کد خبر 976742
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
تل آویو

موشک های مقاومت و بالن های آتشزا به کابوسی برای شهرک نشینان اطراف غزه تبدیل شده است و ضربات مهلک روانی و اقتصادی به صهیونیستها وارد کرده و سخت «بنیامین نتانیاهو» را در تنگنا قرار داده است.

به گزارش مشرق، با وجود نابرابری قوا میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه اما مقاومت ثابت کرده است که توان وارد کردن ضربات مهلک به صهیونیست‌ها را در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و روانی داراست. جنگ اخیر ثابت کرد که صهیونیست‌ها توان بازدارندگی خود را از دست داده اند و از سویی رعب و وحشت صهیونیست‌هایی که در شهرک‌های اطراف غزه قرار دارند، آشکار شده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به ترس شهرک نشینان اطراف غزه به اقدامات تل آویو برای در امان نگه داشتن این صهیونیست‌ها از موشک‌های مقاومت شامل کاشتن درختان و دیوارکشی پرداخته است.

بر اساس گزارش این کانال تلویزیونی صهیونیست، کاشتن درختان در اطراف غزه پس از بازدید افسران ارشد ارتش این رژیم از شهرک‌های اطراف غزه رخ می‌دهد به طوری که آنها ملاحظه کردند که این شهرک‌ها در برابر موشک‌های مقاومت هیچ پوشش و مانعی ندارند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم عملیات ساخت دیوار بتنی در مناطق باز و در معرض دید در مرز غزه را آغاز کرده است. این دیوار قرار است ۲ متر ارتفاع و ۶۰۰ متر طول داشته باشد و در مناطق در معرض دید احداث خواهد شد. به نظر می‌رسد که خود صهیونیست‌ها به احداث دیوار و دیوار کشی اعتمادی ندارند و آنرا مانعی دربرابر حملات رزمندگان مقاومت فلسطین نمی‌بینند.


خود صهیونیست‌ها به احداث دیوار و دیوار کشی اعتمادی ندارند و آنرا مانعی دربرابر حملات رزمندگان مقاومت فلسطین نمی‌بینند
.

رسانه صهیونیستی هآرتص نیز به تأثیر موشک‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها پرداخته و احداث دیوار را بیهوده و ناکارآمد دانسته و آورده است: «تاثیر موشک‌ها فقط بر شهرک‌های اطراف غزه نیست بلکه بر کل اسرائیل است. سیاست دیوار کشی و ایجاد مانع در برابر فلسطینی‌ها در غزه هم فایده‌ای ندارد. ارزیابی‌ها راهبردی باید ۱۸۰ درجه تغییر کند».

اما جدای از بار روانی و مشکلات روحی و روانی که برای صهیونیست‌هایی که در اطراف غزه زندگی می‌کنند ایجاد شده است بحث زمینه‌های اقتصادی است.

شرکت‌هایی که از اطراف غزه فرار می‌کنند

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی خود صهیونیست‌ها درباره شرکت‌های کوچک و متوسط در شهرک‌های اطراف غزه، حملات مقاومت و ترس از موشک‌های رزمندگان فلسطینی به شدت فعالیت اقتصادی آنها را تحت تأثیر قرار داده است. این شرکت‌ها در شش ماه گذشته با کاهش فروش به میزان ۷۵ درصد روبرو بوده اند.

آنگونه که سایت صهیونیستی والا گزارش داده است؛ حدود ۴۳ درصد از کارفرمایان در شهرک‌های صهیونیستی نشین اطراف غزه در اندیشه بستن شرکت خود به دلایل امنیتی هستند. برخی دیگر هم از کارفرمایان اعلام کرده اند که از اوضاع امنیتی تأثیر پذیرفته اند و شماری دیگر به دنبال بستن شرکت خود در آینده هستند. در همین حال برخی کارفرمایان برای جذب کارگر به مشوق‌های بیشتری روی آورده اند تا کارگران را مجاب به ماندن در شهرک‌های اطراف غزه کنند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حدود ۷۰۰۰ شرکت در شهرک‌های اطراف غزه وجود دارد که ۴۲ درصد از آنها در سدیروت و بقیه در مناطق مختلف در منطقه اطراف غزه هستند.

بالن‌های آتشزا بلای جان کشاورزان صهیونیست

علاوه بر بحث شرکت‌ها، کشاورزان صهیونیست نیز با چالش بزرگ روبرو هستند به طوری که بالن‌های آتشزای فلسطینی‌ها به کابوسی برای آنها مبدل شده است. در کنار واکنش موشکی مقاومت فلسطین به حملات صهیونیست‌ها به غزه و ایجاد نوعی بازدارندگی از سوی فلسطینی‌ها، آنچه سخت صهیونیست‌ها را مستاصل کرده است؛ بادبادکها و بالن‌های آتشزاست.

جوانان فلسطینی با بستن مواد اشتعالزا به بادبادکها آنها را به سوی اراضی اشغالی می‌فرستند. استفاده از بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مرسوم شد و تا کنون به صدها هکتار از اراضی شهرک‌های مجاور غزه آسیب زده است. راهپیمایی بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

یکی از شهرک‌نشینان اسرائیلی ضمن سرزنش مسئولان رژیم صهیونیستی به یک رسانه این رژیم گفت: « من این فکر را دارم که چمدانم را ببندم و از اینجا بروم، چراکه نمی‌توانیم بدانیم که آیا آتش سوزی‌ها به شهرک‌ها خواهد رسید یا خیر».

شهرک نشین صهیونیست: «من این فکر را دارم که چمدانم را ببندم و از اینجا بروم»

نتانیاهو در سخنانی اعتراف کرد که مساله بادبادک‌ها و بالن‌های آتش زایی که به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین فرستاده می‌شود، چالشی برای تل آویو به شمار می‌روند باید با در پیش گرفتن فن آوری لازم فکری به حال مقابله با این بالن‌ها کرد.

بالن‌های آتش زا به تنهایی فاجعه‌ای برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. در آغاز کسی به آن اهمیت زیادی نمی‌داد، اما اکنون مزارع و اقتصاد این رژیم زیان زیادی دیده است و هزاران دونم به خاکستر تبدیل شده است

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که تنها ظرف دو ماه حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است. همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش کشیده است‌.


 بالن‌های آتشزا، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش کشیده است

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است. آتش نشانان رژیم صهیونیستی به دنبال کثرت آتش سوزی‌ها دچار فرسایش شده و دائماً در حال آماده باش به سر می‌برند.

این بادبادکها و بالن‌های آتشزا سبب توقف تردد در برخی جاده‌ها شده و کار به جایی رسید که تردد قطارها در مناطق شمالی نوار غزه متوقف شد. تل آویو با وجود تهدیدها و حملات هوایی خود نتوانسته است یک راه حل نظامی برای اوضاع و راه حلی تکنولوژیک برای مقابله با بالن‌های آتش زا بیابد.

روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» نوشت: «بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان نوار غزه طی یک روز ۳ هزار دونم از اراضی اطراف غزه را سوزاند».

هراس تل آویو از موشک‌های لیزری مقاومت فلسطین

منابع ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به توان موشک‌های لیزری مقاومت فلسطین، اذعان کردند: «حماس هزاران موشک هدایت شونده با لیزر در اختیار دارد که اطلاعات ما از آن بسیار اندک است. حماس در جریان جنگ ۲۰۱۴ از موشک‌های ضد تانک لیزری استفاده کرد اما در آن هنگام تعداد کمی از آنها را در اختیار داشت اما در حال حاضر حداقل ۱۵۰۰ موشک از این نوع در اختیار دارد. اسرائیل اطلاعات کمی درباره این موشک‌ها و میزان برد آنها دارد».

سایت عبری زبان «والا» به افزایش قدرت موشکی نیروهای مقاومت فلسطین اذعان کرده و آورده است: «میانگین شلیک موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در درگیری آینده بیش از درگیری اخیر خواهد بود. بر این اساس، میانگین موشک‌های شلیک شده توسط گروه‌های فلسطینی به ۱۰۰۰ موشک طی ۴۸ ساعت خواهد رسید.

«عوفر شیلح» یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» در برابر جنبش حماس ضعیف و ناتوان است و جرأت تغییر وضعیت موجود در غزه را ندارد. از جنگ ۵۱ روزه در غزه ۵ سال گذشته است و نتانیاهو قادر به انجام اقدامات لازم و ضروری برای تغییر وضعیت جاری نیست. نتانیاهو باید صادقانه به ساکنان جنوب اسرائیل اعلام کند که عمداً به امنیت آن‌ها پس از ناتوانی در مقابله با حماس توجهی نمی‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس