کد خبر 976755
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
ارتش ترکیه

منابع سوری از استقرار گسترده نیروهای ارتش ترکیه و متحد آنها یعنی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه برای حمله به شهر منبج تحت کنترل قسد خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، منابع سوری از حملات راکتی به تل رفعت و اطراف آن در حومه شمالی حلب از سوی نیروهای ترکیه‌ای و گروه موسوم به ارتش آزاد خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

جنایت جدید داعش علیه کردهای سوریه

این منابع از ورود ستون نظامی ارتش ترکیه از طریق گذرگاه خربه الجوز در مرز سوریه و ترکیه در حومه غربی ادلب به سمت مرز نظارتی ترکیه در روستای اشتبرق در حومه جنوب غربی ادلب هم خبر دادند.

منایع سوری از استقرار گسترده نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه مورد حمایت آنکارا به شمال غربی شهر منبج در حومه شمال شرقی منبج خبر دادند و اعلام کردند که آنها قصد عملیات نظامی گسترده برای حمله به منبج تحت کنترل نیروهای قسد را دارند.

این درحالی است که قبلاً نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره حمله به شرق فرات هشدار داده بودند.

مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای قسد گفته بود: ما آماده مقابله با اقدامات تحریک آمیز و توطئه‌های ترکیه که نیروی زیادی در مرز این کشور با شمال سوریه مستقر کرده است، هستیم. آنچه در عفرین رخ داد در شرق فرات رخ نخواهد داد و ما هرگز اجازه آنرا نخواهیم داد. اگر ترکیه به هر یک از مناطق ما حمله کند جنگ بزرگی رخ خواهد داد.

ما این تصمیم خود را به اطلاع آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها رسانده ایم. اگر چنین جنگی رخ داد به وقوع جنگ دوم داخلی در سوریه منجر خواهد شد و تا عقب نشینی ترکیه ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 25
    خایین و مزدوران چاره ای جز نابودی ندارند.خداوند در قرآن گفته .ما ظلالم را به دست ظلالم دیگر از بین میبریم .این هست حکمت الهی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس