کد خبر 975227
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

سرور اختصاصی در اصل مانند اجاره کردن یک مکان است که به صورت سالیانه هزینه این اجاره را پرداخت می کنید و بیشتر برای موسسات و سازمان های بزرگ و یا اشخاص حقیقی مانند صاحبان سایت های دانلود یا سایت های بازی های آنلاین که مایل نیستند به هر دلیلی از سرورهای اشتراکی با دیگر اشخاص یا دیگر سازمان ها استفاده کنند، کاربرد دارد.

همان طوری که اطلاع دارید هر سایت اینترنتی برای میزبانی و سرویس های تحت وب خود به یک سری امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه های کامپیوتری نیازمند است و در این طور مواقع یکی از راه حل های موجود استفاده از سرور اختصاصی است که در اصل این سرورهای اختصاصی یک کامپیوتر هستند که تجهیزات مختلفی را در بر می گیرد از جمله هارد دیسک های پر سرعت، حافظه رم با سرعت و حجم و کیفیت بسیار بالا، پردازنده یا همان CPU هایی با چندین هسته که بتوانند به صورت شبانه روز و بدون اینکه خراب شوند، کار کنند.

سرورها به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

سرورها به 3 دسته تقسیم بندی می شوند:

v   دسته اول سرور اشتراکی: این نوع سرورها به هاست های اشتراکی هم معروف هستند که یکی از رایج ترین، عمومی ترین، ارزان ترین و در عین حال راحت ترین هاستینگ ها برای میزبانی سایت ها به شمار می روند. در سرور اشتراکی به طور معمول چند سایت به صورت همزمان از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری یک سرور استفاده می کند.

v   دسته دوم سرور مجازی (VPS): سرور مجازی در اصل خدماتی بین سرور اختصاصی و اشتراکی را به مشتریان خود عرضه می کند. به خاطر اینکه در سرور مجازی سخت افزارهای سرور بین مشتریان و استفاده کننده ها به حالت مجازی یا همان VPS به اشتراک گذاشته می شود. اما چیزی که کاملاً مشهود است این است که در این نوع سرورها از تکنولوژی مجازی سازی برای پارتیشن بندی استفاده می شود که در هر پارتیشن، سخت افزارهای موجود به مانند سرورهای اختصاصی یک سخت افزار مجزا است و به همین خاطر می توان آن را یک سرور اختصاصی نامید.

v   دسته سوم سرور اختصاصی: این نوع سرورها را هم که در بالا توضیح دادیم و باز هم می توان اشاره کرد که سرورهای اختصاصی یک کامپیوتر قدرتمند است که تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری آن فقط برای میزبانی یک سایت در دنیای وب استفاده می شود.

کاربرد سرور اختصاصی در چه جاهایی است؟

از این نوع سرورها در زمینه های مختلفی استفاده می شود که به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

v   میزبانی سایت ها

v   استفاده برای دیتابیس، پراسس سرور، ایمیل سرور و غیره

v   استفاده کردن برای نگهداری اطلاعات

v   مدیریت، کنترل و همچنین ارزیابی شبکه های کامپیوتری

و خیلی از موارد دیگر که بسته به سخت افزاری که استفاده می شود ممکن است برای کاربردهای خاصی از این نوع سرورها استفاده شود.

به چه کاربرانی می توان سرور اختصاصی را پیشنهاد داد؟

به طور حتم این سرورها در مواقعی خاص استفاده می شود که صاحب وب سایت بتوانند هزینه ماهانه یا سالانه آن را پرداخت کنند. اما در این بین به کاربرانی خاص می توان استفاده از این سرورها را پیشنهاد داد. از جمله

v   وب سایت هایی که مشتریان خیلی زیادی دارند

v   وب سایت هایی که بازدید کننده و ترافیک بالایی را در روز به نام خودشان ثبت می کنند

v   سایت های اشتراک ویدیو

v   فروشگاه های اینترنتی بزرگ و متوسط

v   سایت های داینامیک که از نرم افزارهای پایگاه داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند

v   سازمان هایی که مایل به استفاده از سرور اشتراکی نیستند

v   کسب و کارهای بزرگ و پیچیده

v   سایت هایی که برای رضایت مشتری، قابلیت اعتماد سازی و همچنین پایداری بالا به دنبال پهنای باند هستند

چه ویژگی هایی در یک سرور اختصاصی نهفته است؟

به طور حتم استفاده کردن از سرورهای اختصاصی مزایای خیلی زیادی را برای مدیران و صاحبان وب سایت ها دارد که اگر اغراق نباشد عمومی ترین مورد آن استفاده از تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری سرور، امنیت بسیار بالای سرور و همچنین قابل اعتماد بودن این نوع سرورها است.

اگر اقدام به خرید سرور اختصاصی کردید به راحتی می توانید از یک یا چند IP که هیچ اشتراکی با دیگر کاربران ندارد استفاده کنید و مزیت آن این است که مشکلی برای سئو سایت به وجود نمی آید و همچنین از اسپم شدن ایمیل های وب سایت جلوگیری می کند.

اما ویژگی هایی که در سرور اختصاصی وجود دارد به چند مورد خلاصه می شود. از جمله

v   کاربرانی که این نوع سرورها را خریداری می کنند کنترل کاملی روی تمامی منابع سخت افزاری و نرم افزاری سرور را دارند

v   این نوع سرورهای اختصاصی به خاطر اینکه به صورت اشتراکی نیست پس به طبع عملکرد بهتر، ثبات و همچنین از اعتماد و اطمینان بیشتری برای استفاده برخوردار است

v   مشتری و کاربرانی که مایل به استفاده هستند به راحتی حق انتخاب دارند که چه سخت افزار، سیستم عامل، برنامه های کاربردی، کنترل پنل و غیره را در سرورشان پیاده سازی کنند

v   سرورهای اختصاصی به خاطر اختصاصی بودنش باعث شده تا دارای حریم خصوصی داخلی برای محافظت در برابر ویروس ها، نرم افزارهای هک و مخرب، هرزنامه، DDOS و دیگر حملات باشد.

v   با استفاده از سرورهای اختصاصی کاربر به راحتی می تواند با هزینه های کم به منابع محاسباتی بالا دسترسی داشته باشد

v   با توجه به اختصاصی بودن این سرورها این مزیت به وجود می آید که از دیگر سایت ها هیچ خطری متوجه وب سایت کاربر نمی شود. تأثیراتی مانند استفاده بیش از حد از پهنای باند سرور، CPU یا RAM

معرفی گروه میزبانی وب برتینا

یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کند شرکت فناوری پیشرفته پارسیان (با نام تجاری برتینا) به آدرس اینترنتی https://www.bertina.ir می باشد که از سال 1383 فعالیت کاری خودش را شروع کرده و در حال حاضر با 15 سال فعالیت توانسته به صورت تخصصی در زمینه ارائه راهکارهای نوین خدمات میزبانی وب، نرم افزارها، سخت افزارها و خدمات تحت شبکه و اینترنت فعالیتی مستمر داشته باشد.

شرکت برتینا همواره سعی کرده با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و متعهد و کاملاً مجرب به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته خدمات پشتیبانی وب سایت شما را داشته باشد تا بدون هیچ مشکلی بتوانید در دنیای وب به ارائه خدمات و کسب درآمد بپردازید.

برای دریافت مشاوره رایگان از شرکت فناوری پیشرفته پارسیان (با نام تجاری برتینا) در خصوص خرید سرور اختصاصی می توانید با شماره تلفن 61064-021 تماس حاصل فرمایید.

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس