کد خبر 977435
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
تاکید ولایتی بر تحکیم و توسعه روابط ایران و چین

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در دیدار سفیر جدید چین در ایران بر ضرورت تلاش‌ها برای تحکیم و توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و چین تاکید کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبرولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل روز دوشنبه 31 تیرماه با چانگ هووا سفیر جدید جمهوری خلق چین در تهران دیدار و در خصوص توسعه همکاری ها گفتگو کرد. 

ببینید

عکس/ دیدار ظریف و سفیر جدید چین

در ابتدای این دیدار، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ضمن آروزی ماموریتی موفق برای سفیر جدید چین، ضرورت تلاش برای تحکیم و توسعه هر چه بیشتر روابط را بسیار مهم دانشت و گفت : بین دو کشور مشترکات و سابقه تعاملات  و همکاری‌های فراوان و تاریخی وجود دارد و از جمله مشترکات راهبردی دو طرف، تاکید بر استقلال سیاست خارجی و مقاومت در برابر توسعه طلبی و زیاده خواهی‌های آمریکا و مخالفت با مداخله جویی‌های کشورهای غربی در امور داخلی دیگر کشوها است. 

ولایتی در ادامه در خصوص ضرورت توسعه همکاری‌ها، زمینه‌ها و ظرفیت‌های مهم و در اختیار  مواردی را یادآور شد.

سفیر چین نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر تحکیم و توسعه روابط استراتژیک ایران و چین تاکید کرد و افزود: ایران یکی از کشورهای اصلی همکار با چین در رابطه با جاده ابریشم است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های لازم و توسعه همکاری‌ها، شاهد تحکیم و تعمیق بیش از پیش روابط باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    واقعا اگر ایشان تاکید نمی کرد چه فاجعه رخ می داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس