کد خبر 974197
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
گانتس

یک مسئول در ارتش رژیم صهیونیستی از مشکلاتی پرده برداشت که ارتش در جریان جنگ ۲۰۱۴(جنگ ۵۱ روزه) علیه نوار غزه با آن روبرو بود.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی مکور ریشون به نقل از ساسون حداد مشاور اقتصادی سابق رئیس ستاد مشترک  ارتش رژیم صهیونیستی نوشت عملیات ربودن سه شهرک‌نشین(صهیونیست) در نزدیکی الخلیل در ژوئن ۲۰۱۴ و در آستانه جنگ جولای ۲۰۱۴ علیه نوارغزه نشان داد که انبارهای  ارتش اسرائیل با کمبود مهمات و تجهیزات روبرو است. وی افزود در سایه تغییرات در تعیین بودجه ارتش در تابستان ۲۰۱۴، ارتش مجبور به توقف ولغو تمرینات نظامی شد.

بیشتر بخوانید:

شهادت ۱۶ کودک فلسطینی از آغاز سال ۲۰۱۹

مقام نظامی صهیونیست: القسام به اسناد نظامی ما دست پیدا کرد

این مقام صهیونیست اظهار داشت واقعیت بودجه  ارتش اسرائیل در آن زمان(جنگ غزه) هر چند به حدی که ارتش بدون تجهیزات نظامی باشد، نرسید، ولی هنگامی که شما تصمیم بگیرید چگونه پاسخ نظامی بدهید و چگونه دست به  عملیات نظامی بزنید، در آن صورت ذخایر و انبار تسلیحات و مهماتی را که در اختیار دارید، در نظر می‌گیرید که این موضوع در دسترس نیست.

حداد تاکید کرد ارتش اسرائیل در آن زمان به وضع آماده‌باش بی‌نهایت پایینی در سطح نیروی زمینی رسیده بود، زیرا مقادیر کافی تجهیزات و مهمات وجود نداشت و قطعا مقادیر تجهیزات و مهمات کافی برای ورود به جنگ فراگیر و گسترده وجود نداشت و این مسئله قطعا تاثیرگذار بود.

وی افزود برای اینکه دوباره غزه را اشغال کنیم، به تعداد زیادی تانک در داخل نوار غزه نیاز داریم و گمان نمی کنم که ما به اندازه کافی تجهیزات و تسلیحات برای عملیات اشغال مجدد در اختیار داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد امضای توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵، به اسرائیل این امکان را داد که بودجه را به سمت مقاصد دیگر منتقل کند، اسرائیل حقیقت تهدید ایرانی را درک می‌کند و به بهترین وجه برای آن آماده می‌شود.

تهدید گانتس به جنگ گسترده علیه غزه

بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی و سفید) و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که یکی از نامزدهای تصدی نخست‌وزیری آینده رژیم به شمار می‌رود، با دادن تعهد برای هر مسئله‌ای در زمینه سیاسی به ویژه در خصوص فلسطینیان مخالفت می‌کند، وی امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی طوری صحبت کرد که گویی تلاش می‌کند از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم در دو موضوع فلسطین و ایران تقلید کند.

گانتس در خصوص نزاع اسرائیل و فلسطینیان اظهار داشت حزبش تلاش خواهد کرد به سازشی دست یابد در شرایطی که توانمندی های امنیتی خود را حفظ کنیم. گانتس در عین حال خود را همانند فردی نشان داد که رهبری کنونی فلسطین(تشکیلات خودگردان) را نمی‌پذیرد. وی افزود در صورتی که فردی وجود داشته باشد که بتواند با وی حرف بزند، وارد روند سیاسی خواهد شد. گانتس در اشاره به عدم تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین اظهار داشت متعهد می‌شویم که هیچ کس از سوی کاحول لاوان مورد آزار و اذیت قرار نگیرد.

گانتس درباره ترکیب کابینه احتمالی به ریاست خود اعلام کرد از حزب لیکود و حزب یسرائیل بیتینو به ریاست آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق) دعوت خواهد کرد، وی در عین حال تصریح کرد که هرگز با بنیامین نتانیاهو در یک دولت وارد نخواهد شد. وی افزود ما تلاش‌های خود را به کار خواهیم گرفت تا هیچ کس را منزوی نکنیم، ما فقط مخالف افراط‌گرایان هستیم.

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به وضعیت امنیتی در نوار غزه اشاره کرد و گفت دولت نتانیاهو به اندازه کافی در برابر گروه‌های فلسطینی در نوار غزه قاطعیت ندارد و عاقلانه نیست که (در اشاره به یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در نوار غزه) طرح هایی را بر اطراف(شهرک های صهیونیست نشین) غزه دیکته کند، شایسته نیست از خودمان بپرسیم که آیا موشک یا بالنی پرتاب خواهد شد یا فردی از تونل نفوذ خواهد کرد،‌ بادبادکی به پرواز در می‌آید، ولی ما به سمت آن موشک شلیک می‌کنیم، مسئله بسیار ساده است. گانتس همچنین تهدید کرد : اسرائیل در صورتی که حماس به تنش ادامه دهد، دست به تجاوز وسیعی علیه نوار غزه خواهد زد.

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره احتمال دستیابی به توافقی درباره نوار غزه اظهار داشت اگر حماس الان پرتاب بالن‌ها و بادبادک‌ها را متوقفکند و امکان حرکت به سمت توافق وجود داشته باشد، مسئله ایده‌ال خواهد بود.

گانتس افزود حماس حملاتش را به اسرائیل متوقف نمی کند و من توافق طولانی مدت را بسیار تایید می‌کنم که آنها به آن پایبند باشند.

وی به موضوع ایران اشاره کرد و مدعی شد گزارش‌ها درباره حمله ایران به نفتکش‌ها و کشتی‌ها در خلیج(فارس) دلیل دیگری برای اثبات این مسئله است که ایرانی ها مشکلی جهانی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    قومی که شمارا به دریا میریزدوغرق میکند به لطف خدا ماایرانی هاهستیم ودرحال حاضر در منطقه ثابت شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس