کد خبر 979312
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
اتحادیه اروپا

بیشتر کمپین‌ها و خواسته‌های رأی‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا حول محور موضوعات داخلی بناشده و موضوعات خارجی اهمیت زیادی نزد رأی‌دهندگان و احزاب نداشت.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی  که از نتایج اولیه انتخابات پارلمان اروپا می‌توان دریافت، گسستگی در عرصه سیاسی این اتحادیه است. گسستگی به این دلیل که احزاب سنتیِ جریان اصلی که عموماً راست و چپ‌های میانه هستند، برخی از کرسی‌های خود را به احزاب پرشورتر و البته کوچک‌تر مانند حزب سبز و تعداد دیگری از گروه‌های عوام‌گرا باختند.

بیشتر کمپین‌ها و خواسته‌های رأی‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا حول محور موضوعات داخلی بناشده و موضوعات خارجی اهمیت زیادی نزد رأی‌دهندگان و احزاب نداشت. در این دور از انتخابات مسائل مرتبط با مهاجرت، تغییرات اقلیمی و عدالت اجتماعی ازجمله موضوعات مهم مورد نظر رأی‌دهندگان بودند.

انتخابات اخیر را می‌توان دارای سه پیروز بزرگ دانست: احزاب لیبرال که توانستند درصد آرای خود را نسبت به دور پیشین به شکل زیادی افزایش دهند، احزاب سبز که در کشورهایی مانند آلمان و ایرلند و حتی فرانسه شگفتی‌آفرین بودند و احزاب راست افراطی و مخالف اتحادیه اروپا که در ایتالیا، فرانسه بریتانیا، مجارستان و لهستان به موفقیت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس