کد خبر 976720
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
جشنواره فیلم شهر

نقطه ضعف جشنواره فیلم شهر و سایر جشنواره‌هایی که توسط نهادهای دیگر برگزار می‌شود این است که اصولاً بر سر سفره پهن‌شده توسط جشنواره ملی نشسته‌اند.

به گزارش مشرق، این روزها جشنواره فیلم شهر، هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد؛ جشنواره‌ای که هدفش «در ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز، منطبق با فرهنگ ایرانی - اسلامی با پایبندی بر اصول اخلاق در چارچوب خانواده و زندگی جمعی برای کشور ایران و منطقه و همچنین فرهنگ زندگی شهری» است. با این حال نگاهی کوتاه به فیلم‌های سینمایی پذیرفته‌شده در بخش سینمایی این جشنواره نشان می‌دهد که این خط‌مشی جشنواره خیلی در فیلم‌های انتخابی رخ نداده و اصولاً برخی فیلم‌های راه یافته درباره شهر نیست؛ مثل فیلم «رد خون» که فضایی جنگی و چند سکانس شهری محدود دارد یا مثلاً در بخش بین‌الملل فیلم‌های انتخاب‌شده که حتی سازندگانش هم مدعی داشتن حرفی قابل توجه در این بخش نیستند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری جشنواره فیلم شهر با فیلم‌های جشنواره فجر ضرورتی دارد؟

نقطه ضعف جشنواره فیلم شهر و سایر جشنواره‌هایی که توسط نهادهای دیگر برگزار می‌شود این است که اصولاً بر سر سفره پهن‌شده توسط جشنواره ملی نشسته‌اند و هیچ  فیلمی به خاطر جشنواره شهر و با سیاست‌گذاری دوستان متولی موسسه تصویر شهر تولید نمی‌شود. شاید اندک امیدی که در این دوره از جشنواره فیلم شهر به‌ وجود آمده، بخش محله باشد که با هدف کشف استعدادها صورت گرفته است و الا مثل سایر جشنواره‌ها صرفاً یک دورهمی با هدف خرج کردن بودجه تخصیصی است.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس