مقام نظامی صهیونیست

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، شاخه نظامی حماس در ماجرای عملیات خانیونس به اسناد نظامی و تجهیزات صهیونیستی دست پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، «گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد، گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در عملیات «خانیونس» موفق شد بر تجهیزات کماندوهای صهیونیستی مسلط شود.

بیشتر بخوانید:

انصارالله یمن چگونه موازنه وحشت را ایجاد کرد؟

شبکه صهیونیستی «کان» در این باره گزارش داد، آیزنکوت  در جلسه‌ای پشت درهای بسته اعلام کرد: (در زمان عملیات) جنگنده‌های اسرائیلی عمدا خودروهایی را که نیروهای ویژه (کماندوهای اسرائیلی) در اختیار گرفته بودند، بمباران کردند تا تجهیزات و دستگاه‌های آن به دست حماس نیفتد اما با این حال حماس موفق شد بر این دستگاه‌ها و اسناد نظامی دست پیدا کند.

تیمی آموزش‌دیده از کماندوهای رژیم صهیونیستی بیستم آبان‌ماه ۱۳۹۷ (۱۱ نوامبر ۲۰۱۸) با هدف انجام عملیاتی اطلاعاتی  وارد نوار غزه شد.

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس از این موضوع آگاه و درگیری‌ها آغاز شد (+) طی این درگیری‌ها هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به نام «نور برکه» به شهادت رسیدند؛ در نهایت کماندوها با پوشش هوایی جنگنده‌های صهیونیست، از نوار غزه فرار کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت چند ماه، یکشنبه هفته جاری نتایج تحقیقات مربوط به این عملیات ناموفق را منتشر و به شکست آن اذغان کرد. در بخشی از این گزارش آمده ستوان اول صهیونیست با نام اختصاری «م» به ضرب گلوله یکی از کماندوهای دیگر و به صورت اشتباهی کشته شد.

در تحقیق مذکور به اشتباهات تاکتیکی بسیاری در این عملیات اذعان شده و آمده است، کشته شدن یک افسر در این عملیات تنها اشتباه نبود، اما بدترین آن بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس