کد خبر 977139
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
آبه

نتایج اولیه انتخابات ژاپن از پیروزی ائتلاف حاکم این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج اولیه انتخابات ژاپن، ائتلاف حاکم این کشور که از ادامه حضور شینزو آبه در سمت نخست‌وزیری حمایت می‌کند، موفق به تصاحب اکثریت کرسی‌های مجلس علیای ژاپن شده است.

شبکه ان‌اچ‌کی (NHK) ژاپن شامگاه یکشنبه به وقت محلی گزارش داد طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بر مبنای نتایج اولیه انتخابات، حزب لیبرال دموکرات به رهبری شینزو آبه و حزب متحد آن یعنی «حزب کومیتو» در مجموع بین ۶۷ تا ۷۷ کرسی از ۱۲۴ کرسی که رقابت برای تصاحب آنها انجام شده است را به دست خواهند آورد.

این دو حزب در حال حاضر ۷۰ کرسی از ۲۴۵ کرسی مجلس علیای ژاپن را در اختیار دارند و با احتساب کرسی‌هایی که احتمالاً در انتخابات امروز یکشنبه تصاحب خواهند کرد،  قادر خواهند بود همچنان در اکثریت باقی بمانند.

شینزو آبه که خود را در آستانه انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر ژاپن می‌بیند، در مصاحبه با شبکه ان‌اچ‌کی در ساختمان مرکزی حزب لیبرال دموکرات ژاپن اظهار داشت: «ائتلاف حاکم به اکثریت آرا دست یافت زیرا مردم تصمیم گرفتند که از ما بخواهند با قدرت به اجرای سیاست‌هایمان ادامه دهیم. من می‌خواهم انتظارات آنها را برآورده کنم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    کشور دموکراتیک یا دیکتاتوری تک حزبی یعنی همین ژاپن! هفتاد سال است که عملا فقط یک حزب در آن قدرت در دست دارد و یکی دوبار هم که از دیتش خارج شد فورا آن دولت غیر خودی را کله پا کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس