کد خبر 975031
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
پلیس فتا

رئیس پلیس فتا هرمزگان از دستگیری عامل انتشار مطالب خلاف واقع علیه یک خانم خبر داد.

به گزارش مشرق، علی اصغر افتخاری گفت: با مراجعه یکی از شهروندان هرمزگانی مبنی بر ایجاد مزاحمت در فضای مجازی با ایجاد صفحه شخصی جعلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وجود این صفحه شخصی جعلی باعث اخراج شاکی از محل کارش شده است، ادامه داد: با بررسی دقیق کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید که صفحه توسط شخص دیگری ایجاد و اداره می شود.

بیشتر بخوانید:

مختصر دانستنی های جرائم رایانه ای

افتخاری افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: در بازجویی بعمل آمده، متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده که با روبه‌رو شدن با مستندات و ادله جمع آوری شده لب به اعتراف گشود.

این مسئول انتظامی افزود: متهم از همکاران شاکی بوده است که به دلیل حسادت و موفقیت شاکی در محیط کاری ابتدا یک صفحه جعلی به نام وی ایجاد و با بارگزاری محتوای مجرمانه و مطلع نمودن مسئولین محل کارش، توطئه اخراج وی را طراحی می کند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه افراد در فضای مجازی باید مراقب رفتارهای خود باشند، ادامه داد: فضای مجازی مثل یک شمشیر دولبه است که اگر از آن درست استفاده شود برای جامعه و خود فرد مفید خواهد بود و اگر افرادی جنبه های منفی آن را دنبال نمایند خودشان متضرر می شوند و قانون هم در برابر آنها خواهد ایستاد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت هرگونه مشکل و مزاحمت در فضای مجازی می توانند از طریق مراجعه حضوری و یا سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی گزارش خود را ارسال نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس