چرا وزارت خارجه درمقابل پُررویی آلمان منفعل است؟!

متاسفانه رویکرد وزارت خارجه اینگونه است که هر بار که یکی از کشورهای غربی، اقدام خصمانه ای انجام میدهد. صرفا با «تک واکنش» سخنگوی وزارت خارجه، پیگیری قضیه خاتمه پیدا می کند.

سرویس سیاست مشرق - وزارت خارجه آلمان- ۱۱ اردیبهشت- در بیانیه ای خصمانه فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک این کشور را ممنوع و آن را بعنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد!

پلیس آلمان همزمان با اقدام علیه حزب‌الله لبنان به مساجد مسلمانان حمله کرد. پلیس و وزارت کشور آلمان اعلام کردند که به چهار مسجد و مرکز فرهنگی حمله کرده‌اند. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مراکز که از آنها تحقیق انجام می‌شود به دلیل حمایت‌های مالی که از آن برخوردارند و تبلیغاتی که برای حزب‌الله انجام می‌دهند بخشی از این سازمان هستند».

این اقدام خصمانه آلمان با استقبال آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد. در همین رابطه «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان که مسئولیت سرپرستی سازمان اطلاعات ملی آمریکا را هم برعهده دارد، از اقدام برلین در «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان استقبال کرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در توجیه این اقدام خصمانه اعلام کرد: «حزب‌الله لبنان موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد».

واکنش حداقلی وزارت خارجه

متاسفانه واکنش وزارت امور خارجه کشورمان به اقدام خصمانه آلمان، کما فی السابق، واکنشی حداقلی و منفعلانه بود.  در همین رابطه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه، اقدام دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند و آن را محکوم کرد.

در این مواقع، انتظار آن است که وزارت امور خارجه از تمام ظرفیت های خود بهره برده و نسبت به وقایع بین‌المللی و به ویژه وقایع مرتبط با مسلمانان، با حداکثر توان وارد شود.

در اصل‌ ۱۵۲ قانون اساسی در تشریح وظایف وزارت امور خارجه آمده است: «سیاست‌ خارجی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ بر اساس‌ نفی‌ هرگونه‌ سلطه‌جویی‌ و سلطه‌پذیری، حفظ استقلال‌ همه‌ جانبه‌ و تمامیت‌ ارضی‌ کشور، دفاع‌ از حقوق‌ همه‌ مسلمانان‌ و عدم‌تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح‌آمیز متقابل‌ با دول‌ غیرمحارب‌ استوار است».

آیا این واکنش از سوی وزارت خارجه در مقابل اقدام خصمانه آلمان، کافی بود!؟ چرا آقای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه هیچ واکنشی- اعم از گفت و گوی تلفنی با سران دیگر کشورها، بیان موضع رسمی و...- نشان نداد!؟ چرا هیچ تحرکی از سفیر ایران در آلمان مشاهده نشده است!؟ چرا وزارت خارجه، سفیر آلمان در ایران را برای ابلاغ اعتراض کشورمان، احضار نکرد!؟

متاسفانه رویکرد وزارت خارجه اینگونه است که هر بار که یکی از کشورهای غربی، اقدام خصمانه ای انجام میدهد. صرفا با «تک واکنش» سخنگوی وزارت خارجه، پیگیری قضیه خاتمه پیدا می کند.

سریال گستاخی های آلمان

همین چند روز پیش، آلمان در واکنش به پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره نظامی ایران(ماهواره نور)، بیانیه ای گستاخانه علیه کشورمان صادر کرد.

به این موارد دقت کنید:

- اسفند ۹۶ دولت آلمان در توهینی آشکار و اقدامی گستاخانه از تأمین سوخت هواپیمای حامل محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امتناع کرد.

- در بهمن ۹۷، دولت آلمان مجوز برخی شرکت های هواپیمایی ایرانی را در این کشور لغو کرد.

- در تیر ۹۷، بخشی از دارایی‌های ارزی کشورمان در آلمان توقیف شد.

- تیر ۹۷، آلمان در اقدامی غیرقانونی و با دلایل واهی، «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی را که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بود، بازداشت کرد. مهر ۹۷، رسانه‌های غربی از استرداد دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان به بلژیک خبر دادند.

- اردیبهشت ۹۷ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در حاشیه نشست غیررسمی سران اروپا در بلغارستان گفت: اروپا می‌تواند از شرکت‌های کوچک و متوسط همکار با ایران حمایت کند، اما نباید این توهم را ایجاد کرد که می‌تواند تمام خسارات ناشی از تحریم‌ها را جبران کند.

- مهر ۹۷، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان صراحتا اعلام کرد: با آمریکا اهداف مشترکی را درقبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف داریم.

کم تحرکی سوال برانگیز سفرای ایران در اروپا

متاسفانه علیرغم گستاخی های متعدد دولت های اروپایی(آلمان، فرانسه، انگلیس) از سفرای ایران در این کشورها هیچ تحرک و اقدام قابل توجهی مشاهده نشده است!

چندی پیش «علی ماجدی» سفیر سابق ایران در آلمان در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایسنا، اظهارات تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیزی بیان کرد. وی در این مصاحبه گفت: «اروپایی‌ها با ما کار می‌کنند ولی به ما اعتمادی ندارند. می‌بینیم که طی این چند وقت چه مسائلی بین ایران و اتحادیه اروپا رخ داده است. من نمی‌خواهم مسائل را بازگو کنم ولی این اتفاقات باعث شده که اعتماد اروپایی‌ها به ایران از بین برود. با دو، سه عمل اشتباه، اعتمادی که در حال ایجاد شدن بود از بین رفت. باید به کسانی که معتقدند با انجام برخی از عملیات‌ها و یا خودسری‌ها می‌توان منافع ملی کشور را تأمین کرد، به صراحت گفت تصور آنها اشتباه است و اقدامات آنها نه در راستای افزایش قدرت ایران بلکه ضد قدرت است».

ماجدی در این مصاحبه ادعاهای واهی برخی کشورهای اروپایی مبنی بر دست داشتن ایران در اقدامات تروریستی در اروپا را تأیید کرد! این اظهارات نسنجیده، استقبال رسانه‌های معاند را در پی داشت.

علاوه بر این، پس از اقدام غیرقانونی آلمان در بازداشت آقای اسدی-دیپلمات ایرانی- در این کشور، سفرای ایران در اتریش و بلژیک و آلمان روزه سکوت گرفته و به هیچ عنوان اظهارنظری از این افراد در رسانه‌ها منتشر نشد. در بررسی وبسایت‌های اطلاع رسانی این سفارتخانه‌ها نیز با کمال تأسف هیچ خبری درخصوص آقای اسدی منتشر نشده بود!

این در حالی است که در سوی مقابل وقتی یک جاسوس دوتابعیتی- و نه یک دیپلمات شاغل در سفارت- به نام «نازنین زاغری» در ایران دستگیر و بازداشت شد، مقامات انگلیسی از سفیر گرفته تا نخست وزیر به این مسئله واکنش نشان داده و با ایجاد عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی این جاسوس دوتابعیتی شدند.

لزوم پاسخ قاطع به آلمان

آقای روحانی- ۷ اردیبهشت- در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «اگر کسی خودش را در برابر کرونا ببازد، این کرونا پررو می‌شود، مانند این ابرقدرت‌ها؛ شما در برابر ابرقدرت‌ها خود را ببازید او پررو می‌شود اما اگر با نشاط بایستید فرار می‌کند، رفتار کرونا مشابه آنها است».

یکی از مخاطبین اصلی این اظهارنظر رئیس جمهور، خودِ دولت و به ویژه وزارت امور خارجه است. وزارت خارجه باید روند منفعلانه در واکنش به اقدامات خصمانه اروپا را متوقف کرده و اجازه ندهد که طرف مقابل روز به روز بر گستاخی خود بیفزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • اروپايي برتره DE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 58
    مشتاقانه حاظرم كف پاي هايكو ماس رو بليسم ولي بهم يورو بده.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      42 2
      به خاطر این حقارت درونی هست که زیرپرچم المان کامنت میزاری.جنس خود به دنیا فروخته ها در کل تاریخ زیاده !
    • DE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      11 4
      صهیونیستها در تمامی احزاب آلمان نفوذ دارند و همین احزاب با صدای بلند شعارهای ضد ایرانی میدهند و بدترین تبلیغات را بر علیه کشورمان انجام میدهند از طرف دیگر این احزاب خواستار ورود مهاجرین بیشترو بیشتر از کشورهای عربی و افریقایی هستند تا با تغییر جمعیت ٬ آلمان را که همیشه پتانسیل ضد صهیونیستی داشته را برای همیشه خنثی کنند . تغییر بافت جمعیت از نقشه های پلید صهیونیسم است که به بهانه نجات انسانها و حقوق بشر انجام میشود . چار چشمی مواظب باشید که با ایران اینکار رو نکنند.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      17 2
      اروپا 60 سال است شراففت خودش را به یانکی فروخته است اشغالگر کاری با آنها کرده که یادشان رفته کشور مستقلی بوده اند آلمان در جنگ دوم با حقارت تمام رژیم هیتلری را به رژیم آمریکا واگذار کرد
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      15 2
      اروپایی برترهم باشه اروپا لیس خرتره
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      11 2
      اروپایی برتره (خرتره) ؟ چه خبر از اسرائیل؟!!!!!!!!!!! خوب بهتون فارسی یاد دادن.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      14 3
      دوستان عزیز بهتره جوابه این افراد(12:09) رو ندیم از بس احمق اند از قدیم گفتند" جواب ابلهان خاموشی است"
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      7 1
      خو برو بلیس من میگم بهت بده :D
    • DE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      5 3
      اروپايي خرتره ۱۲:۰۹ - نوشته مشتاقانه حاظرم كف پاي هايكو ماس رو بليسم خصوصا وقتی که از توالت مثل همه آلمانیها پابرهنه میاد بیرون دست نشسته سر آینه موهاش رو شونه میکنه.ولی بهم اوره بده./ رفته اوره خالی کرده قبلش بایستی بهش بگی
    • تمشکال IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      6 5
      آقای هایکو ماس ..اگر همین حزب الله و مقاومت نبود الان (ویروس داعش) که دست ساز شما ست با کشتار و جنایت وحشیانه در منطقه خاورمیانه و با سرایت مرگبار به اروپا تمام شهرهای اروپایی را در می نوردید ...تروریسم نامیدن حزب الله توسط آلمان در واقع اعلام رسمی (عدم استقلال سیاسی) آن کشور است ...
    • تمشکال IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      6 2
      آقای هایکو ماس ...اگر همین حزب الله و مقاومت نبود الان (ویروس داعش) که دست ساز شما بود با کشتار و جنایت وحشیانه در منطقه خاورمیانه باسرایت مرگبار به اروپا تمام شهرهای اروپایی را در می نوردید ...تروریسم نامیدن حزب الله توسط آلمان در واقع اعلام رسمی (عدم استقلال سیاسی) آن کشور است ...
    • مشکل گشا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      8 3
      انشالله مجلس بعدی و به تبع آن یک رییس جمهور جوان و به تبع آن فقط رای اعتماد به یک کابینه جوان.
    • رمضانعلی محمدیان US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 3
      بسم الله.با سلام به ملت مسلمان و انسان های آزاده .حاظرم غلط و حاضرم درست می باشد در رایانه های ایرانی و فارسی کلمه غلط با خط قرمز مشخص می شود اگر ایرانی و فارسی زبان باشد کسی چرا اصلاح نکند مگر اینکه ایرانی نباشد چون بی سواد هم باشد بلآخره خط قرمز را می بیند ضمنا" کیبوردهای ما در حالت عادی حرف یا با دو نقطه زیر( ي ) ندارد انگار فقط کیبوردهای متعلق به کشور های عرب زبان مثل سرزمین حجاز تحت اشغال آل سعود در حالت عادی (ي) دارند (ی) ندارند و اینجا هم تمام حروف یا را بصورت (ي) نوشته شده چرا؟و در نهایت گذشته از این سوال که دفاع از انفعال وزارت خارجه ایران در قالب شلوغ بازی در رسانه و به نوعی انداختن نارنجک دودزا برای عدم مطالبه گری از دولت لژ نحله اشراف مدعی اصلاح طلبی چه نفعی برای آل سعود و اسرائیل دارد که سربازان سایبری از آل سعود و یا خود اسرائیل دنبال این نکات ریز برای دفاع از بزرگترین سرمایه خود هستند ؟این استفاده از ظرفیت ظرف سایت مشرق جدای از خلع سلاح و استفاده از آن علیه طرف یعنی سایت مشرق به هر علت بشدت زیر ذره بین ارتش سایبری جبهه کفر می باشد و جا دارد بشدت مراقب قسمت باز خود یعنی بخش اظهار نظر باشد و حتی اگر لازم شد که هست با بستر سازی و ایجاد فضای جاذب برای مشارکت در این بخش هدایت کنند توان فکری و نوشتاری و تبلیغی بسیار عالی و فراوان و پاک افراد و گروههای دارای اندیشه و تفکر اسلامی و دردمندان دردآشنا مثل بسیج دانشجویی و انجمن های اسلامی در حوزه و دانشگاه ووو هیئت داوران باسوادی جهت انتخاب نظرات در نظر گرفته مشوق هایی نیز اعلام کنند خلاصه راه کار کردن بسیار باز استعدادهای جوانان چون چشمه های جوشان امکانات و ابزار مهیا دشمن هم دست به قداره رفتن بردن و خفتن مردن .والسلام.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    14 3
    سفرای ایران در کشورهایی اروپایی چه می‌کنند؟ صفا
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      3 1
      عشق و حال و زندگی . گاهی یه توییت هم میزنن
  • US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 6
    حالا این همه مطلب کلی نوشتین و ایراد گرفتید راه حل خودتون چیه؟! استفاده از تمام ظرفیتهایی که فرمودید یه چندتاشون نام ببرید خب. همین جوری میگید استفاده از ظرفیتها. واقعیت اینه روابط بر اساس وابستگی هایی به وجود میاد و من نمیبینم چه وابستگی اروپا می تونه به ایران داشته باشه تا بشه روش مانور داد. حالا از طرفی به دشمن ما آمریکا خیلی وابسته هستند. اگه اشتباه میکنم یکی بیاد توضیح بده ظرفیت دیپلماتیک خارجی ما در مقابل کشورهای اروپایی چی هست. در مورد آقای ماجدی هم لابد حداقل یه چیزکی بوده که یه چیز گفته. یه آدم بی سواد تازه به دوران رسیده نیست که همین جور دهن باز کنه ندونه تبعاتش چیه.
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      1 4
      کارنامه مفتضح ۷ ساله این دولت در برجام خسارت محض و سیاست خارجی واداده و غربگدایی احتیاج به ماله کشی ندارد حیا کنید
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    8 2
    مشکل اینه که اینها فقط دنیا رو در کدخدا ونوچه های اروپائی اون خلاصه کرده وقلبشون هم در گرو محبت اونها کلا درگیره.نتیجه=هرگز از عاشق انتظار درک وعقلانیت نداشته باشید ،بخصوص که هزینه عشقشون رو ملت ایران میده نه جیب خودشون.
  • حسين DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    12 2
    جريان pro Europa در سياست خارجى ايران متا'سفانه فوق العاده نيرومنده و كاسه ليسى و چكمه ليسى اين جريان را بارها شاهد بوده ايم و اين جريان مزدور يك دمل چركين است بر انقلاب ايران.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    7 3
    سفرای ایران در کشورهای اروپایی چه می‌کنند؟... خانه آخرتشان را که به یُمن آن یقه های سفید تا بالا دکمه شده شان، ساخته اند، حالا دارند یک خانه نقلی خیلی خیلی کوچک هم برای این دنیا یشان میسازند و سهمشان را از انقلاب بر میدارند
  • بابک IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    20 5
    یک جور می گید تمام ظرفیت ها انگار عضو شورای امنیت هستید.. شما که مقاله می نویسید و انتقاد می کنید لطفا ظرفیت هایی که وزارت خارجه می تونه بوسیله ی اون کشور آلمان رو تحت فشار قرار بده هم بنویسید..چند نفر خیالباف مثل شما فقط می شینن انتقاد می کنند بدون اینکه بدونن جایگاه ما در سیاست خارجی جهان کجاست
    • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      3 2
      آفرین واقعا در حد و اندازه ی اسمت حرف زدی پسر
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 0
    در دولت حاج محمود هم اینطوری بود و فقط وزارت خارجه واکنش نشون می داد
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 2
    شايد بچه اش اونجاست
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 3
    واقعا شرم آوره این جوری برخورد کرده اند که روز به روز گستاخ تر می شند
  • GB ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 3
    از این دولت واداده ی اصلاحات توقع نداشته باشید به پشتیبانی حزب الله برخیزد. اربابشون ناراحت میشه و گرین کارتشون را باطل میکنه.
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 7
    دوستان انقلابگرا یک سوال دارم ازتون... اگر سال 1400، دولت مثلا آقای رئیسی یا قالیباف یا یکی که به هر حال نظرش به رهبر نزدیکتره اومد روی کار و با آمریکا وارد مذاکره شد، واکنشتون چیه؟ البته مذاکره به سبکی که مورد رضایت آمریکا هست منظورمه، یه چیزی مثل برجام...
  • رحمان IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    7 11
    مشرق اگه بین مسلمانان فرق نمیذاری در چین کشور دوست و برادر هم مسلمانان اویغور تحت فشارن
    • DE ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      7 1
      دروغ رسانه های غربی ست که مسلمانان چین تحت فشارند . چین فقط داعشی های اویغوری رو سرکوب میکنه . خیلی از این جماعت اویغوری هم خودشون رو آلت دست امریکا و عربستان کردن .
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 3
      دلیلش فقط استقلال طلبی ایغور ها است. اما مسلمانان هویی که بعد از ایغورها بزرگترین قومیت مسلمان چین هستند داعیه استقلال طلبی ندارند و لهذا فشار خاصی هم روی آنها نیست.
  • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    4 4
    یه سوال دیگر اینکه، الان یه دولت انقلابی روی کار بود، یه دولتی که نظرش به نظر رهبر نزدیک بود، دقیقا الان چیکار میکرد به نظرتون؟ یعنی در واقع سوال درست اینه که چیکار میتونست بکنه با توجه به سطح مقبولیتی که نظام جمهوری اسلامی توی دنیا داره؟ اگه میشه با جزئیات بگین...
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 4
      14:54 اگر از 7-8 سال قبل یه دولت انقلابی سرکار بود، گندهایی رو که دوستان شما با برجام و دلار 4200 و غیره زدن رو نمیزد، با کشورهای دوست و هم جهت مثل چین و روسیه و غیره روابط نزدیکتری ایجاد کرده و به تولید ملی بهای بیشتری داده بود قطعأ موقعیت مملکت از موقعیت فعلی خیلی بهتر می‌بود و میتونست خیلی کارهای دیگه بکنه. سطح مقبولیت از طرف آمریکا و ایادیش معیار خوب یا بد بودن اعتبار جهانی کشور ها نیست. وبیشتر به سطح وابستگی میشه تعبیرش کرد که هر چی بیشتر باشه شما مطیع تر و بی عکس العمل تر خواهید بود و ایران قرار نیست تو این دام بیفته!!! تو این 40 سال اخیر کدوم یک از کشورهای اروپایی یا آسیایی مثل ژاپن و... تونستن عکس العمل شدیدی به هر بلایی که آمریکا سرشون آورده بدن؟؟؟ یکیشو نام ببرید!! مگه بگین آمریکا که کار بدنمیکنه که!!!
  • مرصاد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 4
    دیپلماسی لال و بی زبان !!
  • ghazanfariomid@yahoo.se IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 3
    اصلاح طلب ها کلا غربگرا هستند. آلمان پس از شکست در جنگ جهانی دوم دیگر کشور مستقلی نبوده است. ژرمن ها بابت شکست در جنگ جهانی باید تا ابد به صیهونیست ها باج دهند.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 5
    امضا کنندگان برجام ، چه انگیزه ای برای پاسخگوئی دارند ..فعلا دارند تعامل میکنند ..
  • IT ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    10 7
    برید بجنگید باهاشون!!!! ولی بعدا نمیتونید برای چک آپ و درمان برید بیمارستان پروفسور سمیعی!!!!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    4 3
    چرا در امورداخلی آلمان دخالت می کنید؟ اگر آلمان بگوید چرا حقوق بشر را رعایت نمی کنید متهم به دخالت می کنید؟
    • IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      2 3
      کجااسفند ۹۶ دولت آلمان در توهینی آشکار و اقدامی گستاخانه از تأمین سوخت هواپیمای حامل محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امتناع کرد شرکت های آلمانی از ترس تحریم سوخت ندادن دولت هم دست به دامان ارتش شد
  • حسن IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 3
    بیصبرانه منتظر هستیم که مجلس جدید در ماه آینده چگونه با سیاست خارجی برخورد خواهد کرد .
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 3
    اقایان خوابند
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 0
    دخالت در امور داخلی دیگران ممنوع .
  • مه مه DE ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    8 3
    مشرق خيلي بي انصافي! وزارت خارجه كوتاهي نكرده، من خودم شنيدم ظريف وقتي تو دفتر كارش اين خبر را از تلوزيون يورونيوز شنيد خودكار مونت بلانژ خودشو پرت كرد طرف تلوزيون!!
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 3
    این وزارت درقدوقواره کشوروتعامل مناسب باآنها نیست.
  • DE ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    سفرای ایران در کشورهای اروپایی چه می‌کنند؟ با شرکتهای ایرانی و شرکتهای دولتی ایران و برو بچ دایم جلسه میگذارن تا بروبچ و اقوام و دوستان خودشون رو در این شرکتها استخدام کنند اقامت بگیرن دوتابعیتی بشن مقیم بشن دانشگاه برن ...بالاخره آدم که همیشه سفیر نیست بازنشست که شد میخواد بیاد همین جاها زندگی کنه بخاطر همین اصلا به پرو پای دولت های اروپایی نمیپیچند که برای خودشون پرونده درست کنند که نتونن دوتابعیتی بشن.همین کارها را میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس