کد خبر 972652
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
تصاویر رسانه‌های کره شمالی از دیدار ترامپ و اون

یک روزنامه ژاپنی به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی و کره شمالی گزارش کرد که رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی از قبل برای دیدار در منطقه غیرنظامی کره برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گزارش مشرق، روزنامه ژاپنی «آساهی» به نقل از منابع دیپلماتیک آمریکا و کره شمالی که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش کرد که دیدار ناگهانی 30 ژوئن (9 تیرماه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دو کره از قبل از سوی دو طرف برنامه‌ریزی شده بود.

این روزنامه گزارش کرد، ترامپ در نامه‌ای به رهبر کره شمالی که در ماه ژوئن توسط یک مقام ارشد آمریکایی به پیونگ‌یانگ ارسال شده بود، پیشنهاد دیدار در منطقه غیرنظامی را مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید:

عکس/ خوش‌وبش ایوانکا ترامپ با رهبر کره‌شمالی

تصاویر رسانه‌های کره شمالی از دیدار ترامپ و اون

آنطور که این روزنامه ژاپنی گزارش کرده است، طرف کره شمالی نیز موافقت کرده بود که در صورتی که قرار باشد نشستی برگزار شود، یک «نشانه‌ای» به ترامپ بدهد.

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید در همان ماه تأیید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌ای به رهبر کره شمالی ارسال کرده است و کیم نیز تأیید کرد که نامه حاوی «مطالب فوق‌العاده‌ای» بوده است.

روزنامه آساهی ادامه داد، روز قبل از برگزاری دیدار با کیم، رئیس‌جمهور آمریکا زمانیکه برای حضور در نشست گروه 20، در ژاپن به سرمی‌برد، در یک پیام توییتری از تمایل خود برای عبور از مرز به سمت کره شمالی برای دیدار با کیم خبر داد.

طبق این گزارش، ترامپ در آن زمان از اینکه آیا کیم پیام وی را دیده ابراز بی‌اطلاعی کرد و ساعاتی بعد از انتشار پیام توییتری‌اش، «چو سان هوئی» دیپلمات کره شمالی، توییتر ترامپ را یک «پیشنهاد بسیار جذاب» توصیف کرد.

آساهی گزارش کرد که اظهارات چو سان هوئی، در واقع یک پیام و نشانه به «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی بوده تا تدارکات لازم برای نشست سران دو کشور را فراهم آورد.

در حالی که ترامپ قبل از آن، دوبار دیدارهایی را با کیم جونگ اون در سنگاپور و هانوی برگزار کرد، هیچ رئیس‌جمهوری تاکنون در منطقه مرزی با رهبر کره شمالی دیدار نداشته است.

کیم بعد از آنکه در منطقه مرزی با ترامپ دیدار کرد، از او خواست تا برای مدت اندکی وارد مرز کره شمالی شود. با این حال، ترامپ در پایان دیدار با رهبر کره شمالی تأکید کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای لغو تحریم‌های پیونگ‌یانگ ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس