image.png

سردفتر 39 تهران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد گفت: بیش از 700 دفترجاری در این حادثه از بین رفته است و اسناد ارزشمندی از جمله سندهای مربوط به آیت‌الله کاشانی و مصدق نیز طعمه حریق شد.

به گزارش مشرق، علیرضا پناهی بدون اشاره به علت وقوع این آتش سوزی، اجرای طرح ثبت الکترونیک اسناد را گام بسیار مهمی برای حفاظت اسناد مردم دانست و از اینکه این طرح بطور کامل اجرایی نشده است، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

تغییر کاربری علت اولیه آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد

میزان خسارات آتش سوزی در میدان حسن آباد به بافت تاریخی

وی تعداد دفاتر قدیمی در تهران و کل کشور را قابل توجه دانست و افزود: خطر بروز حریق و آتش سوزی همیشه وجود دارد.

پناهی خاطرنشان کرد: هرچند با اجرایی شدن ثبت اسناد الکترونیک دغدغه از بین رفتن اسناد و مدارک مردم از بین رفته است، اما همچنان از رئیس جدید سازمان ثبت درخواست می‌کنیم، اسکن دفاتر ثبت اسناد رسمی را در دستور کار این سازمان قرار دهد.

سردفتر 39 تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی روز چهارشنبه در میدان حسن‌آباد، تعداد دفاتر جاری این دفترخانه را که در این حادثه از بین رفته است بیش از 700 دفتر برشمرد و گفت: علاوه بر این تعداد، اسناد ارزشمندی از جمله سندهای مربوط به آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق نیز طعمه حریق شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    38 4
    من موندم چرا اصلاح طلبان هشتک شهردار تهران استعفا را نمیزنند ‌. و روزه سکوت گرفتن. مگه زمان سوختن پلاسکو قالیباف استعفا ورد شب و روز شون نبود
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      2 1
      چون اصلاً بعید نیست کار خودشان بوده باشد
  • علی صفاری IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    31 2
    چرا این اسناد مهم به موزه ملی سپرده نشده بود
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    3 0
    بافت تاریخی که ثبت ملی شده باید حفاظت بشه و سیستم اتوماتیک اطفای حریق داشته باشه. از طرفی اسناد تاریخی تو دفترخانه چیکار میکنه؟ پس مرکز اسناد و مدارک علمی چیست.این اسناد و این اماکن تاریخی ارزش و اهمیت بسیاری داره که متاسفانه عمدا یا غیر عمد داره از بین میشه.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 1
    علت آتش سوزي عمدي با همدستي سازمان ضد ميراث فرهنگي براي برج سازي بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس