ظریف ناراحت

تا زمانیکه دولت بدون توجه به عزت مردم ایران و منافع ملی، خود را گروگان برجام نگه دارد، این روند تحقیرآمیز ادامه یافته و قطعاً دامنه آن گسترده‌تر نیز خواهد شد.

سرویس سیاست مشرق - «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- ۲۵ تیر- با اشاره به مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ما روز ۱۵ ژوئیه در اقامتگاه سفیر (ایران) در سازمان ملل نشستیم و به گفت‌وگو پرداختیم، یکی از سه ساختمانی که اجازه دارم حین انجام امور رسمی در ارتباط با سازمان ملل در آمریکا به آنها قدم بگذارم».

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ظریف و هیات ایران تنها می‌توانند میان مقر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران در این سازمان و اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل (محدوده‌ای ۸۰۰ متری) رفت و آمد داشته باشند.

این در حالی است که تا پیش از این، دیپلمات‌های ایران تا شعاع ۲۵ مایلی (۴۰ کیلومتری) سازمان ملل متحد، اجازه رفت و آمد داشتند.

طبق توافق ۱۹۴۷ مقر سازمان ملل، آمریکا ملزم است به دیپلمات‌های خارجی، اجازه دسترسی به سازمان ملل را بدهد اما واشنگتن می‌گوید می‌تواند به دلایل امنیتی، تروریسم و سیاست خارجی، از صدور ویزا امتناع ورزد.

پروژه تست و تحقیر

قطعاً هیچ ایرانی وطن دوست و باغیرتی از این خبر خوشحال نشده است. حال سؤال این است که علت اصلی این رفتار توهین آمیز چیست؟!

رفتار سیستم حاکمه آمریکا شباهت بسیار زیادی به رفتار گرگ دارد. خصلت گرگ این است که هرگاه بدون واهمه به او حمله کنی، عقب می‌نشیند و هرگاه از او بگریزی در پی تو می‌دود.

نظام سلطه (به سرکردگی آمریکا) در مواجهه با دیگر کشورها همواره از پروژه «تست و تحقیر» استفاده می‌کند. بدین صورت که ابتدا یک رفتار گستاخانه انجام می‌دهد و واکنش طرف مقابل را می‌سنجد؛ اگر واکنش قاطعانه و بازدارنده باشد، نظام سلطه عقب نشینی می‌کند و اگر واکنش منفعلانه و از موضع ضعف باشد، در گام‌های بعدی بر شدت تحقیر و گستاخی افزوده می‌شود.

تروریست نامیدن نماینده ایران در دولت روحانی!

در دولت آقای روحانی، برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، وزرای خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند. روحانی در اظهارنظری تأمل برانگیز، اوباما را فردی مؤدب! و باهوش! نامید. پیاده روی ظریف و کری (وزرای خارجه ایران و آمریکا) و گفت و گوی تلفنی ۱۵ دقیقه‌ای روحانی و اوباما و گفت و گوی کوتاه ظریف و اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل، همگی اقدات خاص دولت روحانی در رابطه با آمریکا در دولت اوباما بود.

رسانه‌های اصلاح طلب موارد مذکور را با آب و تاب بازتاب داده و آنها را دیدارها و گفت و گوهای تاریخی نامیدند.

اما دولت باراک اوبامای دموکراتِ مؤدب! و باهوش! در ادامه، رفتار خصمانه با ایران را شدت بخشید. دولت آمریکا در اقدامی که پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بود، به نماینده دولت روحانی در سازمان ملل (حمید ابوطالبی) ویزا نداد و با اتهام زنی مدعی شد که وی تروریست! است. اما متاسفانه دولت روحانی در برابر این رفتار توهین آمیز، منفعلانه برخورد کرد.

دومینوی اخراج دیپلمات‌های ایرانی

در خرداد ۹۷، دولت هلند به جای عذرخواهی و پاسخگویی درباره پناه دادن به دو تروریست ارشد منافقین و گروهک‌های جدایی طلب (احمد نیسی و علی معتمد) که در آن کشور کشته شدند، دو نفر از دیپلمات‌های ایرانی را به دلایل واهی اخراج کرد. «علی معتمد» همان «محمدرضا صمدی کلاهی» عامل انفجار دفترحزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از مسئولان نظام در دهه ۶۰ بود.

در تابستان ۹۷ نیز فرانسه- میزبان و حامی و پناهگاه گروهک تروریستی منافقین- در اقدامی غیرقانونی و به دلایل واهی یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد.

همچنین در پاییز ۹۷ آلبانی که مدت‌هاست به پایگاه منافقین و تروریست‌ها مبدل شده، در اقدامی گستاخانه دو دیپلمات ایرانی را به دلایل واهی از این کشور اخراج کرد. نکته قابل تأمل اینجاست که یکی از دیپلماتهای اخراج شده ایرانی، «غلامحسین محمدنیا» از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود!

اما وزارت امور خارجه به ریاست ظریف که پیش از این چندین بار شعار «هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکن» را مطرح کرده بود، به هیچ عنوان به این رفتارهای گستاخانه پاسخ قاطع نداد.

این در حالی است که «اصل عمل متقابل» یکی از اصول بدیهی در روابط دیپلماتیک است. اگر کشوری در واکنش به کشوری دیگر بلافاصله به اقدام متقابل دست بزند، از سوی سایر دول مورد سرزنش قرار نمی‌گیرد زیرا این عمل به عنوان کمترین واکنش محسوب می‌شود.

بازداشت غیرقانونی دیپلمات ایرانی

در تیرماه ۹۷ «اسدالله اسدی» دیپلمات سفارت ایران در وین علیرغم مصونیت دیپلماتیک در اقدامی غیرقانونی توسط پلیس آلمان و در جریان حضورش در این کشور بازداشت شد. در مهرماه ۹۷ رسانه‌ها از استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک خبر دادند.

محمدجواد ظریف -۱۱ تیر ۹۷- در اقدامی تأمل‌برانگیز در واکنش به نقض قوانین دیپلماتیک از سوی آلمان به یک پیام توئیتری اکتفا کرد و نوشت: «چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، آماده همکاری است».

متاسفانه اکتفا به یک درخواست منفعلانه برای رهایی این دیپلمات ایرانی و مماشات با طرف‌های اروپایی (برای حفظ برجام) از یک طرف و عدم گوشزد نمودن تبعات این گونه اقدامات از طرف دیگر، مقامات غربی را برای نقض قوانین دیپلماتیک و اعلان درخواست‌های طلبکارانه جسورتر کرد تا جایی که یک مقام اتریشی چندی پیش خواستار لغو مصونیت دیپلمات ایرانی شد!

در حال حاضر علیرغم سپری شدن بیش از یکسال از بازداشت غیرقانونی این دیپلمات ایرانی، وزارت خارجه هیچ اقدام قابل توجهی برای آزادی وی انجام نداده است. همچنین وزارت خارجه در این مدت، از انجام اصل عمل متقابل- به عنوان ابتدایی‌ترین واکنش دیپلماتیک- نیز امتناع کرده است.

عدم سوخت رسانی به هواپیمای ظریف

در زمستان ۹۶، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، دولت آلمان در توهینی آشکار و در اقدامی بی شرمانه از سوخت رسانی به هواپیمای حامل ظریف امتناع کرد.

یکی از رسانه‌های آلمانی در آن مقطع با اشاره به این اتفاق نوشته بود: «این نخستین بار نیست که وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند؛ اما حتی در دوره تحریم‌های سخت بین‌المللی علیه ایران هم هواپیمای حامل وزیر امور خارجه و همراهانش هیچ‌گاه دچار "مشکل سوخت‌رسانی" به دلیل تحریم‌ها نشد».

حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان، در واکنش به این توهین آشکار آلمانی‌ها در یکی از صفحات اجتماعی نوشته بود: «سه چهار سال قبل از برجام یک بار در اروپا به پرواز ماهان ما بنزین ندادن، دو ساعت آسمونمون رو رو پرواز مرکل بستیم، تموم شد، تا زمان برجام...».

متاسفانه دولت آقای روحانی و وزارت خارجه به ریاست ظریف هیچ واکنشی به این گستاخی نشان نداد.

راز توهین به پاسپورت دیپلماتیک ظریف

با کنار هم قرار دادن موارد مذکور، راز توهین به پاسپورت دیپلماتیک ظریف آشکار می‌شود.

روحانی- خرداد ۹۲- گفته بود: «قول می‌دهم که اعتبار احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم». وی همچنین در همان مقطع در اظهارنظری دیگر گفته بود: «ارزش پاسپورت ایرانی، علامت نوع رابطه ما با دنیاست».

متاسفانه هم عزت پاسپورت ایرانی و هم شأن پاسپورت دیپلماتیک در دولت روحانی بارها و بارها لگدمال شد.

فاجعه منا، تعرض پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی، بی احترامی هیات اروپایی به مقامات ایرانی در سفر به تهران، تروریست نامیدن نماینده ایران در سازمان ملل، هتک حرمت به زنان ایرانی در فرودگاه‌های خارجی، بی احترامی و تراشیدن سر معلمان ایرانی در امارات، بازرسی تحقیرآمیز مسافران ایرانی در آمریکا، کشتی ایرانی و تذکر جان کری (وزیر خارجه اسبق آمریکا) به ظریف، مذاکره زیر سم اسب فاتح ایران در ایتالیا، دومینوی اخراج و بازداشت دیپلمات‌های ایرانی، برخورد توهین آمیز مقامات انگلیسی در دیدار با روحانی و...تنها بخشی از نتایج مدل سیاست خارجی دولت روحانی است.

اگر آقای ظریف در واکنش به تروریست نامیدن نماینده ایران در سازمان ملل و اخراج و بازداشت دیپلمات‌های ایرانی و امتناع آلمان از سوخت رسانی به هواپیمای ایرانی و...واکنش مقتدرانه‌ای نشان می‌داد، کار به اینجا نمی‌رسید که آمریکا با گستاخی برای تردد وی در این کشور کروکی بکشد.

تا زمانیکه دولت بدون توجه به عزت مردم ایران و منافع ملی، خود را گروگان برجام نگه دارد، این روند تحقیرآمیز ادامه یافته و قطعاً دامنه آن گسترده‌تر نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • CA ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    این که رفته اونجا حسابی ابروی ایران رو برد.حالا در بازگشت ببینید چه حماسه سرایی و تقدیر و تشکری از خودش بکنه. دقیقا حرفایی رو به ملت میگه که مصرف داخلی داره .چون اگه به اونا بگه بهشون برمیخوره
  • IL ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    به قول آقای پمپئو وقتی دیپلمات های ما در ایران رفت و آمد ندارند پس قائدتا دیپلمات های ایرانی نیز نباید در امریکا رفت و آمدی داشته باشند . در صورت عادی سازی روابط دیپلمات های شما میتوانید در اورشلیم نیز به صورت آزادانه رفت و آمد داشته باشند .
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      20 2
      ... تو پرچمت
    • احمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      35 8
      شک نکن که ما بدون روابط دیپلماتیک به زودی در اورشلیم قدم خواهیم زد ،فقط بهت توصیه می‌کنم در این فرصت کوتاهی که برای تو و دوستات مونده حتماً شنا یاد بگیری چون ما به شما خیلی نزدیکیم، خیلی،خیلی
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      27 6
      مرگ بر اسراییل
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      23 7
      کل سر و ته اسرائیل یه خیابونه دیگه. کجا قدم بزنیم؟
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      23 3
      صدای وز وز مگس اومد
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      21 8
      اونجا رو به زودی دوستانمان گرفته و به ایران هدیه می دهند
    • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      23 7
      بی شعور، قضیه عدم تردد دیپلمات های امریکا با ما فرق داره اونجا مقر سازمان ملل هست .پس غلط کردن پذیرای مقر سازمان مچل شدن
    • روشن IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      15 7
      به آقای پمپئو و شما عرض میکنم. شتر در خواب بیندپنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه!
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      7 5
      از آلبانی چه خبر؟ میگن قرمه سبزی های کمپ تیرانا خیلی خوشمزه اس
    • آقا محمد IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      1 0
      ما همین الان هم در اورشلیم و آمریکا آزادانه تردد می کنیم .
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    برجام توسط تمام ارکان نظام تایید و تصویب شده طبق قانون اساسی.حالا اینکه یه عده دلواپس با قانون اساسی نظام خودشون هم اینجور مواقع زاویه پیدا میکنن بحثش جداست.در ضمن برجام مورد قبول اکثریت قاطع ملت ایرانه
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      32 9
      هیچ ایرانی با غیرتی برجام یکطرفه را قبول ندارد خواهشا از طرف خودت و دیگر وطن فروشها حرف بزن نه از طرف تمام ملت ایران
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      26 2
      تو بیجا کردی این حرف زدی
  • ف م DE ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    37 4
    اثر انگشت نتانیهو در همه این خباثت ها علیح ایران وجود دارد. عیادی پرنفوذ و فدرتمندشان سیاستمداران را راحت روی انگشتشان میچرخوانند.
  • تیمسار TR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    24 4
    بیست هزار ایرانی الان توی آنتالیا به اسم فستیوال دریم لند آواره هستن مشرق یه گزارش در موردش بنویس
    • SY ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      3 2
      این بیست هزار اگه عقل داشتن بخاطر بوی کباب وطنشونو ول نمیکردن برن اونجا اواره تلقی بشن
  • FR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    43 1
    حتی با مذاکره و تسلیم کامل هم مشکلتان حل نمی شود . کار شما بیخ داره ! . تحریم های آمریکا علیه عراق ۱۰ سال بعد از سقوط و مرگ صدام جمع شد !!!!!
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    52 5
    این مردک زبان دنیا رو بلد بود,؟!اینکه هرچی اونا نگفتند هم در طبق اخلاص گذاشت و پیش پیش اجرا کرد!یه توافق ذلیلانه زدند,بعدشم ۴سال با نقض روح برجام سرکار بود وآمریکاهم که درومد بیرون وهرچی تحریم ومزدور وخائن داشت ونداشت سر ملت آوار کرد و حالا از زرد اخلاقی صحبت میکنه!هزینه هاش نوش جون ملتی که فریب اصلاح طلبها رو خوردند!تو رو خدا مسخرش نکنید,خواهش کردم!!!
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      3 4
      ببند دهن کثیفتو افراطی.مردک کل خاندانته
  • TR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 47
    توی جنگ و کل کل حلوا پخش نمیکنن.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    15 3
    کدخدا به دوست و دشمن رحم نمیکنه.....
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    11 9
    من خودم بار اول به روحانی رای دادم اما باید بگم رفتار امریکا با دولت روحانی به عنوان دولتی که به شدت تلاش کرد با چرپ زبانی به امریکایها نزدیک بشه و از انقلاب 57 تا الان بیشترین چرب زبانی رو برای امریکایها و غربی ها داشت و اونها رو کدخدا نامید و مخالفین داخلی امریکا رو تندروها و دلواپسان همپیاله عربستان و اسراییل و با قرار داد برجام و بخصوص مکانیزم حقوقی عجیب ماشه یک طرفه ترین قرار داد هسته ای بعد از جنگ جهانی دوم رو با امریکا بسته که حتی روی مصری ها رو بعد از شکست 6 روزه از اسراییل و قرار داد کمپ دیوید سفید کرد بسیار شگفت انگیزه!! روحانی حتی با استراتژی در دور دوم حتی دهه اول انقلاب یا دهه شصت رو که دفاع مقدس و جنگ با نصف دنیا به رهبری امام خمینی با اون همه شهید رو دهه سیاه بعد انقلاب ایران نامید و در مناظره انتخابات دوم وعده لغو تحریم های غیر هسته ای با حمله به موشکی رو داد اما ترامپ وحشیانه برجام رو پاره کرد و خواستار صفر شدن کامل هسته ای شد! مکری الهی در بالا آمدن ترامپ میشه دید برای کنار زدن چهره برخی ها در ایران که با مکر موجودی دیگر بالا آمده بود من دارم می بینم کسانی در امریکا بالا میان که خواهند گفت ایرانیان و مسلمانان باید ثابت کنن اسلام رو کنار گذاشتن و غیرت ندارن
  • اصلاح طلب IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 47
    هیچ راهی جز مذاکره و امتیاز دادن نیست ظریف هم دیروز گفت مذاکره موشکی به شرط عدم فروش تسلیحات به عربستان ممکن هست با تحویل موشک های بالای 300 کیلومتر تا 5500 کیلومتر میانبرد به اسراییل قطعا راه برای برجام جامع در 12 شرط امریکا باز میشه مشکل اصلی فقط گروه های جهادی شیعه و سنی عرب بخصوص حزب الله و یمنی ها هستن که نیاز به همکاری دولت های عرب داره و ایران باید با عربستان و اسراییل برای بمباران پایگاه های اونها در لبنان یمن و سوریه همکاری کنه
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      11 1
      مگر اونوقت که اسراییل به لبنان حمله کرد,حزب اللهی وجود داشت؟!مگر اونوقتی که آمریکا داعشو درست کرد گروههای جهادی شیعه وجود داشتند ؟مگر اون زمان که مشکل هسته ای بود,با خودباختگی کامل مشکل حل شد؛اگر الآن نیروی نظامی قوی ای نداشتیم,زمین وآسمونونو کن فیکون کرده بودند!
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      12 2
      ظریف برا خوش گفته مگر ما حق داریم رابطه دو کشوررا به قدرت دفاعی خودمان پیوند بزنیم بما چه مربوط است روابط دیگران - مگر عربستان تنها همسایه ما هست فردا موشک می دهند به کویت کویت می دهد به عربستان یا هر کشور دیگری - ساده لوحی بس است بیش این آبرو نبرید و زحمت ملت را نیفزائید
    • روشن IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      20 1
      این راه نیست چاه ست! همانی که این دولت شش ساله خود خواسته توش افتاده و هر چه هم دست و پا میزنه بیشتر به غرق شدن خودشون و افکار کدخدا پرستانه اش تا ۱۴۰۰ نزدیکتر میشه! البته امیدواریم توبه کنند به گفتمان قرآن کریم این کلام الهی یعنی مقاومت برگردند‌
    • جواد IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      6 2
      کمتر بخور
    • رسول FI ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      14 1
      تو دیگر چه نوعش هستی جناب اصلاح طلب؟وطن فروشی و نادانی هم حدی دارد.اگر ایران امروز قدرت موشک های خود را محدود کند فردای آن روز به کشور حمله نظامی خواهد شد و اگر فردایش حمله تمام عیار هم نکنند میشویم آن زمان عراق قبل از جنگ؟ که هر چند وقت یکبار یک گوشه از عراق را بمباران میکردن.کسانی که اینطوری وطن فروش میشوند دیگر اصلاح طلب نیستند بلکه باید به آنها گفت اسهال طلب که از ترس به اسهالی افتادن...
    • محسن IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      5 2
      این آدمها با نوشتن این مزخرفات با آبروی اصلاح طلبان بازی کنند. لطفاً گول نخورید و به اینها پاسخ ندهید. حتی مثبت و منفی هم ندهید و بگذارید صفر باقی بمانند.
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    11 0
    وادادگی عمدی برای شکستن عزت و غرور ایران و ایرانی در برابر دشمن و سپس تسلیم کردن آنها
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    5 1
    اقدام مقتدرانه شما در توقیف نقتکش های انگلیسی را هم دیدیم شما همون توییت رو هم نزدید که نکنه یه وقت به انگلیس عزیزتون بر بخوره
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    16 3
    ظریف و تیم بی نهایت ضعیفش، آبرو و عزت کشور شهدا را، با سخنان کودکانه، به باد فنا داد .
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    11 2
    این فرد لایق وزیر امور خارجه کشوری با تمدن ایران نیست. این فرد در مقابل غربیها ذلیلانه برخود می کند. تحقیر هم می شود.
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 3
    فهرست جالبی از اتفاقات مهم دوره حسن روحانی بود! ریشه این اقدامات در تهران است. بادی کنیم از توهین و تحقیر در مجلس شورای اسلامی ایران. ظریف در ایران بسیار غریب تر از ایالات متحده امریکا است.
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    10 2
    مشکل از داخل هست نه خارج. شما اگه یه ذره دل مردم رو بدست می‌آوردید وضعتون بهتر بود...
  • ایرانی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 8
    شما به دلیل منافع جناحی تون طوری تفسیر میکنید دال بر تایید مقصر بودن ایران هست. ظریف عضوی از مسئولین ایت مملکته که آمریکایی ها دارن بهش توهین می کنن و فشار میارن و این یعنی توهین به ایران و شما هم همگام با آمریکایی ها اینکارو میکنید. در زمان دولت احمدی نژاد کشور گل و بلبل بود؟ نشون بدین دو صفحه انتقاد کردین اگر!
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 2
    احسنت
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    10 1
    دولت روحانی از همون اول تمام تخم مرغ های خودش رو در سبد برجام گذاشت، تمام برنامه های خودش رو هم براساس برجام طرح ریزی کرده بود...حالا که برجام عملا نابود شده هیچگونه برنامه ی مشخصی برای هیچ حوزه ای نداره و فقط منتظره یا استیضاح بشه یا دوره ی ریاست جمهوریش به اتمام برسه
  • حسین IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    25 1
    یاد یه مصاحبه از فرح دیبا افتادم که میگفت وقتی ما رو با هواپیما بردن آمریکا تو یه بیمارستان اسکان دادن بعدش فهمیدیم بیمارستان نبوده تیمارستان بوده . آقای ظریف خجالت داره واقعا وزیر امور خارجه بخوره تو سرت مثلا مردی تو
  • مهدی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    9 1
    حقیقت هم همینه که ظریف از دیپلمات بودن فقط ژست و خنده های مصنوعی رو یدک میکشه و عملا مواضع کشور رو ضعیف نشون داده و بر خلاف ادعاهاش همیشه منفعلانه عمل کرد
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 7
    برخورد مقتدرانه دیپلماسی معجزه هزاره سوم در دروران طلایی هشت ساله که تمام و کمال مورد تایید شما و دوستان گرامیتان بود هم دیده ایم . قطع ارتباط با اروپا ، آفریقا و آسیا از دستاوردهای مهم هاله نور و خط فکری شما و سایر دلواپسان باعث اجماع جهانی بر علیه ایران شد .
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    8 3
    ظریف حقشه
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    10 1
    روحانی میخواست اعتبارپاسپورت ایران رو ببره بالا ولی الان پاسپورت وزیرخارجش هم بی اعتباره
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    8 1
    انفعال و وادادگی و قهقهه در برابر تحقیر تا کی ؟ چقدر ؟
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    7 1
    بار ها و بارها گفته شد جناب ظریف و دوستانشان که خود را برند دیپلماسی و سیاستمداری می دانند از سیاست آن چیزی را بلدند که با عنوان ژست و پز دیپلماتیک در نحوه راه رفتن و لباس پوشیدن و تک و تعارف بوسیله همان غربی ها نوشته شده در حالیکه آن ها برای خود پشت کتاب دیگری دارند که از دید ظاهر بینان امثال ظریف پنهان است اگر غیر این بود به امضای کری اعتماد نمی کرد وندی شرمن با گریه به گلو کردن خود امثال عراقچی را می فریبد و طوری خود را صمیمص جلوه میدهد و دوستار ایران و صلح که عکس نوه رد و بدل می شود منافع حزبی بر منافع ملی غلبه می کند و برای امضای برجام هرامتیازی را یکطرفه می دهند و حالا که درمانده شده اند خود را مدعی جلوه می دهند هرچه بیشتر برای موجه جلوه دادن کارهای گذشته خود تلاش کنند آبرو ریزی بیشتر است خوب است به اشتباهات خود اعتراف کرده و از مردم بابت این همه خسارت عذر خواهی کنند و توبه به درگاه حق حق تعالی قرمود إِنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ أَكَادُ أُخْفِيهَا لِتُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا تَسْعَى
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 2
    البته این لیست طولانی تره و به برجام و روحانی محدود نمیشه، حکم بین المللی بازداشت رئیس جمهور و وزیر اطلاعات و غیره رو سر قضیه آمیا یادتون رفته؟ اخراج دیپلمات‌های ما هم که همیشه بوده و دیگه عادی شده
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 0
    جناب اقای امضای کری تضمین است یک قهرمان ملی است فقط شجاعت ندارد و ادم به نظر این حقیر ساده لوح ، و پاک طینتی است . حیف به کشور جمهوری اسلامی که وزیر خارجه اش این ادم باشد . وزرای خارجه برخی کشور ها مثل گرگ درنده با هوش سیاسی بالا ولی خاک تو سر ما شده وزیر خارجه مان این قدر ساده لوح نمی گویم احمق
  • امیر IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    9 2
    خاک بر سر این دولت.چی بودیم و چی شدیم!خدایا شر این سیاستمداران کم عقل و ترسو را از سر این ملت دور کن
  • روح الله IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 10
    تمام بدبختی این ملت از افکار شما مشرقی هاست
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      9 3
      یا شایدم بخاطر قرکمر امثال تو روبان رنگی که جهنم سوزان فعلی رو ایجاد کرده
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 2
    واقعا متاسفم برای قهرمان دیپلماسی....
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    8 0
    شاخ و شانه کشیدن روحانی و ظریف و القاب توهین آمیز فقط برای دلسوزان داخلی است. جالبه هنوز به برجام افتخار می کنند.
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    7 1
    آقای ظریف بالاخره اتشی که به راه انداختی دامن خودت را هم خواهد گرفت
  • .............................. IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    9 0
    روحانی- خرداد ۹۲- گفته بود: «قول می‌دهم که اعتبار احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم». وی همچنین در همان مقطع در اظهارنظری دیگر گفته بود: «ارزش پاسپورت ایرانی، علامت نوع رابطه ما با دنیاست». متاسفانه هم عزت پاسپورت ایرانی و هم شأن پاسپورت دیپلماتیک در دولت روحانی بارها و بارها لگدمال شد.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    12 0
    دلم خنک شد با پول بیت المال می رفتند آمریکا عشق و حال حالا تو چند تا ساختمان زندانی هستند
  • ایرانی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    7 1
    "هیچ ایرانی از این خبر خوشحال نیست" !!!!!!! حقش همینه. کاش دیگه بهش ویزا ندن، آمین
  • خانواده شهيد FR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    19 2
    مرگ و ننگ ابدى بر ظريف و روحانى كد خدا پرست و مشرك
  • سید IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    11 0
    چاه ذلت پذیری انتها ندارد و اگر در آن سقوط کنی تا اسفل السافلین افتادن ادامه دارد! علی الخصوص که خودخواسته باشد!!!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    بالاخره دل کندن از خدا و دلبستن به کدخدا نتایجی بدتر از این هم خواهد داشت
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    اشتباه میکنند و به حسا نظام میگذارند از فرمایشات امام است که اگر یک قدم عقب بروید ده قم جلو میایند ... ۶ سال قدم بقدم عقب رفتن
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 2
    جوووون ظریف ؛ سینه چاک آمریکا چطور خار و ذلیل شد.
    • محسن IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      3 2
      یعنی هر کس امریکا تحریمش کند خوار و ذلیل می شود؟ می فهمی چه داری می گویی؟ اولاً، مگر امام خمینی نگفتند هر وقت امریکا علیه شما اقدامی کرد بدانید که شما حق هستید؟ ثانیاً، مگر نمی دانی که تحریمهای امریکا فقط شاملِ ظریف نیست؟ ... مطمئنم که در وقتِ نوشتنِ این کامنت به یادِ این موضوع نبوده ای، و گرنه هیچوقت چنین حرفی نمی زدی.
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      0 0
      چون سینه چاک آمریکا هستن و اوباما را مودب میابند ؛ حالا که تحریم شده لذت میبرم وگرنه اگه سینه چاک نبود ناراحت میشدم
  • سربدار IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 0
    اگرامضاء کری تضمین است پس چرا اینطوری شد این بود که می گفتید ما زبان دنیا را خوب بلد هستیم بابا زرشک دوباره هی زرشک هی زرشک
  • حسن IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 0
    انسان وقتی که بجای اتکا به خداوند به قول شیطان عمل می کند وامضا کری را تضمین می داند نتیجه همین میشود. ضمن اینکه بیشتر رفتار غرب در برابر ایران ریشه در رفتار اصلاح طلبان دارد
  • فرهاد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    10 0
    گویا این دولت و این مسوولان کلاس ذلت رفته اند .اگه یه جو غیرت داشت روحانی همون لحظه ای که فهمید کشتی نفت ایرانی توقیف شده بلافاصله سفیر دولت ننگین انگلیس را اخراج می کرد .اما کجا .هیچ بویی از شرافت نبرده اند .خدا یا از شر این دولت و این مجلس کثیف بتو پناه می بریم .همشون احمق .
  • مهدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    مطلب قابل تاملی بود تشکر....لطفا در مورد رفتن بازار به سمت نزولی شدن قیمت طلا و دلار به یکباره و بعد از اخباری که راجب مذاکره در خبرها هست هم بنویسید به نظر من جای سوال دارد و به نوعی در ماه مرداد به کف قیمت و پایینترین حد میرسد و مدتی کوتاه با ثبات و سپس به شدت سال ۹۷ به یکباره صعودی شدید میشود
  • علی آقا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    شاید در برجام جای نکته مهمی خالی باشد و آن : " جبران خسارت وارد شده از سوی طرف خاطی به طرف یا طرفینی که در برجام باقی مانده اند " میباشد . شاید این موضوع در مذاکرات کمیسیونها آورده شده است که لازم است اطلاع رسانی شود در غیر اینصورت ضروری به نظر میرسد این مطلب از طرف اعضای محترم کمیسیونهای تشکیل شده در کشور و یا سازمان ملل مطرح و تصمیمگیری شود . و شورای عالی امنیت ملی هم این مطب را مد نظر داشته باشد
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 1
    مشکل ما عدم آگاهی از قوانین بین الملی و بی احترامی به قوانین کشور خودمان است .وقتی که چند تا بچه از همان ابتدا از دیوار سفارت کشوری بالا میروند باید تاوانش را هم بپردازیم و...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    این حقارت از انفعال و وادادگی است.. واین حق دولت بنفش.است
  • AU ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    نماینده ی روحانی را تروریست نامیدند. تو کشور خودمون این مسئله را نفهمیده بودیم. بنازم به آمریکایی ها که بسیار تیزبین تر از خود ما هستند. کشور ما قربانی تروریسم دیپلماتی هست.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 0
    ارزش امام زاده به متولی آنه عشق آمریکا باعث ترور شخصیت می شه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    خود کرده را تدبیر نیست نمایش ضعف دولت روحانی در مقابل آمریکا وغرب به نظر عامدانه میاید تا نسخه ذلت وتسلیم بپیچند ولی غافل از مکر الهی
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    ظریف، ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب است
  • مجید IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 0
    متاسفم برای این دولت
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 3
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    این هم نتیجه دیپلماسی لبخند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    آقای ظریف مگر جان کری نبود. پس امضای کری تضمین است چه شد
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    برجام موردقبول اکثریت ملت ایرانه اینکه یک آدم فاشیستی مثل ترامپ زده زیرقولش ازحقارت خودترامپ نشات میگیره وراه ندادن ظریف نیزحقارت مانیست بلکه پایداری مارومیرسونه چنانچه سفیرعربستان روحلوا حلواهم میکنن ومیذارن روسرشون.
  • ابراهیم IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    رفتن آقا ظریف به نیویورک هیچ ضرورتی نداشته و ندارد و مجدانه آقای روحانی هم باید از تور تفریحی نیویورک صرف نظر کند و بیش از این عزت ایرانی را لکه دار نکنند. این را به عنوان یک طرفدار آقای روحانی در انتخابات عرض می کنم.
  • افشین IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    عزت پاسپورت ایرانی این بود .دروغ با امید واهی
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    نوکران از اوردنگی و توهین ارباب گاه خوشحال هم می شوند. تحقیر را ملت درک می کند
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    رازی نداره پرروشون کرده.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    احسنت.مطلب خوبی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس