"گاندو" پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی شد/قدرت نیرو‌های امنیتی مهم‌ترین پیام سریال از نگاه مخاطب

یک چاپلوسی ویژه؛ «گاندو» بخاطر عصبانیت از پیروزی‌های دولت ساخته شد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ربیعی بدل زد؛ ما همراهی می‌کنیم تا «آقا مشکلات را حل کند»!

«علی ربیعی»، فعال چپ و سخنگوی دولت رئیس‌جمهور روحانی، به تازگی طی اظهاراتی در استانداری سیستان و بلوچستان گفته است: هیچ دوره‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران به سختی دوران کنونی نبوده است.

او تصریح می‌کند: «تمام مسائل و دشواری‌ها با رهبری‌های خردمندانه ولایت فقیه و همراهی دولت به راحتی حل و مرتفع خواهد شد»!

ربیعی در صحبت‌های خود همچنین اظهار کرده است: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان فقدان گفت‌وگو است.[1]

*در صحبت‌های ربیعی پیرامون جایگاه رهبری و دولت یک قلب و فنّ بدل آشکار صورت گرفته و آن اینکه دولت، همراه نیست بلکه سررشته‌دار تمام امور کشور است و اوست که نیاز به همراهی دارد.

به سخن دیگر اینکه دولت از مردم رأی می‌ستاند که برای امور مختلفه بر اساس شعارهایی که داده است تدبیر کند و تمام دستگاه‌های نظام و از جمله رهبری نیز با آن همراهی خواهند داشت.

و گرنه اگر قرار بود دولت و شخص رئیس‌جمهور فقط نقش همراهی داشته باشند و مدیر تمام امور کشور رهبری نظام باشد؛ پس چه نیازی به انتخابات و آنهمه شعارهای پرطمطراق و تکرار می‌کنم و غیره؟!

هرگز نباید از یاد برد که جایگاه رهبری در نظام جمهوری اسلامی یک «مدیریت کلان ارزشی» است که علی‌الرویه در تصمیمات و روندهای دولت دخالت نمی‌کند و نقش همراهی دارد.

ضمن اینکه بر اساس فلسفه‌ای که از جایگاه ولایت فقیه می‌شناسیم؛ مسئولیت مستقیم رهبری فقط در دو حوزه «امنیت و دین» است و در سایر امور شاهد تنفیذ حکم به رئیس جمهور هستیم.

صورت ساده‌تر و مثالی کلام اینکه آقای روحانی، آقای ربیعی و دوستان ایشان در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان، تمام راهبرد دولت برای اجرائیات کشور را بر چیزی به نام برجام مبتنی کردند و در این راه حتی از خطوط قرمز نظام هم گذشتند اما اکنون که برجام شکست خورده، گوشت به دو برابر قیمت رسیده و قیمت اقسامی از لبنیات هم بصورت شبانه‌روزی گران می‌شود؛ می‌گویند ما همراهان رهبری نظام هستیم و کلید خرد و تدبیر نزد ایشان است!

بدیهی است که چنین مهملی حتی در دموکراسی‌های نوپا و فاقد مراجع اجتماعی سیاست‌ورز نیز پذیرفته نیست. زیرا دولت‌ها در هنگامی که اشتباهاتشان آشکار می‌شود و یا مردم در جریان غلط بودن مسیر آنها قرار می‌گیرند؛ به جای «مقصّرتراشی»، مسئولیت‌پذیری می‌کنند.

این استدلال مجدداً مورد اشاره قرار می‌گیرد که نفس برگزاری «انتخابات» نشان می‌دهد مسئول تمام امورات و اجرائیات کشور، شخص رئیس‌جمهور و حامیان او هستند نه رهبری نظام.

لازم به توضیح است که تأکید ربیعی بر اینکه هیچ دوره‌ای به سختی دوران کنونی نبوده است نیز انگاره صحیحی نیست و بدیهیست که در دوران جنگ تحمیلی،‌ شرایط کشور از هر حیث، سخت‌ترین شرایط برای مردم و نظام بوده است.

بزرگنمایی مشکلات، مقوله‌ایست که مقام معظم رهبری مسئولان و مردم را از آن بر حذر داشته‌اند...

***

چاپلوسی ویژه در روزنامه دولت؛

«گاندو» بخاطر عصبانیت از پیروزی‌های دولت ساخته شد!

فردی به نام مهدی ذاکریان، در یادداشتی در سرمقاله پنجشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران نوشته است:

«تیم دیپلماسی ایران به رهبری ظریف با اقدامات مخرب دو جبهه مخالف داخلی و خارجی روبه‌رو شد. گروهی در داخل با پیگیری برخی از برنامه‌ها سعی کردند در راستای پیشرفت کشور و نظام موانعی ایجاد کنند که مصداق عملی آن تهیه سریالی به نام «گاندو» بود که رسانه ملی پخش کرد. تهیه چنین سریالی در ادامه اقدامات تخریب کننده علیه دستگاه دیپلماسی بود که به دلیل عصبانیت از پیروزی‌های ایران در شش سال گذشته صورت گرفت.»

این یادداشت می‌افزاید:

«چه در این سال‌ها اسرائیل ضعیف، عربستان منزوی و امارات مجبور شد مواضع خود را تغییر دهد و امریکا هم در پیگیری نظریه فروپاشی حاکمیت جمهوری اسلامی شکست بخورد چنان‌که ترامپ و وزیر خارجه‌اش رسماً اعتراف کردند به دنبال تغییر رژیم نیستند و می‌خواهند با ایران گفت‌وگو کنند. درخواستی که با این پاسخ قاطع ایران مواجه شد که مذاکره بدون بازگشت امریکا به اجرای تعهدات برجامی‌اش امکانپذیر نیست. در چنین شرایطی که ایران به دنبال تقویت مواضع خود در عرصه بین‌المللی بود عده‌ای در داخل کمر همت بستند تا دیپلماسی را در ایران ضعیف کنند.»

در بخش پایانی یادداشت ذکر شده همچنین می‌خوانیم: محور گاندو- پمپئو تلاش می‌کند، این دیپلماسی کم هزینه را تخریب کند و کشور را به پیگیری یک سیاست پرهزینه برای ملت و نظام جمهوری اسلامی وادار کندبه عبارت دیگر پیوند سعودی- اسرائیل- امریکا و مخالفان داخلی نظام جمهوری اسلامی به پیگیری این سیاست پرهزینه برای ایران مستحکم‌تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.[2]

*ما قضاوت درباره محتوای این یادداشت و خاصّه تأکید آن بر اینکه سریال امنیتی گاندو به دلیل عصبانیت از پیروزی‌های دیپلماسی دولت در 6 سال گذشته! ساخته شده است را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

***

فرمان «تحریم خاموش انتخابات» صادر شد

لیدر منزوی اصلاح‌طلبان طی اظهاراتی در جلسه با چندتن از معتمدان خود خواستار رواداری بیشتر از سوی حاکمیت برای انتخابات شده و در عین حال از گروه‌های اصلاح‌طلب خواسته است تا گزارش توانمندی‌های خود را به مردم بدهند.

به گزارش کانال امتداد، خاتمی در عین حال با تأکید بر اینکه قهر کردن با صندوق رأی، انحلال رأی مردم است، همچنین تصریح می‌کند: اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند و انشالله فضا باز شود و صلاحیت‌ها تأیید شوند!

*سخنان لیدر اصلاح‌طلبان به مثابه صدور فرمان عمومی در اردوگاه جریان چپ برای «تحریم خاموش انتخابات» است. تحریمی که طی آن از ارائه لیست خودداری می‌شود اما بیانیه عدم حضور نیز قرائت نمی‌شود.

این روش تحریم انتخابات البته پیش از این توسط سایر اعضای هسته سخت اصلاحات همچون حجاریان، صفایی‌فراهانی، الویری، تاجزاده و اصغرزاده[3][4] نیز مورد تأکید قرار گرفته و فقط منتظر یک امضا بود!

در تکمله این کلام نبایستی از یاد برد که تأکید بر حضور در انتخابات و عدم ارائه فهرست انتخاباتی بصورت همزمان، دقیقا به معنای تحریم انتخابات و اعتراض به حاکمیت است.

و این خیلی ساده است که چپ‌ها می‌توانند مثل مدل سال 94 عمل کنند و در هر شرایطی نسبت به اعلام یک فهرست انتخاباتی اقدام کنند.

اما گویا معارضه با نظام جدی‌تر از این حرف‌هاست و آنها نیّات جدیدی در قبال انتخابات اسفند 98 دارند.

عدم استفاده اعضای هسته سخت اصلاحات از عبارت «تحریم انتخابات» نیز دلایلی دارد که بایستی آنرا در رفتارهای مشابه آنها در انتخابات‌های مجلس نهم و مجلس هفتم جستجو کرد!

تحلیلگران معتقدند، اعضای ستادی جریان خاص به انتخابات اسفند 98 بعنوان یک آتش‌زنه نگاه می‌کنند و همانطور که سعید حجاریان گفته است؛‌ مسئله اصلی این رخداد را نفس انتخابات نمی‌دانند بلکه آنرا در اعتراضاتی که قرار است با راهبری آنها در خیابان صورت بگیرد، می‌جویند.[5]

 لازم به توضیح است که منظور اصلاح‌طلبان از «شرایط حضور در انتخابات» تعیین تکلیف برای شورای نگهبان و اصرار بر تأیید صلاحیت شدن چهره‌های پیر و البته مسئله‌دار این جریان خاص سیاسی است که در سه دولت سازندگی، اصلاحات و اعتدال حضور داشته‌اند و اگرچه کارنامه آنها مشحون از ناکارآمدی و فتنه است اما قصد دست برداشتن از نفحات و انتفاعات مناصب در مجلس و غیره را ندارند و به هر قیمت ممکن می‌خواهند در روزهای واپسین عمر سیاسی نیز از این مقولات بهره‌مند باشند.

و این در حالی است که آنها به روشنی می‌دانند شورای نگهبان و کلیت نظام، قدمی هم در مقابل زیاده‌خواهی آنها به عقب برنخواهد داشت.

ذکر این نکته ضروریست که ستادی‌های چپ عنوان کرده‌اند اگر صلاحیتشان تأیید نشود؛ نظام اسلامی باید در انتظار شکافته شدن سقف خود[6] و تکرار اغتشاشات دیماه 96 باشد.[7]

اظهارات اعضای هسته سخت اصلاحات اما در حالیست که برخی معاریف دیگر اردوگاه جریان چپ که در همین اردوگاه از آنها با عنوان اصلاح‌طلبان هزینه‌نداده یا بدلی یاد می‌شود! بصورت علی‌الدوام بر حضور در انتخابات اصرار دارند. این افراد که تنی چند از آنها نیز از نمایندگان مجلس هستند اصرار دارند که عبور از انتخابات ممکن نیست و جریان اصلاحات حتما در انتخابات شرکت خواهد کرد.

محمدرضا تابش، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی در برنامه تلویزیونی دستخط و در پاسخ به این سؤال که «برخی از همفکران شما البته از افراد تند اصلاح‌طلب اشاره کرده‌اند که اگر در انتخابات مجلس آینده کاندیداهای اصلی ما تائید شوند وارد صحنه می‌شویم و اگر تائید نشوند، مسئولیتش متوجه شورای نگهبان است و ما وارد نمی‌شویم.» گفته است:

«من مخالف هستم. همیشه روش من این است که «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود». من معتقد این هستم که راه و مرام اصلاح‌طلبی گذر از صندوق رای است. هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد و پایداری نظام و انقلاب بیشتر است. ما مدیون و وام‌دار مردم هستیم. مردم ولی نعمت ما هستند و باید کاری کنیم که با استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی این کشور، سطح رفاه و معیشت مردم و عمران و آبادانی کشور در جایی قرار بگیرد که مردم خاطره بسیار خوبی از حاکمیت دین در ایران داشته باشند. این وظیفه انقلابی، شرعی و دینی ما است و ان‌شاالله در این مسیر حرکت کنیم.»

این اظهارات خوب و منطقی اما بعید است که در پژواک موضع هسته سخت اصلاحات مبنی بر تحریم خاموش انتخابات، که از پشت بلندگو هم بیان می‌شود! شنیده شود.

به این معنی که در صورت قطعی شدن تحریم خاموش انتخابات مجلس یازدهم، باز هم شاهد دعوای همیشگی اصلاح‌طلبان بدلی و اصلی خواهیم بود و اگرچه کسانی از اصلاح‌طلبان به مجلس خواهند آمد اما موضع اصلی و رسمی ستاد جریان سیاسی خاص از جای دیگری و توسط کسان دیگری ابراز خواهد شد...

***

1_ https://www.isna.ir/news/98042814548/

2_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7110/1/516908/0

3_ mshrgh.ir/972403

4_ mshrgh.ir/974926

5_ mshrgh.ir/938200

6_ mshrgh.ir/974926

7_ mshrgh.ir/973691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • امیرخان US ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    56 8
    همه مطالب یه طرف اون عصبانیت از پیروزی های دستگاه دیپلماسی کشور یه طرف اصلا دیپلماسی این دولت طی این شش سال کاری کرده که کوروش نکرده بود همه دارن به ما مدال افتخار و شجاعت میدن!!!!!!! در بهترین شرایط با همسایگانمون هستیم پاسپورت ایران الان توی دنیا اول نباشه دومه اقای ظریف هم به راحتی داره توی نیویورک قدم میزنه برجام هم باعث شده هم اقتصاد شکوفا بشه هم چرخ هسته ای روز به روز پیشرفت کنه ایشالله چشم حسود بترکه.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    33 27
    نه به تحریم انتخابات
    • قریشی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      23 11
      اونیکه برنامه ریز تحریم انتخاباته، در واقع با بنیان نظام و انقلاب مشکل داره . مهم اینه که اکثریت باشعور ملت با نظام و رهبری هستند تا پای جان و تحریم انتخابات جز گلو پاره کردنی برای این نفوذی ها ثمره ای نخواهد داشت
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    47 15
    این ملت بیچاره که تمام هستی خود را برای اسلام و دین گذاشته اند از جریان چپ جز خیانت و دغل چیززی ندیده اند به انتخابات نمی ایند به جهنم که نمی آیند مردم نفس راحتی می کشند حالا همین اموالی که به بهانه حقوق و ....گرفته اید بخورید که برای 50 نسل بعدیتان هم بس است . خداوند سایه شما را هر چه زودتر از سر این انقلاب و مردم کنم کند که نبودتان بهتر از بودتان است .
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      30 3
      انشا الله محاکمه و مصادره اموال غصبی آنها
  • مجید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    40 9
    اردوگاه چپ و در راس آن لیدر پشت پرده مصداق آن ضربالمثلی هستند که می فرماید : با دست پس می زند و با پا پیش می کشد . علی برکت الله
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    48 9
    خدا از شما نگذرد که مانند گذشتگانی چون تقی زاده مملکت را ذلیل می کنید
    • SG ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      34 1
      فقط می توان گفت به اذعان موافقین و تأیید مخالفین اصلاح طلبان، این جماعت واقعاً تهوع آور به تمام معنی هستند!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    42 4
    ریعی یک سعید امامی دیگر است. وبس.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    33 6
    مشکل اینجاست که مردم دیگر از هر دو جناح عبور کردن حالا چه تایید شوند چه نشوند.
  • GB ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    14 0
    باید دیداین اقامهدی ذاکریان چندگرفته
  • ابهری IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    14 14
    سلام ..کلمه هایی که از هر طرف بوی نفاق وچند دسته کردن مردم باشد خیانت جهت .بدست گرفتن قدرت .ودزدی افکار است .ما یک ملتیم با افکار گونا گون ..زیر نظر رهبری
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    34 4
    ربیعی مفتضح مجلس - مجلس باید قانونی تصویب کند هر وزیری در مجلس استیضاح دیگه نتوند کاندید حتی شورا ها بشود
  • بیدار IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    26 3
    اصلاح طلبان چون می دانند نمی توانند دوباره با فریب مردم رای انها را بدست اورند از ارایه لیست خوداری خواهند کرد تا مشخص نشود چه تعداد از کاندیدای انها رای نیاوردند
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    32 14
    خدا لعنت کند بانی و موسس این فرقه ضاله اصلاح طلبی را که کارخانه تولید جاسوس و وطن فروش و ثروت اندوزان متکبر شده است
    • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      7 2
      مرگ بر فتنه گر حالا میخواد اصلاحطلب باشه یا اصولگرا.البته که اصلاح طلباش بیشتر خودشونو نشون میدن
  • اراز FR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    19 28
    پول برای خرج کردن در انتخابات دارید؟ نه>؟ پس زر نزن مشرق
    • شقایق IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      2 2
      اگر مشرق زر میزد اراز می شد .
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      24 7
      مشرق حرفهای خوب ومنطقی میزنه وخیلی ممنونیم .زر را امثال شما میزنند.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    20 2
    خوارج هم پس از بروز مشکلات حکمیت گفتند تقصیر با علی(ع) است. خواص کشور نباید در این زمینه سکوت کنند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    7 1
    مشکل اینکه دولت میخواهد فرا قانونی عمل.کند..آنچه مد نظر هم گروهایش است. انجام بده .نه خواسته مردم ونظام اسلامی. در انتخابات آینده باید این معضل حل بشه.. که دولت ها پابند قانون وخواسته نظام اسلامی باشند.
  • علی پیری IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    9 7
    لیدر منزوی....چرا کسی گوش این چنین مقاله نویس هارو نمی پیچونه؟؟؟کسی هم که برخورد نمیکنه..همه امکانات هم در اختیارشان هست وبا این حرفهای مزخرف دل مردم رو بدرد میارن...
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      8 1
      باطن بازجو, خشن و استبدادی شما هرگز قابل پوشوندن نیست.
  • AT ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    19 2
    جداً اگر بناست اقلیت از طرف اکثریت تصمیم بگیرد چه نیازی برای شرکت در انتخابات است؟
  • نبی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    18 1
    خخخخ. عصبانیت از پیروزی های دیپلماسی خیلی باحال بود .
  • سید رضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    10 2
    اصلاح طلبا که فهمیدن رای نمیارن ! دارن فرار به جلو می کنن !!
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      3 0
      فرار چیه برادر؟ دارن شر و ور میگن خخخخ
  • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    12 7
    خدایاااا اینا اگر آقا امام زمان ظهور کنن هم میگن به خاطر مذاکرات ظریف بود که جهان آمادگی ظهور پیدا کرد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    2 7
    زمانی که رهبری میفرمایند درانتخابات مهم نیست چه کسی انتخاب میشود مهم این است که مردم در انتخابات شرکت کنند.
  • سام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    10 6
    گور بابای انتخابات.تاالان کجا بودید.کجا به فکر مردم بودید.همش از مردم بدبخت مایه میزارید.مردم حمایت کنن از کالای ایرانی که چرخ صنعت بچرخه.کی از مردم حمایت میکنه.دیگه مردم خام نمیشن .میخوام چرخ صنعت نچرخه.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      5 5
      وارد کمپ آلبانی می شدی انگشتم زدی؟!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    10 2
    نفع برجام فقط برای قبیله اصلاحات بود و بس
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    5 9
    افساد طلبان انتخابات را تحریم کنند .مهم نیست مردم گوش بفرمان آقا هستند که از حضور حداکثری مردم می فرمایند.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    8 3
    چون میدونن رای نمیارن و مردم بهشون اعتماد ندارن
  • AE ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    6 2
    يا امام زمان اين گروه فاسد اصلاح طلب و ليبرال را خفه كن و بي ابروشون كن كهربي ابرو هستند و مثل معاويه حيله مي زنند
  • مجتبی US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    11 12
    مرگ بر مشرق و عوامل نجسش
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      8 6
      مرگ برخودت و دشمن وخواهانش.
    • DE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      7 3
      آقا مجتبی شما مجتبی واحدی رییس دفتر کروبی که فرار کرد رفت امریکا پناهنده شد و اصلاعات سری کشور را لو داد تا پناهش دادند و هرروز داره علیه اسلام و انقلاب اسلامی واق واق میکنه نیستی؟ نه نیستم.اِ ببخشید من یه عوضی رو با شما عوضی گرفتم.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    15 4
    شما اصلاح طلبان علاوره بر گاندو بودن لاشخور هم هستید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    8 1
    لطفأ می شه. چند .تاازاین پیروزی. دولت را بگویید...این پیروزی هایچشم گیر. کجا بودند که تا حالا کسی پیدا شون نکرده.. لابد با جیسون رضاییان رفته اند آنبر آب
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    6 1
    به پیروزیهایی رسیده ایم که مپرس
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    8 3
    حکومت باید برای یکبار هم شده برای همیشه این غده سرطانی فاسد اصلاحات انگلیسی را جراحی کنه
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    9 3
    مرگ و نفرین بر خاتمی تکرارچی خائن احمق
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      3 3
      درود بر سید محمد خاتمی کبیر عزیز دل ملت ایران زمین و لعنت بر خودت و خاندانت و تک تک همفکرات
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      0 2
      محمد خاتمی کبیر عزیز؟!!!! آقا اون استیکر خنده کجاست؟ روده بر شدیم از خنده
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    9 0
    خاک تو سر ما که این بی لیاقتها را با رای دادن وارد دستگاه مجریه کردیم ولی خیانت کردن !ولی با وجود رهبری فرزانه ؛ امیدوارم ‌مردم آگاهانه انتخاب کنند: دست این قشر مرفه بیت المال خور از این ایران کوتاه گردد.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    8 1
    «گاندو» بخاطر عصبانیت از پیروزی‌های دولت ساخته شد! اگه يك نمونه بيشر نه فقط نمونه از پيروزيهاي دولت نام ببريد ممنون ميشويم
  • US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    7 0
    وقتی میدونی با افتضاحات گند زدی و رای نمیاری باید هم انتخابا رو تحریم کنی فرار به جلو
  • US ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 5
    محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران و از رهبران جریان اصلاح‌طلب، خواهان آن شده است که نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات آتی ایران تایید صلاحیت شوند و گفته "اصلاح‌طلبان و مردم ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند."
  • رهگذر IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    6 1
    من اطلاع نداشتم که بیماری خود شیفتگی تا اینحد واگیردار و خطرناک باشه و تا این اندازه که حتی یک فرد تحصیلکرده و کاربلد را با مخ به دیوار بکوبه. 6 سال پیروزی... این عزیز دل کمی فکر نکرده که چرا همه با نیروها چه داخلی و چه خارجی با سیاستهای دولت مخالفت میکنه؟ ای وای بر ما که اداره کشوری عظیم مثل ایران داره با مسائل خاله بازی قاطی میشه و رییس دولت دلش رو به بادمجان دور قاب چینانی خوش کرده که از روی چاپلوسی مدام در گوش ایشان زمزمه میکنن که اوضاع عالیه و همه چیز آرومه....
  • رضایی IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 1
    هر چه این غرب زدگان از صحنه اجرای بدور باشند سعادت بزرگ نصیب کشور خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس