کد خبر 975075
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
نجفی

احمد زید آبادی در مطلبی به انتقاد از ادعاهای روز گذشته محمدعلی نجفی مبنی بر مهدورالدم دانستن میترا استاد پرداخت.

به گزارش مشرق، روز گذشته اولین جلسه از دادگاه محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران به جرم قتل میترا استاد برگزار شد.

اما نماینده دادستان، روز گذشته با اشاره به دست نوشته های کشف شده از محمدعلی نجفی اشاره کرد که در آن نوشته شده "مهدور الدم بودن میترا استاد از نظر من ثابت شده است."

بیشتر بخوانید:

تلاش برای جلب رضایت اولیای دم با چاشنی اتهام

فیلم/ جزئیات نخستین جلسه دادگاه نجفی

با این وجود مهدورالدم دانستن میترا استاد توسط نجفی از جمله ادعاهایی است که واکنش های منفی فراوانی را به دنبال داشته چرا که به عقیده بسیاری این ادعا تنها توجیهی غیرقابل قبول برای انجام یک جنایت ناجوانمردانه است.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب در همین خصوص نوشت: «نحوۀ دفاعیات وکلای نجفی از او، از همین ابتدا سمت و سویی انحرافی به خود گرفته است. پیش کشیدن بحث "مهدورالدم" بودن خانم میترا استاد از اساس بی‌ربط و ظالمانه است به طوری که به جای کمک به نجفی، از قضا افکار عمومی و خانوادۀ مقتول را علیه او سخت برمی انگیزد.

به نظرم دکتر نجفی باید همان تشخصی را که از او سراغ داریم در دادگاه نیز به نمایش بگذارد. قتل خانم استاد به هر دلیل و انگیزه‌ای که انجام گرفته باشد، به هیچ وجه توجیه بردار نیست. از این رو، بهتر است نجفی به جای چنگ زدن به دستاویزهای سستی که نه فقط نجات بخش نیستند بلکه سبب سقوط می‌شوند، اعتراف کند که در تمام طول ماجرا مرتکب اشتباه شده است و از اینکه تا آنجا پیش رفته که سودا بر او غالب شده و انسانی را به قتل رسانده است اظهار پشیمانی کند و در نهایت عفو بخواهد.»

این در حالی است که پس از این جنایت، برخی رسانه های اصلاح طلب با هدف توجیه این موضوع و همچنین تبرئه شهردار سابق تهران، مسائل نادرست زیادی از جمله مسلمان نبودن میترا استاد و یا قاتل نبودن محمدعلی نجفی را مطرح کردند که خلاف آنها به مرور زمان اثبات شده و هیچکدام نمی تواند این حادثه را توجیه کند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس