واکنش نادر طالب زاده به تحریم جدید آمریکا: "افق نو" ۴ ماه دیگر برگزار می شود

حذف این مستند به دلیل سلیقه یک مدیر سازمان صدا و سینما اتفاق افتاد و بعدها هم خیلی غریب و در ساعت‌های کم‌مخاطب پخش شد.

به گزارش مشرق، نادر طالب‌زاده از همکاران شهید آوینی در تولید مستند «خنجر و شقایق» ناگفته‌هایی را از سانسور این مستند در صداوسیمای تحت مدیریت محمد هاشمی رفسنجانی بیان کرد. طالب‌زاده در قسمت اخیر برنامه «نقد سینما» که جمعه ۲۱ تیر از شبکه پنج سیما پخش شد گفت: در اولین سالگرد جنگ بوسنی، سه قسمت «خنجر و شقایق» تدوین و آماده شده بود. وقتی سه قسمت پخش شد، در کمال ناباوری صدای آوینی حذف شد. این ماجرا حدود یک سال قبل از شهادت آوینی (در سال ۱۳۷۱) رخ داد و همه شوکه شده بودند.

بیشتر بخوانید:

جیسون رضائیان خطرناکتر است یا حسام الدین آشنا؟!

وی افزود: یکی از مسئولان ارشد سازمان صداوسیما از صدای آوینی خوشش نمی‌آمد و این ماجرا سبب واکنش و اعتراض وسیع سه نویسنده شد.بنابراین در سه شماره کیهان، سه نوشته مفصل به قلم نصیری، آوینی و حسین بهزاد منتشر شد. متن آوینی آن قدر تند بود که نصیری باید یک سومش را حذف می‌کرد.  طالب‌زاده تصریح کرد: پخش‌نشدن صدای آوینی از تلویزیون منجر به اتفاقات خوبی در سازمان شد و حتی به تفحص مجلس از صداوسیما و تغییر مدیریت انجامید.

وی ادامه داد: حذف این مستند به دلیل سلیقه یک مدیر سازمان صدا و سینما اتفاق افتاد و بعدها هم خیلی غریب و در ساعت‌های کم‌مخاطب پخش شد و کسی متوجه نشد چه چیزی بوده است. در حالی که موضوع بی‌اهمیتی نبود؛ یک بحران در اروپا بود و شاید تنها کار بین‌المللی آوینی بود که نظر او نسبت به انقلاب اسلامی در خارج از ایران در وجب به وجب فیلم دیده می‌شد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمجتبی‌غضنفری IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    2 0
    خداازآنهانگذرداگرچه روسیاهی همیشگی برای آنهاست بخصوص اکبرشاه بی وجدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس