کد خبر 975069
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
یادداشت نمایه

ایرانیان نشان داده‌اند که شطرنج‌بازان خوبی هستند و در موقعیت مناسب از مهره‌های در اختیار خود استفاده می‌کنند ضمن این‌که در ادبیات سیاسی به هنر قالی‌بافی ایرانیان نیز ‌اشاره می‌شود.

به گزارش مشرق، «علی اکبری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:


 جمهوری اسلامی در راهبرد خود اعلام کرده «دوران بزن و در رو» تمام شده است و اگر تعرضی به ایران اسلامی صورت پذیرد، متجاوز حتماً با پاسخ سخت و کوبنده ایران مواجه خواهد شد و این ایران است که محدوده زمانی، مکانی و نوع اقدام و به‌عبارت ‌دیگر چگونگی پاسخ به متجاوز را تعیین خواهد کرد. عملکرد جمهوری اسلامی ایران نیز این امر را اثبات نموده است. به‌عنوان نمونه ۱۷ خردادماه سال ۱۳۹۶ تروریست‌های داعشی به ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) حمله کردند. پس از اتمام عملیات تروریستی و در همان روز، سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای، وعده انتقام از این عملیات تروریستی را داد و در تاریخ ۲۸ خردادماه ۱۳۹۶ در عملیاتی که به نام «لیله‌القدر» نام‌گذاری شد، در حمله به مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه به وسیله شش فروند موشک بالستیک، به وعده داده شده عمل کرد.

بیشتر بخوانید:

تکذیب توقیف کشتی ایرانی توسط مصر

عربستان کشتی ایرانی را پس نمی‌دهد

جبل الطارق آماده آزادسازی نفتکش ایرانی است


بار دیگر در پاسخ به حمله تروریستی ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در اهواز که توسط عناصر وابسته به گروهک‌های تکفیری صورت گرفت و منجر به شهادت تعدادی از هموطنان و ازجمله یک کودک خردسال گردید، جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر همین راهبرد، در نهم مهرماه ۱۳۹۷، طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با شلیک شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریست‌ها در کشور سوریه را هدف قرار داد.


در آخرین نمونه نیز می‌توان به گلوله‌باران مقرهای گروهک‌های تروریستی در منطقه اقلیم کردستان توسط سپاه پاسداران در اواخر هفته گذشته در پاسخ به انجام عملیات تروریستی این گروهک‌ها در داخل خاک کشورمان که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان گردید ‌اشاره کرد. در این عملیات علاوه‌بر استفاده از توپخانه، پهپادهای رزمی نیز مشارکت داشته و اهداف موردنظر را منهدم نمودند.


اکنون و پس از راهزنی دریایی انگلستان، مسئولین سیاسی و نظامی کشورمان به انگلستان هشدار داده‌اند بدون قید و شرط و به سرعت، نفتکش توقیف‌شده را رها کنند و فارغ از این‌که انگلستان در این خصوص چگونه رفتار نماید، اعلام ‌شده که پاسخ مناسب توسط ایران به این راهزنی دریایی داده خواهد شد. جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم کشور با بیان اینکه اقدام انگلیسی‌ها کاری بسیار سخیف، غلط و ‌اشتباه بود و به زیان آنها است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که در سطح جهان، خطوط کشتیرانی از امنیت کامل برخوردار باشد و به انگلیسی‌ها گوشزد می‌کنم که شما آغازگر ناامنی هستید و تبعات آن را بعداً درک خواهید کرد.


سرلشکر باقری رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان نیز درخصوص توقیف یک فروند نفتکش حامل نفت ایران از سوی انگلیس به اتهامات واهی در آب‌های بین‌المللی تأکید کرد: این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و به صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار مدنظر قرار خواهد گرفت. ایشان اعلام داشت: وجوه برجسته ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز با امتیازات دشمن قابل مقایسه نیست و ما دست برتر را داریم.


با توجه به معتبر بودن این تهدید و باور قطعی طرف مقابل مبنی بر صحت داشتن گزاره اقدام متقابل توسط ایران، شاهد ترس و واهمه در طرف انگلیسی هستیم. توقف یک نفتکش انگلستانی در منطقه خلیج‌فارس و عدم خروج از تنگه هرمز از ترس اقدام متقابل ایران و در نهایت همپایی [اسکورت] این نفتکش توسط کشتی نظامی انگلستان برای خروج از منطقه، این امر را اثبات می‌نماید که گزینه اقدام متقابل ایران، در فضای ادراکی و شناختی نظامیان و سیاسیون انگلستانی، به یک گزینه معتبر، باورپذیر و حتمی‌الوقوع، تبدیل شده است.


 با این وصف هرچند انگلستان با اقدامات سخیف تلاش می‌نماید مانع از اقدام متقابل ایران شود لیکن ایجاد این ترس و واهمه، خود یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای تحقیر بیشتر انگلستان است. نیرویی که در آماده‌باش قرار دارد، بیش از نیروهایی که یک درگیری را تجربه کرده‌اند در فشار روانی به سر می‌برد. این فضای وهم‌آلود، روحیه و ذهن نیروی نظامی را تخریب می‌نماید به‌ویژه آن‌که نیرویی که هم‌اکنون در آماده‌باش قرار دارد، سمت و کیفیت حمله را نمی‌داند. نیروهای نظامی انگلستان در منطقه و تمام کشتی‌های این کشور اعم از نفتکش و غیر آن می‌توانند سمت و سیبل هدف ایران باشند. انتشار برخی اخبار مجعول مبنی بر این‌که قایق‌های سپاه در توقیف یک نفتکش انگلستانی ناکام بوده‌اند را باید در راستای تقویت روحیه نیروی‌های انگلیسی مستقر در منطقه ارزیابی کرد. سپاه پاسداران همواره در منطقه خلیج‌فارس به منظور صیانت از مرزهای خود و حفظ امنیت منطقه، حضور فعال دارد و قرار نیست عملکرد عادی خود را با نظر و رأی دیگران، تغییر دهد. اگر ایرانیان قصد توقف نفتکش انگلستان را داشتند، این امر صورت می‌پذیرفت و کشتی نظامی انگلستان نیز هیچ غلطی نمی‌توانست انجام دهد.


ایرانیان نشان داده‌اند که شطرنج‌بازان خوبی هستند و در موقعیت مناسب از مهره‌های در اختیار خود استفاده می‌کنند ضمن این‌که در ادبیات سیاسی به هنر قالی‌بافی ایرانیان نیز ‌اشاره می‌شود. ایرانیان با صبر و طمأنینه، گره‌ها را می‌زنند و در پایان، از ترکیب این گره‌ها، یک قالی نفیس تولید و رونمایی می‌شود. ایران به این دزدی دریایی انگلستان، پاسخ شایسته که علاوه‌بر پشیمان‌کننده بودن، تحقیرکننده نیز باشد خواهد داد و در این اصل، هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. تنها اقدامی که انگلستان می‌تواند انجام دهد این است که با رها کردن کشتی توقیف‌شده و عذرخواهی رسمی از ایران، خسارات وارده را نیز جبران نماید تا شاید بتواند به این وسیله از شدت اقدام متقابل ایران، بکاهد. هر مؤلفه و متغیر دیگری از سوی انگلستان با تصور ممانعت از اقدام متقابل ایران صورت پذیرد، تنها باعث آسیب‌پذیری و خسارت بیشتر برای طرف انگلستانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    56 41
    سوال. اینجاست. تاکی. باید سیلی. زد. گویا،، به. تمام. دنیا. باید. سیلی. بزنیم، نه. نميشه، این. راهش. نیست، تاکی مردم. بخاطر. سیلی زدنها وسیلی خوردنهاتون، وضع. زندگيشون. اینطور درفلاکت باشه،
    • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      27 17
      سیلی هایی که مردم میخورند از انتخاب اشتباهشان دربزنگاهها است.. سیب زمینی وپیاز ومرغ وبازار ....ربطی به دشمن ندارد .. مجلس مرده ودولت محتضر است..همه را هم خودمان انتخاب کردیم...
    • مصطفی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      22 9
      بله با تعاملی که در برجام کردید و روی ناصرالدین شاه رو سفید کردید خیلی خوشبخت شدید. بفرما پراید ۵۰ ملیونی و دلار ۱۳۰۰۰ تومنی و گوشت ۱۲۰ هزار تومنی نوش جان کن تا ببینی سازش چه مزه ای میده
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      18 7
      عزیزم ما شروع کننده سیلی زدن نیستیم این حق ماست تا پاسخ کسی که به ما سیلی زده رو بدهیم دنیا باید بفهمه ایران، رفتارش با ما باید بر اساس احترام باشه نه قلدری در ثانی، این چهار پنج تا کشور قلدر، همه دنیا نیستن!
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      8 1
      ظریفی یا عراقچی یا زیبا کلام شایدم علی مطهری .جون مادرت کدومشونی
    • LT ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      0 0
      شما مثل اینکه قدرت بریتانیای کبیر را دست کم گرفته اید؟
  • هادی IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    34 4
    تنها راه اینه عین همان پهباد آمریکای ملعون ساقط شد هیچ غلطی نتوانستند بکنند انگلیس که قوی تر از آمریکا نیست یه کشتی یا چند تا از نیروهاشان عین ملوان های آمریکایی به گروگان بگیرین به التماس می افتند مرگ بر انگلیس آمریکا و سعودی و اسراییل و طرفداران اینها
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    13 13
    خخخخخخخخخخخ فعلا به فکر مرهم باشید برای سیلی هایی که خوردید
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      15 5
      خخخ و مرگ فعلاً با عکس پهپاد دود شده ۳۰۰ میلیون دلاری عزاداری کنید تا سیلی بعدی....
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      6 1
      ما منتظر انتقام هستیم
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    18 1
    دلاوران سرزمین باقدمت وبااسالت باید باردگر درس خوبی به روباه پیر وخبیث بدهند که درسطح جهانی درخور واویزه گوشی برای دیگر نوکران ومزدورانشان باشد
  • شیروان آسودی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    16 9
    الحق که ایران قدرتمند است در طول 8سال دفاع مقدس ذره ای از خاک ایران به یغما نرفت . درود بر سید علی جانم فدایت
  • دانا ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    31 3
    یعنی چقدر دلم میخواد این انگل استان رو تحقیر کنیم !! روبهان پیر
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    8 1
    روباه پیر تاوان سالها ظلم وغارت ملت ها راخواهد پرداخت، این کاسه لیسیهاودم تکان دادن‌ها برایش ثمری ندارد، انتقام نزدیک است
  • فش نیوز IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    19 1
    پدر این روباه زرد رو باید درآورد وپوستشون رو توی خلیج همیشه فارس بکنیم یا علی
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    22 1
    زمانی ناوهای انگلیسی وارد آبهای ساحلی ایران شدند و بندر بوشهر و دلوار را به توپ بستند و نیرو پیاده کردند و رییس علی دلواری و صدها نفر از مردم بیگناه ایران را به شهادت رساندندو دولت بی عرضه ایران هیچ کاری نمی توانست بکند. در دوران دفاع مقدس ناوگان غربی و شرقی با عنایت به ناتوانی ایران در خلیج فارس به سکوها و کشتی های ایران حمله کردند و جواب های کوتاهی گرفتند ولی امروز انگلیسی ها در خلیج فارس از ترس به خود میلرزند و مثل دزدان دریایی در تنگه جبل الطارق جلوی کشتی ایران را میگرند و باید منتظر پاسخ ما باشند . در مقابل این زورگویان اگر قوی نباشی باید منتظر جسارت و بی ادبی باشی. با درود بر نیروهای مسلح ایران که اینگونه رعب و ترس به تن دشمنان ایران انداخته اند
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    11 6
    چقدر لاف می زنه کیهان! اینا تو تخیل غرقن. تا وقتی دانش آموختگان گلاسکو تو مصادر کشور هستن، مادر نزاده به انگلیس تعرض بشه. جشن ملکه برقرار. ناموس ایرانی رو داخل کشور حراج کردن. کشتی شو خارج نگیرن؟! مثل حملات اسرائیل به سوریه فقط هارت و پورت می کنیم.
  • حسام AE ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    9 1
    سیلی سخت فقط با اقدام عملی نواخته میشه نه با حرف و تهدید..زیر دریا رو یعنی در محدوده جایی که یکی از کشتی های انگلیس یا یکی از شناورهاشون هست بمب قوی انفجار کنین طومارش پیچیده میشه.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    13 1
    مرگ بر روباه پیر و عجوزه اش به اذن خدا و همت سپاهیان اسلام تحقیر روباه پیر نجاست خار نزدیک است
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    10 1
    رهبر معظم انقلاب اسلامی شما پناهگاه مردم هستید. مردم ایران تقاضا دارند و خواهمشمند هستند- که سریع به راهزنی علنی انگلیسی های خبیث پایان داده شود. مردم احساس حقارت کرده غرورمان جریحه دار شده و منتظر اقدامی قاطع در برابر این کشور دزد هستند. خواهشمند است نیروهای مسلح چند کشتی این کشور را توقیف نمایند. تا بفهمند ایران چگونه پاسخ می دهد.
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    17 3
    اقدام ایران پرستیژ نظامی انگلستان را نیز مانند آمریکا درچشم جهانیان ازبین خواهدبرد.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    8 5
    البته در تحقق این راهبرد؛ مانع بزرگی همچون دولت بی تدبیرغربزده و فشل و دیپلماسی لبخند و التماس دیپلماتهای برجامی وجود دارد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    9 0
    کافیه ایران یک کم رو تنگه هرمز انگشت بزاره یا یکی دو تا نفتکش انگلیسی را برای یکی دو ساعت معطل کند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    7 3
    ایرانیها زیرآبی هم خوب میرن. برای همین رکورد دار اختلاس های نجومی هستیم.
  • محمدامیرزاده IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    1 7
    بابا عرضه اینکارو ندارین همینطور جراتشو نیروی دریایی انگلیس ارتش بی عرضه رو خواهدترکوند البته اگر اونا ایکار رونکنند نمایندگان بی عرضه مجلس به جانب داری از نیروی دریایی انگلیس تحسن کرده ووزیرکشورووزیردفاع رو استیضاح نکنن خوبه
  • US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    11 0
    تازه انگلیس با پر رویی گفته ثابت کنید برای سوریه نفت نمیبردید تا آزاد کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس