت" و "گشت ارشاد" و... محملی باشد برای جهت‌دهی به افکار عمومی و منحرف ساختن اذهان از دغدغه‌های مبنایی همچون معیشت و امنیت.

بی‌تردید با مرور زمان، ابعاد پنهان قضیه روشن خواهد شد؛ مهم این است که هوشیار باشیم و دست حریف را به‌موقع بخوانیم تا رودست نخوریم.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    3 5
    اصلاحات آخرین باجش به هواداران، حجاب اختیاریه.
  • سید IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 1
    بهائیان منحوس و نجس مزدور بی بی سی را باید تحریم کرد!!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 1
    اینم فیلم جديدشونه برای مالیدن شیره سر ملت برای رای دوباره خوب اصلاح طلبان مسیر سوار شدن بر ملت رو یادگرفتن خوب ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس