FA50

نیروی هوایی آرژانتین به جنگنده های سبک سری FA 50 ساخت کره جنوبی مجهز می شود.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، پایگاه خبری و تحلیلی janes در خبری اعلام کرد که آرژانتین هواپیمای تهاجمی سبک  FA-50 ساخت صنایع هوایی کره جنوبی را به عنوان جنگنده سبک نسل جدید خود انتخاب کرده است. آرژانتینی ها در چند سال اخیر به دنبال گزینه های مختلفی در بین جنگنده های سبک وزن بودند و در این میان گزینه هایی مثل گریپن ، کفیر و جی اف 17 را نیز در نظر داشتند. مقامات رسمی دو کشور هنوز درباره این خبر اظهار نظری نکردند.

بیشتر بخوانید:

کره جنوبی: پروژه مشترک ساخت جنگنده با اندونزی ادامه می‌یابد

پروژه هواپیمای آموزشی پیشرفته کره جنوبی با نام T-50 موسوم به عقاب طلایی با پشتیبانی فنی شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به سرانجام رسید و بحث تامین نیاز به یک هواپیمای آموزشی پیشرفته برای کره جنوبی را بر طرف کرد. اما گونه ارتقاء یافته ای از این هواپیما با نام FA-50 به عنوان جنگنده چند ماموریتی طراحی و ساخته شده است.


این گونه رزمی از هواپیمای تی 50 سی میلیون دلار بها داشته و می تواند با حجم گسترده ای از سلاح ها مجهز شود. توپ 20 میلی متری ولکان ، موشک های هوا به هوا هدایت فروسرخ و هدایت راداری ، بمب های هدایت لیزری و ماهواره ای به همراه موشک هوا به سطح تاکتیکی و ضد کشتی از جمله سلاح های قابل حمل توسط  FA-50 کره ای می باشد. این هواپیما می تواند تا 3700 کیلوگرم محوله رزمی را حمل کند.

این هواپیما که از دو خدمه بهره می برد با یک دستگاه موتور اف 404 ساخت شرکت جنرال الکتریک که به صورت تحت لیسانس در کره تولید می شود مجهز شده و می تواند با سرعت 1.5 برابر سرعت صوت پرواز کند. شعاع پروازی این هواپیما 1800 کیلومتر و ارتفاع پروازی آن 14 کیلومتر است.

بخش زیادی از سامانه های الکترونیکی این جنگنده توسط شرکت های کره ای مثل سامسونگ و ال جی طراحی و ساخته شده اند. کشور فیلیپین 12 فروند از مدل رزمی این هواپیما را سفارش داده و 60 فروند از این مدل نیز در نیروی هوایی کره جنوبی وارد خدمت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    15 2
    آدمو یاد شفق میندازه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    18 4
    سوخو 57 بخریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس