رنگ باختن امیدها به توافق هسته‎ای میان آمریکا و کره شمالی/توانایی پیونگ یانگ برای ضربه زدن به واشنگتن

نشنال اینترست در گزارشی ضمن واکاوی زوایای مختلف دیدار سوم دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، کره شمالی را پیروز این نمایش تلویزیونی می‌داند.

به گزارش مشرق، پایگاه نشنال اینترست در گزارشی به بررسی حضور «دونالد ترامپ» در منطقه غیرنظامی موسوم به «دی‌ام‌زد» واقع در نقطه صفر مرزی دو کره، پرداخته و آن را پیروزی برای کره شمالی توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: دیدار تاریخی ترامپ و کیم در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ (۹ تیر) که با عبور از مرز «پونمونجون» در منطقه دی‌ام‌زد رخ داد، سبب شد تا ظاهرا امیدها برای توافق واشنگتن و پیونگ یانگ در پی ورود نخستین رئیس جمهور آمریکا به کره شمالی و نیز میانجی گری‌های مستمر کره جنوبی مجددا احیا شود؛ امیدهایی که به زودی با واقعیت‌هایی که خود را نمایش دادند، رنگ باختند.

بیشتر بخوانید:


این در حالی است که به نظر می‌رسد سومین دیدار بی سابقه سران دو کشور طرحی برای نمایش تلویزیونی برای مخاطبان داخلی هر دو کشور بوده است. به ویژه آن که دستگاه تبلیغاتی ترامپ همواره بر ارتباط شخصی وی با کیم تاکید داشته و بر این موضوع مانور می‌دهد.

بنابر این گزارش، گذشته از این موارد این نشست نه تنها گامی در راستای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی محسوب نمی‌شود بلکه نشان دهنده پذیرش پیونگ یانگ به عنوان قدرتی هسته‌ای از سوی آمریکا بوده است. این نتیجه به وضوح از کره شمالی به عنوان برنده بزرگ این نشست، پرده بر می‌دارد.

در حالی که ترامپ رابطه شخصی‎اش را نوعی موفقیت تاریخی و موضوعی موثر در زمینه کارآیی سیاست خارجی و رقابت‌های انتخاباتی خود می‌داند، کیم برنده این دیدار بوده است.

گزارش در ادامه دلایل پیروزی کیم را اینگونه توضیح می‌دهد: از آن جایی که در دو دیدار گذشته و حتی سومین دیدار سران دو کشور اشاره‌ای به کنترل یا کاهش تسلیحات کره شمالی نشده و به موازات آن مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی کاهش یافته، باید گفت که کره شمالی امتیازاتی را کسب کرده است.

اکنون کره شمالی با توجه به عدم پایبندی به هرگونه توافق یا پیمان هسته‎ای، توانایی ضربه زدن به آمریکا را دارد.

نشنال اینترست در پایان می‎گوید که دیدار ترامپ و کیم به شویی تلویزیونی محدود شد که تنها خوراک داخلی داشت و راه حلی برای مشکلات فوری و فراوان دو کشور ارائه نمی‌داد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 3
    ادم سفتی این ترامپ صدرحمت به اباما اینا هیچی نمیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس