کد خبر 976253
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
سکوت مجامع بین المللی در برابر سرکوب روزافزون شیعیان نیجریه؛ شرایط بحرانی سلامت شیخ زکزاکی زنگ خطر را به صدا درآورد

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه صهیونیست‌ها همراه وهابیون نقش پررنگی در اقدامات خشونت آمیز علیه شبخ زکزاکی دارند، گفت: همین وهابیون و صهیونیست‌ها بودند که با حمایت‌های مالی و سیاسی خود باعث بروز فتنه و تفرقه در سودان شدند.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده با اشاره به برگزاری دادگاه برای محاکمه شیخ ابراهیم زکزاکی بیان کرد: شیخ زکزاکی یکی از شخصیت‌های مبتکر و  تاثیرگذار شیعه در نیجریه بود که توانست تفکرات و اندیشه‌های اهل بیت را به مردم نیجریه منتقل کند و شرایطی فراهم کند که شیفتگان مکتب حسینی هر روز در نیجریه افزایش یابند.

وی ادامه داد: طی یک دهه گذشته سعودی‌ها با نفوذ در میان فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی و قضایی کشور نیجریه، تلاش کرده‌اند تا مانع حرکت شیخ زکزاکی در این کشور شوند. آنها  در این راستا، ده‌ها میلیون دلار رشوه به فرماندهان نظامی و سیاسی نیجریه پرداخت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:


کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: حملات مکرر به منزل شیخ زکزاکی و یاران او با تحریک عربستان و وهابیت که نفوذ زیادی در نیجریه و شرق و غرب آفریقا پیدا کرده، بوده است. متاسفانه هرگاه دادگاهی برای تبرئه شیخ زکزاکی برگزار می‌شود، سعودی‌ها با نفوذ در میان قضات و فرماندها نظامی نیجریه مانع این کار می‌شوند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: جریان وهابیت در نیجریه همسو با صهیونیست‌ها به صورت خزنده و آرام در حال نفوذ در میان شیعیان این کشور هستند از ترس اینکه مبادا محور مقاومتی در آفریقا به وجودبیاید و خطری را متوجه صهیونیست‌ها و وهابیون داشته باشد.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها همراه وهابیون نقش پررنگی در اقدامات خشونت آمیز علیه شبخ زکزاکی دارند، افزود: همین وهابیت و صهیونیست‌ها بودند که با حمایت‌های مالی و سیاسی خود باعث بروز فتنه و تفرقه در سودان شدند و حال نیز تمام تلاش خود را در ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی در مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا دارند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس